Onze zoon is geboren op 32 wkn nadat mijn vliezen ineens gebroken waren. Ze hebben int ziekenhuis geen reden gevonden voor een vroeggeboorte. Was wel 20 kg bij op 32 wkn. En stond van 9u tem 18u hele dag recht voor men werk. Nu meer zittend werk wel. Nu mijn vraag! Aug 2014 starten we met klussen voor een brusje en zit toch wat met de schrik om opnieuw te vroeg te bevallen. Is de kans groot da dit opnieuw gebeurd? En is er iets waardoor je mss de kans kan verkleinen moest er een kans zijn? Heb al ooit iets gehoord van een cerclage komt da in aanmerking bij mij? Alvast bedankt Grtjs
Hoi, je hebt wel een wat grotere kans dat je te vroeg bevalt inderdaad. Alleen een cerclage krijg je alleen als het komt doordat de baarmoeder mond niet goed functioneert. Dat is volgens mij bij jou dan niet het geval geweest. In principe heeft staand werk niets te maken met vroeg bevallen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. groeten evelien
Ben wel op 25 wkn een weekendje met harde buiken in ziekenhuis moeten blijven omdat de baarmoedermond al wat weker was geworden ofzo. Kan er bij een 2e zwangerschap IETS gedaan worden om de kansen te verkleinen?
hoi bespreek met je eigen arts of verloskundige of er iets gedaan kan worden, meestal niet hoor. Maar zij kennen jouw specifieke situatie. Mirjam