Niet elke dag in bad, hoe wassen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bibiche, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik had even een vraagje hoe wassen jullie je kindjes als ze niet elke dag in bad gaan?

Ik doe nu eigenlijk alleen met water en washandje haar billen en gezicht, handjes en onder haar oksels.

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ík doe meestal een teiltje met water en dan het hoofdje en het luier gebied

3. Female

Female Niet meer actief

Volgens mij is het zoals je nu doet wel prima hoor ;)

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    jawel maar ik was benieuwd of water alleen wel schoonmaakt zeg maar!

5. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Ja, water alleen is prima hoor!

Als extra tip wil ik de "goedemorgen washandjes van zwitsal" noemen, echt ideaal vooral als je 's ochtends vroeg weg moet.

Groetjes Six

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Die heb ik ook gebruikt, maar Quinn schrikt er altijd zo van omdat zo verschrikkelijk koud aanvoelen

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik heb ook die goeiemorgendingen, ook handig na een flinke poepluier. Meestal daarna nog even met een washandje met alleen water, want anders zit er alleen maar zeep van dat ding op haar huid.
    Hier gaat ze ook om de dag in bad en ik doe hetzelfde ongeveer als jij nu.

8. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Mijn zoontje gaat om de 2 á 3 in bad. De overige dagen maak in zijn billetjes en gezichtje schoon met een was handje of billen doekjes.

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier ook 2 tot 3 x per week in bad en overige dagen zet ik een duobakje neer 1 met klein beetje zwitsal erin en 1 met water
    gezicht doe ik alleen met water en rest even met water met klein beetje zwitsal

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Om de 3 dagen in bad, verder gebruiken we meestal die vochtige washandjes en af en toe bakje water met een gewoon washandje.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik gebruik meestal de goedemorgen washandjes van zwitzal :) ruikt er lekker en ze worden er wel schoon door hoor. geen was naderhand etc maar gewoon de prullebak in. ik doe dan gezichtje, oksels handjes benen en billen

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hier een luie moeder of moet ik zeggen druk?
    Om de dag in bad en de tussendagen met de washandjes van zwitsal :)

13. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hier net zo ik leg de verpakking van de washandjes van zwitzal altijd op de vernsterbank boven de verwarming zo blijven ze lekker op temperatuur.
    En schrikt ze er ook niet zo van.

14. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik was Alyssa op de dagen dat ze niet in bad gaat met een washandje. Haar gezicht met alleen water, en haar handjes en billen met water en zeepvrije wasgel.

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bram gaat ook om de dag in bad.
    Op de dagen dat hij niet in bad gaat doe ik zijn gezichtje en handjes alleen met een washandje met water en zijn billen met een beetje wasschuim.

Ik vind die Zwitsalwashandjes zo stinken.... jammer, want ze zijn wel erg handig.

16. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik heb van die washandjes van zwitsal en daar was ik ze dan mee! ruikt heerlijk fris en maakt ook goed schoon vind ik! ideaal voor sochtends!

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ivm Sam haar eczeem gaat ze maar 1x per week in bad (of ze moet er echt een bende van hebben gemaakt hihihi), en de rest van de dagen de goedemorgen washandjes van zwitsal. En idd, ze zijn hier ook koud (goede tip van de verwarming, had ik niet aan gedacht), ik maak er altijd een spelletje van, juist omdat het koud is. En dan is het toch dikke pret met het "koude" washandje.

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik gebruik ook nog wel eens de washandjes van Zwitsal, en als ze echt heel koud zijn, leg ik er een een paar seconden in de magnetron.. Echt maar 1 of 2 sec, anders is hij weer te heet... Jelle schrikt zich ook altijd te pletter van zo'n koude lap in zijn gezicht.. En daarbij, ik moet er zelf niet aan denken om me met koud water te wassen.. Brrr... :D

19. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Elke avond gaat Matthew in bad of onder de douche om vaste bedritueel aan te houden. Voor hem is het echt heerlijk.
    Maar om de dag met doucheschuim van Zwitsal gebruiken, alleen als hij erg veel gepoept heeft op die dag, dan nog wel zwitsal gebruiken.

Vaak smeer ik hem na het afdrogen met Zwitsal olie in. Dan wordt hij lekker zacht en soepel. Hij vindt dit heerlijk!

Na het baden/douchen, voeden en dan slapen....werkt het perfect voor hem.

20. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    mijn baby gaat wel elke dag in bad. de dagen dat hij naar de creche gaat, sochtends, de dagend dat hij niet naar de creche gaat savonds voor het slapengaan. alleen als ik heel moe ben, kan ik savonds zijn badje overslaan, of sochtends, als ik te laat ben. maar bijna elke dag in bad dus.

als hij sochtends in bad gaat, savonds voor het slapen gaan maak ik hem schoon met een vochtige washandje van kruidvat. ze zijn net als de zwitsal washandjes, alleen stukken goedkoper.

als hij savonds in bad gaat, maak ik hem sochtends schoon met vochtige washandje.

mijn baby wordt dus 2x per dag schoongemaakt. klinkt een betje veel, maar dat moet wel. hij spuugt veel, en dan ruikt hij een beetje zurig in zijn nekje. en zijn luiers willen wel es doorlekken.

in het badje doe ik meestal zeeprijve wasgel van zwitsel. of helemaal niks. maar geen sterk spul. het badje doe ik ook meer voor zijn eigen plezier. hij komt helemaal los in het water en kraait het hele huis bijelkaar.

Deel Deze Pagina