niet fit na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door daisyd, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daisyd

daisyd Lid

18 jul 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Afgelopen donderdag heb ik een miskraam gehad, zoals sommige van jullie gelezen hebben.
    Bloedverlies is nog maar heel weinig..
    Alleen nu voel ik mij sinds gisteren gewoon niet fit, hoofdpijn etc gewoon niet lekker. Herkennen jullie dit??
    Kan dit te maken hebben met de miskraam? Heb trouwens geen koorts.
    En verder ook geen krampen meer.
    aankomende week moet ik twee dagen werken, maar zie dit eigenlijk niet zitten. Dus denk dat ik me ziek ga melden.

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wat naar Daisyd! Heel veel sterkte en ik hoop dat je het over een tijdje een plekje kan geven..

Even over niet "fit" voelen... Vergeet niet dat je de afgelopen dagen een enorm emotionele achtbaan door bent gegaan, dit werkt ook vaak door op je fysieke gestel. Als je je zorgen maakt dan kun je altijd even contact opnemen met je ha, verloskundige, of gyna.

Ik herken je gevoel, heb zelf weken met hoofdpijn en een slap niet "fit" gevoel rond gelopen. Neem de tijd om het te verwerken, en als je nog niet toe bent om naar je werk te gaan neem dan maar even wat tijd voor jezelf. Overigens heeft het bij mij wel geholpen om op een gegeven moment weer te gaan werken, beetje afleiding enzo.
    Je zit er nog middenin, het is pas donderdag gebeurd.. Gun jezelf de tijd.

Sterkte en liefs

3. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Maartt.Het is nog maar net gebeurd en inderdaad emotioneel allemaal zo zwaar.Het zou eerder raar zijn als je nu alweer helemaal fit zou zijn.En de herstelperiode (geestelijk en lichamelijk) kan nog wel een poosje duren.Goed je rust nemen en de tijd om het allemaal te verwerken.
    Heel veel sterkte!

4. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Gewoon ff tijd voor jezelf nemen meid! Tis niet niks wat je doormaakt, geef je lijf en jezelf de tijd om ff bij te komen. Als het niet gaat dan gaat het niet! Als je te snel gaat dan komt de klap alsnog later wel..
    Neem je tijd!

5. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    daisyd. Ik heb eind vorige maand mijn tweede mk gehad. en ik voel me ook niet top. Gevoel dat ik ziek ga worden, alleen dat gebeurt niet. Het is idd wat de mensen beschrijven je moet het verwerken allemaal. Eerst moest je lichaam werken aan een zwangerschap en nu moet je lichaam het weer op orde krijgen na de zwangerschap. en geestelijk vreet ook heel veel energie. Neem de tijd. Krijg je buikpijn koorts of andere dingen dan even naar de HA gaan.
    Succes en sterkte meis.

6. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Mijn curretage is nu 2,5 week geleden.. Na mijn curretage hebben ze me gecheckt op bloedarmoede.. Niks van gehoord dus zal wel goed zijn geweest..
    Bleef me maar slap, hoofdpijn, moe en duizelig voelen en heb weer laten prikken op bloedarmoede en dit bleek ik te hebben. Vanmiddag kan ik al ijzertabletten halen en die helpen blijkbaar vrij snel.
    Hou het dus ff in de gaten en anders gewoon je huisarts bellen en bloed laten prikken.
    Beterschap!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Toen ik je topictitel las, dacht ik dat je MK dan al een tijd geleden zou zijn, maar dat is dus niet zo.
    Lijkt me logisch dat je je zo voelt, na zo'n ingrijpend iets! Emotioneel een achtbaan, en fysiek moet je ook zo maar even weer ontzwangeren nu.... Daarvoor zou je iig minimaal de periode dat je zwanger bent geweest, moeten rekenen, dat je weer helemaal ontzwangerd bent, en in sommige gevallen zelfs nog langer....
    Dus als je 5 weken zwanger was, ook 5 weken (of 3, net hoe je zelf wilt rekenen) om te ontzwangeren, enz.
    En je ziek melden lijkt me helemaal niet raar: je mag ook even de tijd hebben om op te knappen en bij te komen.
    Ik ben toen na 2,5 week weer aan het werk gegaan, (dat was wel 2 weken na de miskraam en een dikke week na de curettage). Vond het toen ook wel weer fijn om afleiding te hebben, in je eentje thuis ga je anders toch alleen maar verdrietig zitten wezen en dat had ik na een maand wel weer even gehad.... (wij kwamen er achter bij de echo, en pas 2,5 week later kwam dus de miskraam, die toen wel al een paar dagen op gang was).

Deel Deze Pagina