Goedemorgen dames, Ik ben het spoor even bijster. Deze huidige cyclus: Voor mijn eisprong ongeveer 36.9 (normaal gesproken iets lager, 36.8). Na eisprong 37.2 Vorige cyclus luteale fase van maar 7 dagen en daarna een hele lichte menstruatie. Temperatuur was toen de tweede helft maar heel weinig verhoogd, dus ik denk dat ik toen geen goede eisprong heb gehad (ondanks positieve ovu-test en vruchtbaar slijm). Maar goed, ik ben nog niet lang van de pil af. Dit keer was de temp na eisprong wel mooi hoog zoals ik gewend ben. Echter weer na 7 DPO al menstruatie. Temp 2 dagen naar beneden, maar tot mijn stomme verbazing nu al weer drie dagen hoger? Wie heeft dat al eens meegemaakt? My Ovulation Chart || Ovulation Chart
Nee, ik heb ook gewoon gemenstrueerd. Nog niet zo hevig als ik gewend ben, maar al weer iets meer dan vorige maand.
Ik geloof dat ik toch ook even zou gaan testen om er zeker van te zijn dat je lichte menstruatie geen innesteling of een tussentijdse bloeding is geweest. Ik vind je temperatuur namelijk wel heel hoog voor net na een menstruatie. Zeker als je naar je temperatuur voor de eisprong kijkt.
Ik vind hem zelf ook nogal hoog en ik ben niet ziek, ofzo. Ik hoopte dat iemand het misschien zou herkennen als een 'ontpilling'verschijnsel', want zelf heb ik daar nog niet over gehoord. Behalve dat ik ervan overtuigd ben dat ik niet zwanger ben, zou het ook nogal vroeg zijn voor een test, want als ik doortel ipv aan een nieuwe cyclus begin, zit ik nog maar op 12DPO. Ik heb een vreselijke hekel aan witte testen, aankijken maar dus? Ben al wel nieuwsgierig naar morgen. Alvast heel erg bedankt voor het meedenken en meer reacties zijn van harte welkom.
Bij mijn vorige zwangerschappen heb ik ook altijd getemperatuurd, dus als het goed is doe ik het helemaal volgens de regels. Elke ochtend voor het opstaan om half zeven. Ik ben vrij ongevoelig, wat temp betreft dan, voor onrustige nachten. Gelukkig maar, met drie jonge nachtspookjes. Tot nu toe was mijn temp echt heel betrouwbaar en supergoed af te lezen mbt stijging na mijn eisprong en daling bij naderende menstruatie. ?
Hmm, wat raar dan. Dan zou ik voor mezelf toch even testen. Gewoon voor de zekerheid. Wat heeft je temp vandaag gedaan?
37.0 Dus lijkt erop dat de daling nu dan toch is ingezet. Hopelijk zakt ie lekker door, dan heb ik tenminste duidelijkheid. Bedankt voor je reactie. Ik laat nog wel even weten of ie morgen goed doorzakt. Fijn weekend in ieder geval.
Ik heb het ook 1x gehad toen begon ik mijn cyclus met een temp boven de 37 terwijl ik normaal rond de 36,5 zit. Dit is daarna ook vrij snel weer gedaald. Nadeel is dan wel dat ff het moeilijk vind om je eisprong te vinden, omdat je basistemp dan hoger is.