Duizeligheid tijdens zitten

Discussion in 'Zwangerschap' started by Koali, Jan 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb nu vandaag voor de tweede keer het volgende gehad:

Ik ben aan het werk op kantoor en zit daarbij gewoon achter de computer. Nu heb ik met enige regelmaat last van soort van opvliegers, dan gooi ik m'n sjaal af en gaat het daarna weer beter. Nu alleen al twee keer niet. Het leek wel beter te gaan, maar vandaag ook weer; uit het niets komt dan opeens duizeligheid opzetten. Dit gaat gepaard met koud zweet, tintelen, zweverig gevoel, trillerig. Ik doe op dat moment niets anders dan ik bijvoorbeeld een kwartier ervoor deed. Vandaag moest ik echt op de grond gaan zitten met mijn hoofd tussen mijn benen en pas na ongeveer 5 à 10 minuten was het gevoel weg. Herkent iemand dit?

Ik heb het voor de zwangerschap wel eens gehad met te snel opstaan of als ik mezelf heel erg pijn had gedaan. Maar nog nooit wanneer ik gewoon rustig zat.

2. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Lage bloeddruk? Even laten controleren zou ik zeggen

3. daantjuh131

Jan 31, 2013
    24
    0
    1
    Ja ik heb er ook veel last van en ik heb ook een lage bloeddruk.
    Je kan ook een ijzer te kort hebben. Daardoor kan je ook duizeliger worden.
    Ook zorgen dat je genoeg drinkt.

4. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel maar heb er alleen tijdens m'n zwangerschap last van gehad. Misschien helpt het als je wat suiker (blikje frisdrank ofzo) of iets zouts (cup a soup of dropje) eet of drinkt?

5. Angie4you

Angie4you Bekend lid

Dec 31, 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Heb ik ook last van.
    Mijn ijzer/hb is aan de lage kant dus zit aan de ijzertabletten.
    Heb ook een lage bloeddruk al door de zwangerschap heen dus aan de dropjes (zoet voornamenlijk)
    En inderdaad af en toe je ff afvragen of je al wat gegeten hebt.
    Ik moest daar weer veel aan wennen om wat beter en meer over de dag verspreid te eten.

6. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

Oct 25, 2011
    359
    0
    0
    Het kan BPPD (Benigne paroxysmale positieduizeligheid) zijn, ik heb dit ook ik heb er nu iets meer dan een week last van en het word nu eindelijk iets beter, bij mij hebben ze bloed afgenomen om te kijken of er iets anders aan de hand was maar dat was niet zo, dus ik zou even vragen of ze dat bij jou ook willen doen want dan weet je ten minste iets.

Het voordeel van BPPD is dat het vanzelf weer verdwijnt.
    Maar het is wel heel erg vervelend :(

Share This Page