niet extra willen drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door karin29, 30 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

Damiën krijgt per dag ongeveer 500 cc melk aangeboden. Meer kan bijna niet omdat hij anders geen brood en warm eten meer wil eten. Na de maaltijd dan wel vaak nog een toetje.
    Eerst dronk hij heel veel water etc tussendoor maar wil nu weken niets meer. Krijg er gewoon niets meer in. Heb al van alles geprobeert ook een tuitbeker maar niets helpt hem aan het drinken.
    Ben soms gewoon bang dat hij nog een keer uitdroogt of zo.
    Herkent iemand dit? wie heeft er nog meer tips voor mij?.
    Groetjes Karin

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Je zou eens een gewoon bekertje kunnen proberen. Of misschien wat anders te drinken aanbieden? Diksap, thee, roosvicee?

500 cc schijnt voldoende te zijn, het cb zegt dat beebs voldoende hebben aan vocht tussen de 500 en 1000 cc

3. MollyM

MollyM Bekend lid

Wij hebben hetzelfde probleem, ons zoontje krijgt 3 keer 200 ml melk en er zit ook vocht in het fruithapje maar eigenlijk zou hij 800ml moeten krigjen zeiden ze bij ons op CB dus blijven proberen. Ik had van het weekend roosvicee in een tuitbeker gedaan en voorzichtig naar binnen gegoten met kleine slokjes en dat ging redelijk. Ook heb ik rooibos thee geprobeerd en dat vond hij ook wel lekker (ik denk omdat het ook een beetje warm is, een andere tip die ik kreeg was de roosvicee een beetje verwarmen). Succes!

4. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,
    Ja thee heb ik nog niet geprobeert en als ik het een beetje verwarm lukt het maar dan ook maar iets van 20 cc iedere keer.
    Ga dit ok eens uit proberen. Snap alleen niet waarom hij een maand geleden 3x 100 cc extra dronk aan water en dergelijke en nu in eens niets meer wil.
    Groetjes Karin

5. principessa

5 jul 2007
    61
    0
    0
    Zonnige Zuiden
    mijn dochtertje vindt Sterrenmix thee heel lekker.

En wat ze ook graag doet, is op een natte washand sabbelen (vnl in bad overigens ;) ).

Wat je ook nog kunt doen is fruit met veel vocht geven, zoals bijv watermeloen.

Hier werd er ook een tijdje minder water gedronken hoor maar nu gaat het ineens weer beter. Tandjes bijvoorbeeld kunnen ook de boosdoener zijn. Ik weet niet of ie daar last van heeft?

Deel Deze Pagina