Zoals de titel al zegt, is dit ook al leuk voor 2,5 jarigen? De gewone playmobil speeltuin, niet de 123. Ik had wat van playmobil wild life gekocht in de Albert heijn maar het is nog niet in zijn leefwereld. Nu vraag ik me af of een speeltuintje leuk is Hij speelt vooral met auto's en ballen. Wil hem ook aan iets anders krijgen ipv alleen maar dat. Boekjes kijken doet hij ook graag.
Niet vervelend bedoeld, maar als hij zich daar prima mee vermaakt....waarom zou je hem dan aan iets anders willen krijgen?
Voor zijn fantasiespel wat meer te prikkelen. Of is dat niet zo nodig? en hij krijgt natuurlijk nog meer auto's en voertuigen van sinterklaas maar zou leuk zijn als die oude man ook nog wat anders kan geven Duplo vind hij niks, blokken vind hij niks, puzzels niet. Echt alleen maar auto's. Hij speelt eigenlijk maar 1 spel. Binnen dan hè, buiten speelt hij met meer. Hij gaat heel graag naar de speeltuin dus ik dacht misschien een speeltuintje van playmobil om te kijken of hij zoiets leuk vind, maar dan koop ik liever de echte wat nog lang leuk is ipv de 123. Maar de echte is misschien nog niet interessant op die leeftijd en de 123 misschien wel?
Ow ja. Binnen verveelt hij zich soms wel. Buiten niet maar als het regent en we kunnen niet weg. Vervelen kan je het niet noemen maar je merkt toch dat hij soms wat anders wil alleen vind ik niet wat. Buiten auto's, ballen en boekjes. Soms kleuren maar dat is 5 minuutjes. We wisselen wel regelmatig af. Toet toet. Houten treintje, gewone auto's, combinatie,...
Ik heb geen idee of dat nodig is haha. Die van mij speelt binnen ook voornamelijk met auto's en ik heb er nooit zo bij stil gestaan.
Hier is het echt erg Wat wil je doen? auto rijden Dan rijden we naar oma en opa wat bijna 3 kwartier rijden is. Ik haal hem uit de auto en meneer gaat aan de auto van opa staan. Wil hij weer met de auto rijden. wat natuurlijk niet gebeurd tenzij opa boodschappen ofzo gaat doen Alles wat hij wil doen is met wielen
Ik zou geen playmobil aanschaffen voor een 2.5 jarige. Veel te veel kleine onderdelen en eigenlijk ook niet robuust genoeg. Persoonlijk zou ik ook niet in augustus de Sinterklaas cadeaus kopen voor een 2.5 jarige. Interesses liggen dan misschien wel op een heel ander vlak.
Kan wel hoor! Mijn dochter is al gek van Playmobil sinds ze 2 jaar is. Het kwam eigenlijk door bij oma met de Playmobil van de oudere nichtjes te spelen. Zo heeft ze het leren kennen. Ze steekt trouwens al heel lang niets meer in haar mond hoor. Daar moet je nog wel voor opletten denk ik. We hebben de speeltuin van playmobil, en een boerderij. Ze zoekt de kleinste diertjes altijd erbij, de cavia's en de konijntjes. Hoe kleiner hoe leuker ze het vind! Ik geloof ook dat het erg goed is voor de fijne motoriek. Mijn dochter is daar wel erg goed in. Ze zet bloemen op een piep klein tafeltje van playmobil, en gaat ze dan water geven met het piep kleine gietertje. Zo leuk om te zien!
Ik denk dat Playmobil nog een brug te ver is, mijn dochter is 3 en begint er net een beetje mee te spelen. Denk dat duplo geschikter is, maar als hij daar geen interesse in heeft is hij daar misschien nog niet aan toe? Ze hebben van duplo nu trouwens ook leuke auto's en een vliegtuig, misschien is dat wat. Of little people, heeft ook leuke dingen.
Ik zou het zonde vinden om 30 euro uit te geven aan speelgoed waar je zoon misschien nog helemaal niet aan toe is. De playmobil 123 speeltuin is 10 euro, dat is toch meer dan genoeg om te kijken of je zoon het interessant vindt? Bovendien kunnen de glijbaan en zandbak van deze set nog prima gebruikt worden bij de normale playmobil (en misschien de schommel ook wel). Edit: op amazon is de 123 speeltuin nu maar een kleine 7 euro (maar voor gratis verzending moet je minimaal 29 euro besteden): Amazon.deLAYMOBIL 6785 - Kinderspielplatz Er komt nog iets bij de prijs, omdat het Nederlandse btw tarief hoger is.
