Niet eens met pre advies

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Afua32, 24 jun 2025.

1. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.054
    5.278
    113
    Nee, dit is realistisch adviseren. Uit onderzoek blijkt dat talloze leerlingen kansloos ten onder gingen met te hoge adviezen. Daar heeft niemand wat aan. To geeft zelf aan dat haar kind een slechte werkhouding heeft. Daar kan je concreet mee aan de slag. Want heel leuk dat hij heel misschien TL aankan. Maar zonder de juiste motivatie, houding en inzet kom je daar niet. Zeker niet op een grote middelbare school waar geen vaste docent is en continu wisselingen zijn.

2. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.569
    2.866
    113
    Vrouw
    Ach ik deed kader met 6jes en een wo master rechten met een 7,5. Toen werd ik pas uitgedaagd.

Zonnestralen en Fristi2012 vinden dit leuk.
  3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.754
    8.482
    113
    Vrouw
    Je spreekt jezelf tegen. Makkelijker staat niet gelijk aan meer motivatie.

Ik denk dat het toch wel heel goed is om kansrijk te adviseren. Maar dat je er wel bij stil moet staan hoe je reageert en helpt als iets dan toch niet op dat niveau lukt. Evt falen is zo slecht nog niet. Er zijn zoveel dingen die kunnen mislukken. Wat gebeurt er als je geen dingen meer doet die verkeerd uit kunnen vallen? Imo vrij weinig. Als je teveel na gaat denken kan je overal wel een reden vinden waarop iets niet zou kunnen lukken. Dat is in ieder geval niet iets dat ik mijn kinderen mee wil geven. En ja je kan jezelf misschien omhoog werken. Maar onderschat niet de kosten daarvan. Dat gaat al snel veel energie, tijd en geld kosten. Verveling kan heel negatief zijn. Daar hoef je geen hb voor te hebben.

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.405
    12.402
    113
    Soms moet je ook daar naartoe groeien/ rijpen. Ik begon in 4 havo ineens stappen te maken en deed mijn examen heel makkelijk, terwijl ik daarvoor best hard moest werken.

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina