Cytotec 5 uur voor curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door indy1972, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy1972

indy1972 Lid

7 feb 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anderhalve week terug kregen wij het bericht dat er geen hartje zichtbaar was op de eerste echo en ook de tweede echo was niet goed. We hebben toen eerst afgewacht of het vanzelf kwam, maar tot op heden nog geen buikpijn of bloeding te bekennen.

Nu heb ik a.s. Maandag de curretage, maar moet 5 uur van te voren twee pillen cytotec inbrengen. Dat is dus om 4 uur snachts! Ik ben als de dood dat ik dan dus al allerlei krampen en bloedingen krijg en ik dus niet meer kan slapen daarna. Hoe snel werkt dat spul?

2. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Allereerst veel sterkte! Bij mij werkte het na een uur of 5/6 en het begon heel geleidelijk, dus niet ineens helse krampen (uiteindelijk was het wel behoorlijk pijnlijk). Je kunt meteen een pijnstiller erbij innemen (even navragen welke je mag) dat haalt als het goed is de scherpe kanten er vanaf.

3. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hey Meis
    Ten eerste wat verschrikkelijk dat je slecht nieuws hebt gekregen :(
    De eerste keer cytotec (was opgenomen in het ziekenhuis vanwege bloedingen) kreeg ik na anderhalf uur wat last van mn buik. Ik had ook 4 pillen gekregen omdat ze probeerden de miskraam op de natuurlijke manier te laten verlopen omdat het al vrij groot was het kindje. Dit begon ook al vrij snel heel heftig te worden en heb toen ook pijnstilling gevraagd. Ik d8 ik ga nu niet onnodig pijn lijden het is al vervelend genoeg. Toen ik die pijnstilling kreeg was het vrij snel goed vol te houden. Na 4 uur kwam ons kindje en daarna was de pijn ook weg. Misschien kan je meteen paracetamol slikken om te voorkomen dat je pijn krijgt? Misschien slaap je dan wel gewoon nog ff goed door. Misschien scheelt het ook dat je maar 2 tabletjes krijgt?
    Later heb ik ook nog cytotec gehad (mee naar huis 4 tabletten) en hier heb ik eigenlijk helemaal geen pijn gehad en ging ook niet meer vloeien)
    Hoop dat het meevalt meid en veel sterkte *knuffel*

4. indy1972

indy1972 Lid

7 feb 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, weet niet of ik nog iets mag slikken, in het weekend kan ik niet bellen en moet zondagnacht al met de medicatie beginnen want om 9 uur heb ik al de curretage. Ik moet wel nuchter zijn, want het gaat onder algehele narcose. Hoop er maar het beste van.

5. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook cytotec gehad, 4 pillen om vaginaal in te brengen. Bij mij kwam er helemaal niets echt op gang. Na de eerste 2 (een avond en de volgende op de ochten) was er nog helemaal niets. Bij de derde wat krampen en misselijk. Bij mij was de hele behandeling met cytotec dus niet voldoende en kreeg alsnog een curretage.

6. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Indy,
    allereerst veel sterkte met het verlies. Ook bij mij werkte de Cytotec-tabletten niet echt. Zat me ook druk te maken 's nachts, lag met een kraamverband (werd me aangeraden) maar er gebeurde niets. Maar ook als ze niet werken op het gebied van kramp en bloed, wordt de baarmoedermond weker en dat is nodig voor de curretage.

7. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, niets nemen hoor! Je gaat onder algehele narcose lees ik. Pijnstillers als ibuprofen en naproxen zijn ook bloedverdunnend.

8. Sinaasappeltje

Sinaasappeltje Actief lid

17 nov 2010
    282
    0
    16
    Zeeland
    Wat ontzettend naar dat de zwangerschap niet goed verloopt.
    Ook ik moest cycotec om 4uur 's nachts inbrengen. Hierdoor kreeg ik een klein beetje mensturatiekrampjes; maar zeer zeker niet heftig. Deze krampen bleven wat aanhouden en toen ik het ziekenhuis arriveerde was ik iets gaan vloeien (maar dus nog niet heel veel).
    Stel dat je echt heel erg gaat vloeien en heel erg krampen krijgt; zou ik gewoon eerder naar het ziekenhuis gaan.
    Sterkte met alles hoor!

9. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier ook cytotec om 4u snachts in moeten brengen.. rond 8u kreeg ik lichte krampjes.. eenmaal in het ziekenhuis begon de hevige buikpijn en vloeien.. zo rond half 10 werd ik naar ok gereden en begon ik hevig te vloeien en was t vruchtje er al gedeeltelijk uit.. dus bij curretage niet heel veel gedaan..

Deel Deze Pagina