Dan beter toch de 123. Heb die wild life opgezet maar de kleine stukjes wel weggelaten. Hij zou dat niet opeten maar dan zouden die kleine stukjes wel spoorloos verdwijnen denk ik. Hij kijkt wel naar de olifanten en pandabeertjes en laat hun even drinken maar verder dan dat is zijn fantasie nog niet. Achteraf gezien ook wel logisch want wat weet hij nu van olifanten en pandaberen? Daarom dacht ik aan het speeltuintje. Dat is zijn leefwereld. Ik zal eens kijken voor die 123. Is inderdaad beter dan 30 euro en als hij ermee speelt kan ik de echte later kopen met sint of verjaardag
Ik zou voor een autobaan gaan (die heb je ook, net als treinsetjes maar dan voor auto's). Kan je dan uitbreiden met huisjes/boompjes/mensjes/diertjes.
We gaan dadelijk naar bart smit. Eens kijken waar hij zelf naartoe gaat huppelen maar geen auto. We hebben er een 50tal. Of het moet een auto in combinatie met,... zijn
Mijn dochter speelde met haar tweede ook al met playmobil hoor, dat kan jaren mee en de 123 worden ze al snel te oud voor.
We komen aan bij de speelgoedwinkel. Kijk schatje, een speelgoedwinkel. Jij mag je iets uitkiezen en ik kies iets voor je uit waaaauwwww verassing, verassing Ja schatje dat is een verassing he We zien die peppa pig, hij ook waaaauw peppa pig Ik zie die prijs kwaliteitsverhouding en denk nooo way! Maar gelukkig liep hij zelf al door. Uiteindelijk zag hij iets. Een vrachtwagen met 3 auto's waauw autoke, autoke, waauw en hij pakt dat uit de rek Oo kijk hier een ambulance waauw tuutaa zou je die ambulance willen hebben? euhmmm,.... neej, autoke jah Ze hebben ook een brandweerwagen. waaauw zou je dat niet willen hebben? neej En kijk hier een kraanwagen, waauw! ooo waauw kaan kaan zullen we die meenemen? neej autoke autoke Hmmm oke dan,... het is dus de vrachtwagen met 3 autootjes Maar ik heb ook het speeltuintje meegenomen van de 123 playmobil
Zoontje speelde met 2.5 al met gewone playmobil, heeft ook nooit iets in z'n mond gestopt. Vorig jaar zijn we met 5 december wel voor de 123 grote boerderij gegaan, was toen net 3 jaar en gekocht via marktplaats...als ie er dan niet mee speelt doet het niet zo'n zeer zeg maar. Huis ligt overigens vol speelgoed ->) maar hij is erg van de rollenspellen en z'n vingers fungeren vaak als poppetjes...en dan vaak in combinatie met een auto (ook in groooooote getale aanwezig!), dinosaurus of minion
zoontje is nu 4 is ook gek op alles met wielen en rails. 3 jaar geleden dacht ikook iets anders aan te schaffen en heb de duplo dierentuin gekocht. Nooit mee gespeeld. J a met de jeep met kar ik zou dus als je playmobile koopt iets van bv de brandweer op politie kopen. Zoontje heeft ook het politiebureau. helemaal geweldig. Dit jaar krijgt hij met sinterklaas en verjaardag SIKU world de brandweer inclusief helikopter.
We hebben samen met het speeltuintje gespeeld en dit vond hij wel heel leuk. Manneke van de glijbaan afduwen. Schommel duwen. Misschien kan het iets worden. Heb wat van de wild life weggedaan, ook wat behouden maar wel verkleint.
Heb het nu zo opgezet. Vooral playmobil. Zijn mooiste auto's en Hot wheels wel nog op de vaste plaats. Alle andere auto's naar zijn blauw tafeltje verhuisd en in die grabbelbak onder de tafel Hij mag met alles overal spelen maar de playmobil staat wel het meeste in zicht.