Niet echt een "huisvrouw"! Wie nog meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Papallona, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik ben de slechtste huisvrouw die er is, al gaat het de laatste tijd wel redelijk.
    Ik heb een hekel aan opruimen en poetsen. Werk best veel en mijn man ziet het inderdaad ook niet. Met en verjaardag en vakantie voor de deur moet het wel netjes zijn, al zei mijn buurvrouw van de week dat je het best je huis wat rommelig achter kan laten, dan lijkt het voor inbrekers dat je gewoon thuis bent....
    Zodra de zon voor het eerst schijnt en we naar buiten kunnen, dan ligt mijn huishouden op zijn gat. Ik doe gewoon liever leuke dingen met mijn man en dochter als dat ik de hele dag aan het poetsen ben! Die quote van dirty ovens en sticky floors is me dus ook op het lijf geschreven. Mijn dochter kan nooit later zeggen dat mama geen tijd voor haar vrij maakte!

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Het is hier meestal rommelig en de koelkast wordt veel te weinig afgesopt, maar sinds een jaar brengt 1 van ons de kinderen naar boven, pyama aan, dat soort dingen, terwijl de andere beneden alles in de vaatwasser zet, doek over tafel en keuken en even stofzuigen. Kost 15-20 minuten en levert heel veel rust op. Ik maak me nu al zorgen over straks met de nieuwe baby, maar ik ga er weer hard naar toewerken.
    Verder elke zondag in een uur de bovenverdieping en de bedden. Ik geniet er oprecht van om zondag schoongewassen in een schoon bed te stappen.

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Jij, bofkont!:D;)

4. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Ik háát het echt!! Ben waarschijnlijk ook de meest waardeloze huisvrouw die er bestaat.
    Toen we nog geen kinderen hadden ging het wel, deed ik het allemaal in het weekend of 's avonds.
    Maar nu.... pfff geen beginnen aan, ik loop ook altijd achter de feiten aan. Alleen strijken vind ik wel leuk, maar dat doe ik niet meer wegens tijdgebrek.

Ik hou wel van een schoon huis, maar stap ook makkelijk over rotzooi heen en negeer kruimels en stof gewoon. Mijn vriend is wat dat betreft meer van het opruimen en schoonmaken.

Inderdaad visite uitnodigen is echt een goeie tip!

Verder hebben we sinds een jaar een schoonmaakster, fantastisch! Ik wil nooit meer zonder! Wij betalen € 30,- voor 2,5 uur.

Als mijn jongste ook naar school gaat hoop ik wat meer tijd en fut te hebben voor het huishouden.

5. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Ehm,

hier niet echt een routine maar dit gebeurt er ongeveer:
    WC: 2x per week grondig, elke dag dettol doekje erover
    Bedden: 1x per week (wel een vaste dag voor)
    Keuken: elke dag na het avondeten
    Was: heb nooit meer dan 2 wasjes liggen die nog gedaan moeten worden
    Strijken: bij 15 stuks ongeveer strijk ik de boel
    Kleding: elke dag alles schoon aan, iedereen
    Douche: dweilen 2x per week (we hebben op een of andere manier vaak stof en andere rommeltjes op de vloer)
    Stofzuigen: keuken en woonkamer elke dag. Rond eettafel na ontbijt en na lunch, 2 kids die kruimelen
    Stoffen: 1x per week
    Ramen: 1 of 2x per maand, binnenkant minder
    Keukenkastjes: 3x per jaar denk ik
    Koelkast: elke maand een keer
    Overige kasten: 1 of 2x per jaar
    Opruimen: de hele dag door, haha. maar na het avondeten moet alles opgeruimd zijn
    Achter radiatoren: alleen met grote schoonmaak (1 of 2x per jaar dus)
    De plinten: die vind ik niet belangrijk, soms ff stofzuiger erover en anders alleen met grote schoonmaak
    Dweilen: echt niet mn hobby, maar met zo vaak stofzuigen en geen schoenen aan in huis is dat niet zo vaak nodig. Behalve de wc en douche, die dweil ik vaak. De wc soms elke dag, dochter is 4 en drupt soms wat...

