Wanneer schoolgids/jaarrooster 2014-2015 bekend?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door SushiLover123, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ben bezig met het opvangrooster van mijn oudste (zit in de kleuterklas). Bij ons op school zijn de kleuters ongeveer 6 vrijdagen helemaal vrij. Die staan normaal in de schoolgids. Nu heb ik het even nagevraagd, maar we krijgen die schoolgids en het rooster pas ná de vakantie. 25 augustus is de eerste schooldag. Dat is dus rijkelijk laat voor het inplannen van de BSO!

Hoe gaat dat bij de school van jullie kinderen? En hoe doen jullie dat met de BSO?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    De BSO weet hier beter dan ik zelf wanneer de extra vrije dagen zijn. :D

Hier communiceren de BSO en de school goed met elkaar en de BSO benadert ouders actief of ze willen dat hun kind op zo'n vrije dag gebruik maakt van de BSO. Super geregeld dus. :)

Wij weten de extra vrije dagen voor volgend jaar trouwens ook nog niet. Net als de klasindeling of welke juf ze krijgt... :(

Misschien gewoon even aangeven bij de BSO dat je het pas na de vakantie weet? Daar zullen dan meer ouders last van hebben, lijkt me dat ze daar dan wel rekening mee houden?

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    klassenindeling en juf zijn vorige week bekend geworden. Schoolgids etc krijgen we ook pas de 1e week van het nieuwe jaar.

4. p1982

p1982 Niet meer actief

hier week voor de vakantie rooster gekregen met vakanties/studiedagen etc

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier stond alles in april ofzo al op de site van de school. Ik vind na de vakantie ook vrij laat.

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik heb de jaarplanner al ontvangen. De BSO weet ook tijdig welke extra vrije dagen er zijn.

7. Maia

Maia Niet meer actief

Bij ons is het al bekend, maar ik hoef niets aan de bso door te geven, dat regelen ze zelf

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Hier in april de officiele vakantie planning en dag voor de vakantie kregen ze de voorlopige jaarkalender mee naar huis. Daar kunnen nog wat dingen op veranderen maar meestal niet veel ;).

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zal de school dan nog maar een keertje vragen naar het (voorlopige) jaarrooster. Bedankt voor jullie reacties.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Vakantierooster en studiedagen zijn hier al bekend gemaakt. Klasse-indeling en leerkrachtverdeling (is bij ons elk jaar anders) hebben we vorige week met het rapport gekregen.

De studiedagen is bij ons altijd extra bso en je kunt dan rond die week aangeven of je er wel of geen gebruik van maakt. Er is altijd wel plek.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij krijgen in de laatste week van het schooljaar altijd de jaarplanning en de klassenindeling voor het volgende schooljaar. De vakanties staan dan al vanaf januari op de website. Super geregeld, dus!

Wat ze hier doen bij de BSO: Een aantal weken voor de desbetreffende studiedag/vrije dag komt er een lijstje op het prikbord bij de BSO en dan kun je daar op zetten of je kind komt of niet. Aan de hand daarvan plannen ze dan leidsters in. Ik hoef dus niet aan het begin van het schooljaar al door te geven wanneer ze komen.

Wat ik zelf wel doe is, voor de studiedagen die niet op de vaste BSO dagen vallen, zelf vrij vragen. Dat kost mij geen vakantieuren omdat ik in de zorg werk en dus altijd onregelmatig werk. Dan word ik gewoon een andere dag ingepland. Ik heb dus zelden extra dagen opvang nodig. Toevallig afgelopen jaar 3x maar dat is echt een uitzondering.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Onze BSO is niet aan school verbonden. Ik heb geen idee of zij weten wanneer wij studiedagen hebben.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier weet de bso ook heel goed wanneer het een studie dag is.
    De palnning van volgend jaar is hier al zeker een maand bekend. En de klassenindeling etc. komt met de wekelijkse mail nieuwsbrief 2 weken voor einde schooljaar samen met rooster voor laatste schoolweek planning.

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier regelt de school dat rechtstreeks met de BSO. Op studiedagen is de BSO altijd de hele dag open, dus dat hoef je niet aan te vragen, als je kind op die dag toch al naar de BSO zou gaan.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier is het nog niet bekend geloof ik, maar ook niet van belang, want als er studiedagen zijn of extra ochtenden vrij, dan is je kindje gewoon welkom op de bso als het normaal die middag naar de bso zou gaan.

Deel Deze Pagina