Niet eens met peuter 10 minuten gesprek

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Wanda68, Jan 21, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

Apr 2, 2015
    2,523
    2,404
    113
    Female
    Zie mijn andere reactie voor hoe het nu gaat ;)

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    je zoontje gaat pas 2,5 maand naar de peuterspeelzaal, is dit niet gewoon de kat uit de boom kijken, wennen.

we hebben het over een 3 jarige peuter....die voor het eerst naar een opvangsoort gaat.....mag hij even wennen! ik vindt dat de leidsters wel snel een oordeel hebben.

mijn zoontje begon met 2,5 jaar op de peuterspeelzaal.
    Ook hier zeiden ze dat hij niet tegen hun (leidsters) sprak, maar hun zeiden ook dat komt meestal wel goed we kijken het gewoon een tijdje aan, en nu zit hij er 6 maanden op 2 dagen per week en sinds 2 maanden praat hij nu ook tegen de leidsters......komt helemaal uit zijn schulp en is heerlijk aanwezig.

waarom kijken ze het niet eerst even een maand of 6 aan?

Wij hebben trouwens geen 10 minuten gesprek op de peuterspeelzaal, of dat moet nog komen, hij zit er sinds 1 November op.

Wanda68 likes this.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Kan zijn dat dat nog komt, wij hebben de tweede net pas gehad.

4. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

Apr 2, 2015
    2,523
    2,404
    113
    Female
    Nou we zijn op het cb geweest.

Het ging qua spraak behoorlijk goed. Ondanks dat hij bepaalde letters in bepaalde volgorde gewoon niet kan, zei de arts dat logopedie waarschijnlijk weinig zin heeft en we vooral zo door moeten gaan :)

Hetgeen wat wel erg opviel, de ogentest. Mogelijk door andere redenen (moe, verveling etc), maar over 6 maanden gaan we weer terug ervoor.

Op school gaat het erg goed. Hij is zindelijk, zelfs onderweg. Heeeel af en toe een ongelukje. Ik ben supertrots op hem ❤

Oceanna likes this.
  5. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Nou heerlijk!:D

Wanda68 likes this.
  6. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Je zou er vanuit moeten gaan dat leidster van een PSZ voldoende ervaring hebben om te kunnen beoordelen of een kind "ander" gedrag vertoont en of dit mogelijk aanleiding kan zijn voor verder onderzoek.
    Máár.... ik weet ook dat sommige leidsters vaak niet verder kijken dan hun neus lang is. Vooral met de testjes die gedaan worden, het slaat écht nergens op...
    Zo zeiden ze tegen mij toentertijd dat mijn zoon de kleuren niet kon, omdat hij de woorden niet kon zeggen (hij sprak nog niet). Hij had die test dus flink slecht gescoord.
    Dat iemand het woord voor een kleur niet kent, wil niet zeggen dat hij de kleuren niet kan herkennen? Vraag hem dan om een kleur aan te wijzen. Dan had hij het wel gekund.
    Dus.... kortom: neem het advies wel mee (ga er eens goed op letten, vraag mogelijk anderen om mee te kijken), maar ga je eigen gevoel achterna en wees duidelijk in hoe JIJ dingen ziet en wat JIJ verwacht.

Wanda68 likes this.
  7. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

Apr 2, 2015
    2,523
    2,404
    113
    Female
    Jazeker, daar ben ik het helemaal mee eens!

Dat doen we dus ook idd, de nieuwe peuterspeelzaal weet van de vorige en de beoordeling af. We letten er nu ook extra op ivm de ogentest en dat bespreken we ook weer met de psz.

Ik ben er nog steeds niet achter wat hem tegen hield om zich goed te uiten. Ik vermoed dat het punt waar hij zelf nog erg onzeker is qua taal en dat daar veelal Fries wordt gesproken, heel erg heeft meegespeeld.

Vooralsnog gaat het heel goed. Maar de lijntjes (indien nodig) zijn er :)

Veertje84 and Oceanna like this.

Share This Page