Mn schoonmoeder vindt me overdreven en toch vind ik mezelf niet echt schoon. Er hangt echt wel spinrag hier en daar en soms kom ik opeens iets tegen dat er toch al een tijdje ligt (dooie vlieg int raamkozijn ofzo) Voor mn idee is t huis toch elke dag weer een rommel. Ik wil gewoon geen vlekken, geen kruimels of viezigheid zien. Stof vind ik dan minder erg, dat haal ik niet meteen weg en vieze ramen kan ik ook wel even aanzien als er weer veel regen en wind verwacht wordt.

Maarja, wat is 'normaal'?

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ramen? :D

1 keer per jaar of zo...

Het is dat we de bovenkant door een bedrijf laten doen...anders die misschien nooit. :$

7. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113

Dit doe ik ook zo ongeveer. Het meeste allemaal op een dag omdat wij beide veel werken dus ook veel weg zijn.
    Mijn sm vind me ook smetvrees hebben. Mijn eigen moeder vind het alsnog een rommel 😂

8. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Haha, dan heb je vast de gulden middenweg gevonden...

9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ach we wonen hier nu bijna 3 jaar en de ramen aan de achterkant heb ik 1 keer gedaan. Komt er gewoon niet van. Ook omdat we de deur aan die kant niet gebruiken, zou onze voordeur moeten zijn (brievenbus) maar eigenlijk zit die dus tegen de boskant aan en geen enkel mens behalve de postbode komt aan die deur. Halletje staat dus vol met spullen, ik kan net bij de brievenbus.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hihi hier precies zo. Het heeft bij mij ook geen enkele prioriteit.
    Ben altijd al een rommelkont geweest en terwijl ik in mijn werk heel opgeruimd en precies ben. Ik heb wel om de week mijn hulp die de vloer dweilt en de badkamer etc. Nu gaat straks de jongste naar school en zal ik iets meer tijd hebben maar ik vrees dat ik dan nog steeds andere leuke dingen zal verkiezen. Ze zeggen niet voor niets wat er niet in zit komt er ook niet uit.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zekers! :D

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

De dagelijkse dingen doe ik absoluut gewoon.

Maar keukenkastjes uitsoppen en ramen lappen is absoluut niet iets wat ik graag doe. Of eigenlijk misschien 1 keer per jaar ramen lappen en eens per 2 jaar de kastjes uitsoppen.

Badkamer ben ik ook geen held in..

Maar verder is alles wel altijd schoon en netjes. Nu ben ik altijd thuis dus nu tijd zat eigenlijk. Maar toen ik 40 uur werkte lukte het ook :D

13. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hier ook zo'n waardeloze huisvrouw.
    Misschien dat wij ook een schoonmaker gaan zoeken voor eens in de twee weken. Maar hoe vind je nou een betrouwbare? Je hoort er wel eens van om je heen, maar hoe je er een vind... echt geen idee!

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben tot nu toe al onze schoonmaaksters via via gevonden. Dus als je weet dat iemand een schoonmaakster heeft misschien even informeren of ze nog plek heeft?

15. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik ben een hopeloos geval. Heb echt een hekel aan huishouden maar tegelijk ook een hekel aan niets doen want dan loopt het huishouden in de soep en daar heb ik ook weer een hekel aan... Ik wil zo graag gewoon af en toe eens een dagje helemaal niets doen en tijd besteden aan hobby's want daar kom ik nu nooit aan toe. Maar met 4 katten in huis kan ik het me gewoon echt niet veroorloven om het huishouden een dagje te laten zitten. Na 1 dag ziet het hier al uit alsof er een maand niet is schoongemaakt...

16. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier ook geen huisvrouw, maar wat helpt is om de boel opgeruimd te houden. Daar je vriend in meekrijgen. Poetsen is helemaal het werk niet! Het is het opruimen dat eraan vooraf gaat....

Deel Deze Pagina