Wij vinden esmee een leuke naam. Nu had ik bedacht esmea/esmeea, klinkt beter bij de eerste naam. Bestaat deze naam wel? Vinden jullie het een rare naam?
Ik vind het een rare naam. Vooral door de ae/ea dat is al geen mooie combi vind ik zelf. En het klinkt als Achmea Maar het gaat om een tweede naam lees ik, dan ben ik wat minder kritisch. Als het voor jullie de naam is, gewoon doen
Vind het heel raar. Als je Esmee mooi vind noem je je kind toch Esmee. Waarom zo raar knutselen? Vind dat altijd een beetje dom eruit zien.
Ik vind het niet mooi. Ziet er inderdaad te geknutseld en dom uit. Gewoon Esmee/Esmée vind ik veel mooier Volgens meertens heten trouwens 5 vrouwen Esmea. Esmeea levert geen resultaten op
"Ik heet Esméa" "Esmee-hoe?" "Esmee, ja" Zo verwarrend.. Doet me ook teveel denken aan Achmea. Voor of de naam bestaat: NVB - populariteit voornaam Esmea In 2014 liepen er in totaal 5 meisjes/vrouwen rond in Nederland met de naam Esmea.
Het is niet mijn smaak, maar vreselijk vind ik het ook niet. Vind het ook geen rare naam oid. Denk wel dat je verwarring krijgt mbt hoe ze heet, mbt de schrijfwijze en mbt de uitspraak.
Ik heet zelf Esmée, lekker simpel. Ken ook een Esma (Turkse variant) en een Esmay (zelfde uitgesproken als mijn naam, Esmee gewoon!)
Ik vind het niet zo mooi en te geknutseld. Ik ken wel een marrokaans meisje met de naam Esma. Ik weet niet hoe je het schrijft maar je zegt iig Esmaa. Meerdere zelfs dus dat is denk ik wel een bestaande (arabische) naam. Misschien is dat een optie
De meningen zijn duidelijk Haha. Wij hadden nog geen link gelegd naar achmea, ook leg ik die nog steeds niet. De andere opties van esma en edmee vinden wij geen optie. Waarom geen esmee? Omdat wij het niet vinden klinken achter de eerste naam en omdat het best veel voor komt.
De arabische naar Esma/Asma word ook vaak als Esmae/Asmae geschreven. Ik zou het dus uitspreken als Esma. Esmea zou ik uitspreken als Esmeeaa