Hoi, ik heb de box nog niet staan, want die kleine van 3 weken oud heeft er volgens mij niet veel aan. Hooguit handig voor ons, om 'm even weg te leggen. Maar wanneer is het wel handig om de box neer te zetten? Hoe oud zijn de kleintjes dan?
Luca vond er nooit wat aan om in de box te liggen. Nu hij kan staan vindt hij het geweldig om in de box te spelen en alles over de rand te gooien. Wij hebben de eerste maanden dus eigenlijk weinig aan de box gehad.
Die van mij wilde met 9 weken 10 minuutjes in de box, voor die tijd was het brullen als ik hem erin legde.
Hoi Hoi, Ons mannetje ligt er al vanaf het begin afaan al in. Niet hele dagen natuurlijk maar steeds een kwartiertje. Als ik even wat anders aan het doen ben. Nu hangt er een mobiel boven en vind het geweldig, maarja dat komt door de mobiel...hihihihi
Eefje ligt vanaf de eerste week in de box. Ik leg haar soms erin als ik eten klaar maak. Ook heb ik een mobiel erboven hangen wat ze prachtig vindt. Het handige aan een box vindt ik dat je daar speeltjes zoals een mobiel kan hangen. Volgens mij is dat ook goed voor de ontwikkeling. Vanaf 5 weken ging ze kijken naar de mobiel.
Hier ligt ze ook al vanaf week 1 in de box. In het begin hield ze het nooit zo lang vol (tenzij ze in slaap viel) maar sinds een week kan ze zich best een tijdje vermaken. Soms wel een half uur. Ze ligt op haar rug en kijkt naar de speeltjes, of slaat ernaar met haar handje. We leggen haar ook wel eens op haar buik, dan kan ze haar nekspieren trainen (ze is net een schildpadje dan, heel grappig). Soms valt ze op haar buik in slaap, met haar hoofdje opzij en haar beentjes onder zich getrokken. Ziet er heel schattig uit.
hier ook vanaf het begin af aan, gebruikte hem vaak om te verschonen, en lars sliep vaak in de reiswieg, en die zette ik dan in de box.
Elena vindt het niets, ze ligt liever op de grond op een groot kleed te rollebollen. Denk claustrofobisch, net als haar mama!
Hier ligt ze pas net, sinds een week eigenlijk, af en toe na de voeding 5 tot 10 minuten in de box. Was ook de suggestie van het cb. Eerst even oefenen op de buik liggen, daarna op haar rug of in haar wipstoeltje. Toevallig heb ik laatst dezelfde vraag gesteld hier.. want volgens het rust en regelmaat principe mag de kleine na de voeding alleen spelen. Vroeg mij alleen dus ook af hoe een kleine van 3 / 4 weken in hemelsnaam alleen speelt... Het antwoord was: een mobiel. Dus ik heb een Rainforest mobiel van Fisher Price gekocht op marktplaats, en ze vind het prachtig. Zdra ze geen zin meer heeft en moe word, gaat gapen,ofjengelen, dan gaat ze weer lekker naar bedje.
je moet spelen iets breder zien dan het spelen wat grotere kinderen doen. Rondkijken is volgens mij ook spelen. NIels doet nog niet zoveel in de box, maar kan zich rustig 20 minuten vermaken met alleen maar kijken. (naar de mobiel, de muur en het plafond (erg interessant blijkbaar)
Onze meid vind het sinds 2 weekjes leuk ind e box, ze begint al te lachen als ik haar neerleg. Vooral de mobiel is favoriet!
Eva vond het na een paar weken al erg leuk in de box, lekker kijken naar de bewegende mobiel. Alleen een beetje te vermoeiend/druk. Nu leg ik haar er in en doe meestal de mobiel niet aan, dan kan ze er nog naar kijken maar is het niet zo druk. Ik speel vooral met haar samen, dus knuffels voor haar houden, waar ze dan naar grijpt en ze vastpakt. Dat lukt haar niet in haar eentje, tenminste, dan doet ze het niet. Ze heeft een beetje aanmoediging nodig .