hoi wij hebben een vakantie geboekt naar Turkije. de kleine is dan 10 maanden jong. Hij heeft een koemelkallergie waardoor hij net pas begonnen is met eten, hij zal tegen die tijd nog lang niet met de pot mee eten. Hoe moet ik dit aanpakken, 1)mag ik zijn eigen flesvoeding (pot poeder) meenemen? 2)Is het verstandig Olvarit potjes met wat ie dan wel mag mee te nemen, en mag dit wel? 3)We zitten in een hotel dus ook een flesverwarmer mee? Tis niet de bedoeling bij de grens eruitgepikt te worden vanwege een pot witte poeder... beetje dom he? iemand ervaring mee? Heb het reisburo al gebeld weten het niet precies en wordt er niet wijzer van
Melkpoeder meenemen is geen probleem. Gewoon een originele pot is dan wel het gemakkelijkst ook, en het duidelijkst dat het 'maar melkpoeder' is, mochten ze je koffer eens bekijken. Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Vorig jaar september heb ik zo ook gewoon 1 pot Nutrilon mee gehad, niks aan de hand. En een paar potjes Olvarit had ik bij, kan ook gewoon, alleen even goed tussen de kleren stoppen natuurlijk, een stuk potje Olvarit lijkt me niet fijn in je koffer Maar ik heb verder vooral daar gekookt voor Jelle, deed ik thuis namelijk ook. Maar wij hadden een appartement, dus eigen kooktoestelletje. Hoe het zit in Turkije weet ik niet, dan zou je ervaringen moeten vragen van mensen die daar ook echt geweest zijn... maar op Kreta waren ook wel Olvarit-potjes te krijgen; dan moet je naar de meest grote toeristensupermarkt. Maar dat waren dan nog maar 3 verschillende smaken ofzo.
maar dat mag je dus gewoon vervoeren naar het buitenland? potjes voeding en melkpoeder? Want dan nemen we gewoon ook een flesverwarmer mee, probleem opgelost. Of moet je een verklaring of zo hebben?
Welnee, geen verklaring. Je mag het allemaal meenemen. tip: ik heb op vakantie de olvarit a la carte potjes meegenomen voor mijn zoontje. Deze zijn van plastic en dat scheelt weer gewicht in je koffer.
Wij hadden ook vooral olvarit ala carte bij ons (ook vanwege het gewicht), een paar potjes en een fles verwarmer. Die hebben wij alleen niet gebruikt. Eten werd in restaurant netjes au bain marie of in pan warm gemaakt. Had geen melkpoeder bij me, gaf nog bv maar is volgens mij ook geen probleem. Wij mochten gewoon een flesje water meenemen toen ik zei dat dit voor de baby was.
ik ben afgelopen kerst nog naar turkije geweest, ik had twee pakken friso bij me, en voor twee weken potjes, elk dag een fruit potje en groente potje, dus ongeveer 30 potjes olvarit. ging gewoon mee in de koffer, en zelfs in de verzorgingstas die ik bij me had. Doen ze helemaal nie moeilijk over. Ik ben wel over dusseldorf gevlogen. schiphol is wel strenger.
Wij hadden vorig jaar ook 2 pakken friso, potjes olvarit en drinken voor de kleine bij ons (schiphol) Totaal geen probleem. We hebben wel even gemeld voordat we de scan doorgingen, dat er babyvoeding in de tas zat. Dan werd dat doorgegeven aan degene die achter de scan zat.
superbedankt voor de reacties! tis ook dom van ons daar van tevoren niet over na te denken, maar wij zagen alleen maar zon,zon en nog eens zon hahaha... zijn 3 jaar niet op vakantie geweest vandaar het enthousiasme! nu nog op zoek naar een flesverwarmer waar de grote brede 300 ml S-fles van Difrax in past, heb er al wat getest, past niet.
als je medische babyvoeding heb kun je een paspoort aanvragen bij de apotheek verder kun je het aangeven bij je reisorganistie en moet je het melden bij schiphol. het moet in een gesloten orginele verpakking zitten.