Even meekijken, voeding baby 10 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door KimMo, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimMo

KimMo Niet meer actief

Hoi, Ik moest vandaag bij het CB zijn voor de 9 maanden afspraak en de arts zei dat mijn mannetje te weinig eet en teveel drinkt. Hij krijgt nog moedermelk, uit een fles, drinkt niet uit de borst. Dus wie kijkt even mee? Ik vind namelijk dat hij gewoon normaal eet. Ontbijt: bordje pap van moedermelk en Biobim zo'n 200 ml melk en een klein beetje fruit, 1 aardbei of 1 partje appel. Tussendoor: water uit een bekertje om te oefenen en een halve banaan. Rond 12 uur eten wij altijd warm. 1 aardappel, 2 grote lepels groenten en soms een stukje vlees. Rond 3 uur een broodkorst. Rond 5 uur een boterham, nu met dit warme weer eet hij maar een halve boterham en anders 1. En nog een beetje fruit. Verder drinkt hij nog zo'n 600-700 ml moedermelk, vooral in de avond en in de nacht ook nog 1 keer. En ze zei dat hij te weinig fruit krijgt en dat ik het anders maar moest pureren. Maar dat wil ik dus niet want hij eet het liefst zelf uit zijn handje zeg maar. Maar goed, wat moet ik eventueel veranderen? Of kan ik het zo laten? Alvast bedankt.

2. KimMo

KimMo Niet meer actief

Gewicht en lengte zijn trouwens prima. Gewicht op de +1 lijn en lengte op de -1 lijn.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter van 10 maand oud eet inderdaad veel meer groenten en fruit, maar goed, als je zoontje gelukkig is en goed groeit, moet je je niet laten opjagen door het cb. Gewoon voortdoen en kijken naar je kindje :D

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind,het,wel netjes hoor

5. KimMo

KimMo Niet meer actief

Dank voor je reactie en kun je misschien een voorbeeld geven wat jouw kindje eet op een dag?

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    O ja misschien wel handig :D

7u fles 240*8
    9u rijstwafeltje
    12u 300 gr groentenpap (groenten+aardappelen+vlees)
    16u fruitpap (bv 2 peren en een banaan)
    18u boterham
    19u fles 240*8

Mijn dochter eet wel groenten en fruit hoofdzakelijk gepureerd of geprakt. In stukjes eet ze niet zo veel, en dan is ze een uurtje later alweer aan het huilen van de honger. Dus we bouwen nu geleidelijk aan de stukjes op, zodat ze het toch leert.

7. KimMo

KimMo Niet meer actief

. Oh oke, je dochtertje eet echt wel veel meer. Mijn zoontje wil niets gepureerd hebben of geprakt. Het enige wat hij wel goed eet als ik het hem geef is zijn bordje pap. Hij vindt dat echt heerlijk, als zijn bordje op is, kijkt hij me echt zo aan van: waar blijft de rest? Haha. Hij wil verder alles zelf doen. En ik neem aan dat als hij genoeg heeft/ vol zit dat hij dat zelf aangeeft door te stoppen met eten. Daarom gaat het een beetje tegen mijn principe om het advies van het cb te volgen en te gaan pureren, want hij kan zelf stukjes eten en lust wel veel verschillende soorten fruit en groente. Dus dan gaat hij vanzelf wel meer eten lijkt me.
    Altijd lastig, als je denkt dat je het goed doet, maar door het cb op je vingers wordt getikt. Haha.

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hier nog minder met 11 maanden en een maand geleden was het geen probleem bij het cb.. moet morgen weer dus ik ben benieuwd. .

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik snap het cb wel. Met tien maanden zou de bijvoeding langzamerhand de overhand moeten gaan nemen. Ik zou als ik jou was gewoon rustig aan eennmelk voedingsmoment laten vallen waardoor je kindje meer trek krijgt in het vaste voedsel. Niets overhaasten ennals jij niet gepureerd wil geven gewoon niet doen. Maar ik zou dus wel gaan minderennmet de melk omhierdoor meer ruimte in het buikje te creeren voor vast voedsel. Hier trouwens met 10 maanden:

200 cc pap van opvolgmelk
    Twee stuks fruit
    1 of twee boterhammen met gewone melk (met 10 maanden begonnen we met gewone melk)
    Tusendoortje (vaak komkommer en snoeptomaatjes)
    Warme maaltijd zo rond de 200/250 gram gok ik (ongeveer hoeveelheid potje)
    En dan nog een flesje gewone melk.

Voor de tien maanden was de gewone melk nog opvolgmelk....

Hij eet nu met dat warme weer trouwens veel "slechter"

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Volgens mij is je schema prima. Gewoon lekker op verzoek van je kleintje. Mijn dochter at ook niet heel veel fruit. Maar ik ben op eem gegeven moment zelf meer fruit gaan eten en gaf het haar die momenten ook. Ging prima. Hier heeft ze het ook helemaal zelf gestuurd. En ze at niet veel meer met 10 maanden, alleen misschien iets meer fruit.

Niet te druk om maken en gewoon heerlijk je kindje volgen, zowel met bijvoeding als melk.

11. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Idd, misschien de melk iets afbouwen en wat meer fruit/brood geven.. Maar ja, als je kindje het hier goed op doet.. komt vanzelf toch...
    Hierbij ons schema (bijna 10 maanden) misschien heb je er wat aan..

07.30 fles 180+6 met granen van bambix
    10.00 fruit 2 stuks en bekertje diksap of water
    12.00 brood 2 sneetjes (soms met boter/kipfilet) en bekertje water
    15.30 soepstengel of rijstwafel, soms wat yoghurt, en bekertje drinken
    18.00 warm eten (groente en aardappels)
    19.30 fles 180+6

12. KimMo

KimMo Niet meer actief

Dank je voor jullie reactie. Nou, heel apart maar de kleine heeft vandaag op zijn bordje pap na nog geen melk op. Maar wel een groot stuk meloen en een kinderbanaantje. En om half een heeft hij twee aardappeltjes en 3 of 4 lepels sperzieboontjes en een klein stukje kipfilet. Dus echt meer dan normaal. Ik geef hem om twee uur wel een flesje melk en dan pas voor het slapen gaan. Heeft iemand enig idee hoeveel hij minimaal aan melk 'moet' drinken per dag? Ik ben benieuwd of hij dit zo volhoudt.

13. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Met 10 maanden zit het minimale zuivel op 300cc volgens mij. Hier valt dus ook pap/yoghurt etc onder.

14. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Klinkt prima denk ik.. zeker aangezien je nog bv geeft. En tot een jaar is het ook nog 'bijvoeding' he, alle andere dingen van melk. Dat wil het cb ook nog wel eens vergeten. En elk kind is weer anders. Als jij en je kindje je hierbij prettig voelen en hij eet/drinkt goed lijkt me er weinig aan de hand hoor.. :)

Deel Deze Pagina