Ik ben net zwanger. Ik slik natuurlijk sowieso foliumzuur. Maar ik vraag me af of ik de volgende vitamines zo dagelijks kan nemen: 5 mg zink 1200 mg calcium (oesterschelp) + 5 mcg vitamine D 500 mg Visolie gezuiverd omega 3 (EPA 18% DHA 12%) Ik kies bewust niet voor een multivitamine omdat ik eczeem krijg van bepaalde vitamine combinatie. Zink neem ik voor mijn huid. De andere drie omdat het aangeraden wordt bij zwangerschap. daarnaast drink en eet ik weinig zuivel en vis. Ik nam voor mijn huid ook dagelijks een pilletje met het volgende er in: 300µg vit. A, 30mg vit. E, 90mg vit. C en 100µg selenium. Maar daar ben ik mee gestopt. Is dat inderdaad beter denk je? Mist er nog iets? Of misschien andere dosering nodig? Bedankt voor je antwoord!
Hoi Thunder, ik heb een leuke site voor je gevonden: Zwangerschapsvitamines en Vitamine A mogelijk invloed op weerstand Volgens mij doe je het verder heel goed. Op zich heb je naast foliumzuur niet standaard iets nodig, maar inderdaad wordt vitamine D ook vaak aangeraden. Maar je weet dat je van bepaalde vitamines en voedingsstoffen waarschijnlijk te weinig binnen krijgt, dus neem je de aanbevolen voedingsstoffen. Ik denk dat het aanvullende pilletje voor je huid wel kan eigenlijk, maar de apotheker zelf kan je daar uitsluitsel over geven. En anders verwijzen ze je naar je huisarts. Groetjes Brigitte ps. de exacte hoeveelheden van vitamines weet ik niet, maar je kunt de bijsluiter van een zwangerschapsvitamine aanhouden voor degene die jij slikt (kun je ook gewoon online vinden)