Hoi allemaal, Onze dochter is nu 7 maanden en heeft de laatste paar dagen een behoorlijke voorkeur gekregen voor een knuffelkonijntje. In de box valt ze er zelfs mee in slaap Nu vraag ik mij dus af, vanaf wanneer is het veilig om ook 's nachts in bed een knuffeltje te geven??
Ja hoor, je kan haar knuffeltje gewoon mee geven. Wij zijn vanaf 6 maanden (toen ging hij naar het ledikant) zijn groter knuffel mee gaan geven. Daarvoor had hij wel een klein doekje en een klein konijntje maar nu moet NIJN mee (z'n vriendin hè?
heeft hier altijd in bed gelegen, in het begin uit haar bereik natuurlijk en nu pakt ze haar bunny iedere morgen om lekker even mee te spelen voordat ze uit bedje wilt... kunnen mama en papa lekker nog even blijven liggen!!!
Esmee slaapt sinds ze een maand of 5 was met een page hondje. we laten overigens het hondje altijd wel in bed, gaat ze uit logeren krijgt ze hem ook niet mee, want heb geen zin in drama als we dat beest vergeten.
Zolang er geen "enge" dingen aanzitten die eraf kunnen kan het geen kwaad om het knuffeltje mee naar bed te geven. Met enge dingen bedoel ik bijvoorbeeld oogjes, sommige knuffels hebben kralen oogjes als je kleintje die er weet af te pulken en in haar mond zou stoppen kan dat natuurlijk erg gevaarlijk zijn
@B en N: Daar ben ik zelf ook altijd zeer alert op. Er zitten geen enge dingen aan nijntje, maar wel bedankt voor je reactie
Dan kan je hem gerust mee geven in bed hoor Jamila ligt ook altijd met 3 knuffels in bed al moet ik wel zeggen dat ik, zodra ze slaapt altijd even naar boven ga om de knuffel uit de buurt van haar gezichtje te halen ookal is het misschien "niet nodig" omdat ze het ook zelf wel kan vind ik het toch een prettig idee te weten dat ze helemaal "vrij" slaapt.
@B en N: Daar zat ik net aan te denken om dat vannacht te doen Vooral ook omdat we een buikslapertje hebben, gaat deze bezorgde mama altijd wel even gluren