Niet echt een "huisvrouw"! Wie nog meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Papallona, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.612
    113
    Een werkster was hier DE oplossing :D. Iedere week iemand die er zin in heeft die ff grondig door het huis heen gaat. Ik hoef alleen de was bij te houden, de keuken en wc's schoon te houden en af en toe eens een stofzuigertje erdoorheen. En natuurlijke de dagelijkse baggersessie voor de rommel die de kids veroorzaken...

2. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hier eigenlijk ook best netjes, ik hou van opgeruimt en netjes en ik kan er echt nief mwe omgaan als ik naar bed ga en het ziet er niet uit.
    Doe vaak via schema of uit mw hoofd of ik kom het tegen en dan doe ik het direct.
    Ik zorg dat ik in de ochtend wat doe en savonds wat doe en als ik vrij ben vaak tussendoor als de kindjes ook even bezig zijn.
    Zo hou ik het geordend en daae hou ik van.
    Het is schoon maar ik doe ook veel andere dingen.
    Omdat ik het zovaak doe ben ik vaak ook veel sneller klaar met het poetswerk omdat het eigenlijk al schoon is.
    Ik ben zeker tevreden met wat ik doe, hou ik ervan? Nee zeker niet maar het moet toch gedaan worden

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wij zijn twee weken terug verhuisd en ik doe nu veel meer mijn best. Mijn vorige woning voelde niet goed, vreselijke plek om te wonen. Nieuwe huis voelt wel fijn waardoor ik ineens alles bij wil houden maar ook bijv qua inrichting wil perfectioneren. Compleet nieuwe situatie voor mij :D

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik ook niet. Ik doe de nodige dingen en dan vind ik het prima. Ieder hoekje, gaatje of plankje stof vrij maken is geen klusje voor mij. De beneden verdieping is wel stofvrij dat houd ik goed bij. Mijn man en ik slapen op zolder en laatst keek ik even naar de schuine balken, heb me snel omgedraaid en ben naar onder gelopen. Wat een stof🙈 inmiddels wel een doekje over heen gehaald dus we kunnen er weer een paar weken tegen aan.

Waar ik echt een stront hekel aan heb is strijken en was opvouwen. Wat een rot klus, alleen als het moet strijk ik. Gelukkig hebben we een "waskamer" met een deur (die ik dicht kan trekken).

5. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Oh gelukkig toch niet de enige. Ben ook zo'n drama met dat verrekte huishouden.
    Ik doe even wat nodig is, zoals de vaat opruimen en de woonkamer even netjes.
    Maar de boven verdieping kom ik gewoon niet aan toe soms.
    Dus dat is altijd even snel snel.
    En danders komt mijn schoonmoeder hier dan schaam ik me eigenlijk dood.
    Ik denk altijd het komt morgen wel.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ook ik ben van mijzelf echt geen schoonmaakmiep.

Maar met een kruipende baby en een hond moet het wel he, dan kun je niet zeggen "vandaag even niet"

Ach met frisse tegenzin ga ik er elke dag weer tegen aan

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Hier was een schoonmaakster ook de oplossing. Ik heb niet echt een hekel aan schoonmaken maar met werk en kinderen is het toch wel fijn dat 1x per week alles even goed gebeurd. Dan is het gewoon een kwestie van bijhouden. Ideaal.

8. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik heb ook echt een hekel aan verschrikkelijk vind ik t!!

Hoeveel kost een schoonmaakster ;)

9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Oh voor mij is het overigens niet het schoonmaken waar ik de grootste hekel aan heb. OPRUIMEN. UGH.

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Herkenbaar, dat dacht ik anderhalf jaar geleden ook toen we dit huis betrokken, maar het lukt mij nog steeds niet. ;):)

11. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Leuk al die reacties hier al op, zelf wisselt het bij mij, ene keer wel veel zin en heb ik er plezier in, andere keer totaal niet en laat ik de boel de boel. Mocht het nodig zijn en ik kom er maar niet toe om iets te doen, dan houdt ik "kwartiertjesdag". Zet de wekker op een kwartier, dan werk ik, vervolgens op een half uur waar ik lekker op de bank zit of iets doe wat ik wel leuk vind. Dit wissel ik af en dan is het ook zo weer netjes in huis. Verbazingwekkend wat je allemaal in 1 kwartier kan doen.

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Oh help..!

13. geen huisvrouw mede ook omdat ik totaal geen eer van mijn werk heb.. met twee heerlijke draken van kids

14. susy26

susy26 Niet meer actief

Ik ook niet hoor, pfff dat gepoets elke dag...
    We verdelen hier gewoon de taken. Me man is vaak van de was. Dus daar hoef ik niet naar te kijken.

15. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ben gelukkig niet de enige! We zitten ook aan een interieurverzorgster te denken. Eerst zelf even proberen in de nieuwbouw en anders toch maar hulp inschakelen. We hebben twee honden, en 1tje laat behoorlijk wat haartjes los (van die kleintjes), die zo gaan jeuken... Haha

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Eigenlijk gewoon alles meteen opruimen, niks geen schema's ed. En zo min mogelijk rommeltjes, dat scheelt.

17. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ook bij ons is een schoonmaakster de oplossing :) ze komt 3 uur per week, en het ziet er altijd netjes uit nu!

18. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook geen poetser.
    Lopen hier ook nog 2 grote honden en een kleuter.
    Dus valt ook niet tegenop te poetsen.
    Ik heb inderdaad een schema.
    Sommige dingen dagelijks (stofzuigen, dweilen, kookplaat en aanrecht, vaatdoekje wisselen wc's)
    Andere dingen wekelijks (badkamer, beddengoed, keuken grondig, tapijt van haren verlossen)
    En weer andere dingen 1x per maand (zoals ramen wassen)
    Koken vind ik.ook leuk, dus dat is geen opgave.

19. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Een poetsvrouw :) en de was die vouw ik eigenlijk nooit op... Die haal ik wel van zolder (uiteraard wel schoon) zou niet weten wanneer ik voor het laatst de strijkbout heb gebruikt. Ook best lastig want de strijkplank ligt vol met schone was... Ik heb het voor mezelf maar opgegeven. Er wordt 1 x per week gepoetst dus het is wel schoon en verder functioneert ons huis prima :).

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #40 Liekje81, 5 aug 2016
    Laatst bewerkt: 5 aug 2016
    Wij hebben een schoonmaakster, een glazenwasser, een vriend die ook regelmatig wat doet en ik bestel mn boodschappen online en haal die bij het Pick Up Point op. Enige wat ik nog moet doen is de was. Eitje! :D

Deel Deze Pagina