Zeer pijnlijk schaambot

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nic2910, 28 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    He meiden,

Ik ben nu 38 weken zwanger en heb sinds twee weken ontzettend (maar écht!) veel pijn bij mn schaambot als ik op moet staan vanuit bed of me omdraai als ik lig... Ook heb ik het als ik mn been moet optillen, om bijv ergens op te leggen of schoenen aan te doen. Ik heb verder bij mn bekken bijna geen pijn (heb ook manuele therapie vanaf 20 weken gehad voor bekkenpijn) maar dit is echt anders. Is het normaal om zoveel pijn te hebben dat je er niet van kunt lopen?! 🙄 Ik weet dat alles weker wordt en dat die kleine al helemaal ingedaald zit ook meehelpt maar ik heb het idee alsof het gebroken is 😅

Herkennen jullie dit? En iemand tips om het minder te laten worden?

2. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Dat heeft wel echt met de bekkenklachten te maken.
    Alles inderdaad weker. Ruimte wordt gemaakt zodat het hoofdje erdoor kan.
    ik herken het. Heb er ook last van.
    de een wat eerder dan de ander ;)

3. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Oh en minder laten worden is lastig.
    rust houden en als je het nog niet doet met een kussen tussen je benen slapen.
    Maar echt overgaan doet het niet meer.

4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar, alsof het letterlijk in tweeen gespleten werd. Helaas kun je hier niks aan doen. Wat bij soms nog wel hielp was een warme kruik ertegenaan houden, douchen en inderdaad slapen met een kussen tussen je benen.

Verder is het echt een kwestie van uitzitten vrees ik, succes!

5. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Ja hier ook al weken last. Mijn bekkenfysio heeft me opdracht gegeven een paar x per dag 10 minuten met knieën uit elkaar en voeten bij elkaar te liggen, alsof je in kleermakerszit ligt zeg maar.

Verder goed de bilspieren losmaken van het bot van het bekken. Dit doe je door met een tennisbal tussen je vlakke hand en bil heen en weer te rollen. Je moet hierbij op je zij liggen met het bovenste been opgetrokken en je onderste been recht. Je behandelt dan de bil van het opgetrokken been.

Ik slik iom de vk 2x 1 gram pcm per dag omdat het anders echt niet te harden is.

6. MarTesxx

MarTesxx Lid

2 jun 2016
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dit zijn echt bekkenklachten inderdaad. Ik heb er ook last van, heb bekkeninstabiliteit.

Oefeningen die PinkStars beschrijft, doe ik ook! En dit helpt!

Verder proberen rustig aan te doen en niet teveel traplopen, bukken, tillen etc.

7. Mjmw

Mjmw Actief lid

5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    Je zou je manuele therapeut even kunnen vragen om te kijken of je schaambot wel recht staat. Hier is dat namelijk ook een zwakke plek en ze kunnen het zo voor je recht zetten. Geen idee hoe dat zit als de baby al ingedaald is maar dat kunnen ze je wel vertellen. een heel naar scherp gevoel geeft het als het scheef zit. Zet m op met de laatste loodjes!

8. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Dank jullie wel voor de reacties! Slapen met een kussen doe ik al ja, heb alleen soms het gevoel dat dat het erger maakt maar dan zal ik wel een onrustigere nacht gehad hebben haha 😅

@rocketscience: precies dat! Ja ik douch idd wat vaker, dat helpt wel. Nu ook een kruik geprobeerd en dat is ook wel fijn voor even! Thanks!

@pinkstars: top! Dank je wel voor de tips, ga het zeker doen. Baat het niet, schaadt het niet ;)

@mjmw: heb ik zelf ook aan gedacht maar om die reden niet meer gebeld. Misschien morgen toch maar even bellen voor advies. Al moet ik er nu niet aan denken dat iemand met zijn volle gewicht mij recht probeert te zetten 😂 Dat was toen al niet fijn haha.

9. Miss199p

Miss199p Lid

20 feb 2017
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Ik had het een aantal weken geleden ook al. Na een (iets te lange..) wandeling heb ik dagen bijna niet kunnen opstaan en lopen, vanwege de pijn. Te lang zitten was vervelend, te lang staan of lopen ook.. maar het zakte op een gegeven moment gelukkig wel weer af. Ik moet wel oppassen van de verloskundige, omdat het toch aangeeft dat je last hebt van je bekken.
    ik zou dus echt rustig aandoen en niet's forceren..

Deel Deze Pagina