20-weken echo groei p96

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Dyson, 13 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyson

    Dyson Fanatiek lid

    8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Vrijdagmiddag heb ik de 20-weken echo gehad. De kleine man zag er goed uit, alles er op en er aan en geen afwijkingen geconstateerd. De kleine man was alleen niet zo klein. Met alle metingen lag hij ver voor maar de buikomtrek spande de kroon met groeilijn p96.
    Over 3 weken moeten we terug om te zien of het een momentopname was of dat het echt zo'n grote jongen is en blijft. Niks om me zorgen om te maken volgens de vk, maar bij mij spookt het grootste doemscenario "een inleiding" steeds weer door m'n hoofd.

    Heeft iemand hier ervaring mee? En bleek het toen een momentopname?
     
  2. Jolina

    Jolina Niet meer actief

    Hier was mijn zoon ook altijd zo groot. Toen hij geboren is met 38 weken was hij 4140 gram en 53 cm... Dus ja hier klopte het :D
     
  3. Franky

    Franky Lid

    15 jan 2013
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje zijn hoofdomtrek was met 30wk p98!!!! dat vond ik toen zo eng!!! uiteindelijk is alles bijgetrokken tot ergens in de p70. Ik ben ingeleid met 41 wk maar een inleiding is niet zo'n ramp hoor. Ik zou het liever niet nog een keer hebben maar het is absoluut geen ramp.

    Gr.
     
  4. Franky

    Franky Lid

    15 jan 2013
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens....mijn zoon was 50cm en woog 3675....dus dat viel gelukkig ook wel mee
     
  5. Tiarah

    Tiarah Actief lid

    30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Bij mijn vorige zwangerschap werd elke keer gezegd dat de baby heel groot was, vooral rond de buik. Met 40+4 bevallen van een zoontje van 55cm en 3565 gram. Toen hij geboren was ook geen dikke baby te bekennen, al helemaal niet op zijn buik. Nu een jaar later nog steeds heel lang (+1) en dun (-1). Ook vorige week weer te horen gekregen dat het deze keer weer een grote jongen gaat worden, maar als het dus net zoals bij zijn broer is is hij gewoon heel lang en verder gemiddeld.
     
  6. nijntje11

    nijntje11 Fanatiek lid

    16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik heb tijdens mijn laatste zwangerschap extra echo's gehad omdat beide zoontjes vrij groot waren bij de geboorte en zoon nr 2 klem zat met zijn schouder achter mijn schaambot bij de bevalling.
    De dame lag met 20 weken netjes op/net onder gemiddeld, maar met 30 en 34 weken op de p95 lijn. Inleiden hiervoor doen ze zelden werd mij verteld, omdat te vroege inleiding vaak geen succes is.
    Ik ben met 39+4 spontaan en probleemloos bevallen van een prachtige dame van 53 cm en 4150 gram. Ik had een klein scheurtje met 3 hechtingen.
     
  7. Lovemykids4

    Lovemykids4 Niet meer actief

    Met 20 weken echo woog uk 595 gr en was 27 cm.
    Met 25,6 weken woog ze al 3 pond en met 28 weken 4 pond en 40 cm.
    Nu met 29,5 week weer een groeiecho volgende week de 21ste.
    Dan zal ze zo rond de 5 pond wegen.
    Helaas is mijn suiker weer niet stabiel :(
    Moet weer opnieuw insuline opgehoogd worden.
    Anders blijft ze te hard groeien en dat is niet de bedoeling.
     
  8. josephinevh

    josephinevh Fanatiek lid

    17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Geen idee wat de groeiwaarde was maar volgens de vk iets boven gemiddeld. Geschat gewicht 360 gram. Het was donderdag
     
  9. Dyson

    Dyson Fanatiek lid

    8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Suiker was prima 3 weken geleden, dus vk zei ook al dat het niet aan mij lag.
    Ze hebben geen gewicht genoemd maar gewoon gezegd dat het een flinke jongen is. Pas op de zwangerschapskaart las ik p96 wat naar mijn idee wel iets meer is dan "aan de flinke kant" anders zou 96% niet kleiner zijn dan onze knul.

    Wel fijn dat jullie niet allemaal ingeleid zijn, daar zie ik gezien mijn inleiding bij mijn dochter echt enorm tegen op. Aan de andere kant, een baby op bestelling heeft ook zo z'n voordelen. Laat ik het maar proberen positief in te zien...
     

Deel Deze Pagina