Hallo, Gisteren zat ik bij de kapper en daar werd ik ineens niet lekker. Trok helemaal wit weg en begon heel erg te zweten en werd duizelig. Zij heeft een natte doek in me nek gelegd en toen ging het wel weer. Daarna kreeg ik hele erg zere boven benen en erge buikpijn onderin mijn buik. Ik wist niet meer hoe ik moest zitten. 5 min later ging het wel weer en heb ik gezegd dat ze verder mocht gaan met knippen kreeg weer wat meer kleur op me gezicht. Maar paar minuten later begon het weer opnieuw. Ze heeft me naar huis gebracht en daar heb ik gelijk me bloeddruk gemeten. ( 133/79 ) Maar de hele dag heb ik buikpijn en zere bovenbenen gehad. Ik heb hiervoor paracetamol genomen, en ben op bed gaan liggen. De hele dag gisteren heb ik me niet goed gevoeld. Dacht dat het aan het benauwde weer lag maar sinds vanmiddag half 4 heb ik weer precies hetzelfde ik zweet heel erg en ben erg wit, heb ook weer buikpijn onderin en hele zere boven benen. Mensen om me heen zeggen misschien voorweeen of indalingsweeen, maar ik weet niet wat ik met de klachten aanmoet of wat ik eraan kan doen zodat het minder wordt. Of zou het gewoon een griepje zijn?
Goedenavond, ik begrijp heel goed dat je ongerust bent. Voor voorweeën en indalingsweeën ben je nog iets te vroeg in de zwangerschap. Dat verwacht je pas rond 36/37 wk. Is de buikpijn en de pijn in de benen komend en gaan of continue? Als het komend en gaan is kunnen het weeën zijn. Je kan namelijk ook beenweeën hebben. Ik zou je adviseren contact op te nemen met je verloskundige of gynaecoloog. Het is belangrijk om je even goed te controleren of je geen weeën hebt of iets anders onder de leden. Succes! Groetjes Monique