Vanaf welke leeftijd zat jullie kleintje niet meer in de verkleiner (beugels) in de (eet)stoel. Ik weet dat mijn oudste er heel lang in heeft gezeten. De jongste gaat er nu uitklimmen. Nu vroeg ik me af of hij al 'los' op een stoel kan zitten. Ik vind hem nog zo jong en daarom vind ik het wat eng...
Bij ons vanaf 2 jaar en 3 maanden. Zo kan hij er zelf op klimmen en er weer vanaf. Scheelt een hoop getil 😉
Ik zou het gewoon proberen. Blijft hij zitten gaat het goed, zakt hij onderuit of iets anders dan is de beugel er zo weer op gezet. Ik heb de houten beugel ergens tussen 18 en 21 maanden van de Trip trap afgehaald.
Mijn jongste is ruim 2,5 en we hebben net vanavond het tafelblad van zijn kidnerstoel af gehaald. Hij klom er toch al maanden zelf in en uit en dat was soms best gevaarlijk, dus zo gaat het wat makkelijker.
Ja hij kan heel goed op de stoel klimmen en eraf (zijn grote broer heeft dezelfde). Hij kan er dan ook goed op zitten, maar of hij dat ook tijdens het eten doet??? En ik vond het ook eng of hij niet naar de zijkant gaat leunen, dat doet hij in de beugels nog wel eens...
Staat er niks in de handleiding? In onze stokke steps handleiding stond geloof ik vanaf 3 jaar. Ik overwoog 'm ook al eraf te halen (vanwege het klimmen), maar twijfelde dus ik wacht nog ff.
Hier met 21 maanden de beugel van de tripp trapp afgehaald. In het begin moesten we even streng zijn dat hij bleef zitten tijdens het eten maar dat ging al snel prima. Hij klimt er zelf op en af dat scheelt een hoop tillen
V a 1 jaar en 2 mnd stokke verkleiner. Ze zit gewoon prima gaat niet weg etc. In die verkleiner klom ze zelf met 11 mnd al in en uit, was eng om te zien hihi Inmiddels zit ze va 1.5 ongeweer op gewone stoelen in cafe/restaurant want dat in/uit geklim van ikea stoel wordt ik gek van
Hier zat ze met een jaar los op de Stokke. Want werd hysterisch van de beugel (daarom ook altijd gedoe in fietsstoeltje en autozitje, madameke wil gewoon niet "vast" zitten). Nu niet meer op de Stokke, want dat wil ze niet meer. Dus grappig hoog stoeltje gekocht, daar wil ze wel op zitten, maar vaak kiest ze er voor om op de gewone stoel te zitten (net als ons) dus zien we dan alleen een koppie met staartjes boven tafel uitkomen...
Ja precies. Maar goed ze is motorisch ook erg verder dan vele dus kon dat hebben. Was namelijk zo dat ze werd wakker, ging heen, dan klom ze op de stoel tot verkleiner, ze legde lichaam op tafel, benen om de buurt van achter in verkleiner inpropen, dan afzetten van tafel, staan en zo zitten in vervolg.. Hetzelfde deed ze uit. Als stoel te ver naar achter stond was het "planking") Maar was dus eng en hebben we weggehaald. Ging gelijk goed zonder namelijk. ))) zo was ze altijd in de ochtend te vinden jammerend va 11-12 ongeweer.... View attachment 469945
Oh mij wat een klimmer! Gave foto trouwens Nou ja zolang ze blijven zitten, prima. DL is 2,5 en zit sinds kort met avondeten ook los, met brood eten al iets eerder. We hebben zo hoog stoeltje van IKEA.
Hier net voor het eerste jaar. Hij kon toen een tijdje goed op en af klimmen dus ik vind een beugel dan wat onzinnig. Dochter hetzelfde. Ze waren wel beiden snel op motorisch vlak, dat maakt wel uit. Als je kind goed op en af klimt en stabiel zit op de stoel, kan naar mijn idee de beugel eraf.
Ik heb onze jongste tot ruim 3 jaar vast gehad in zijn stoel. Hij heeft een soort tripp trapp, dus hij klimt er zelf in. Maar zodra hij zat ging hij vast met een tuigje. Hij bleef anders echt niet zitten.
Hier al vanaf een maand of 20 (hij is net 2 jaar nu, maar ik denk wel echt 4 maanden geleden). De eetstoel waar hij in zat, ging kapot. De stof raakte versleten en de zitting is 1x los geschoten waarbij ik ons mannetje heb opgevangen (ik zat er naast en zag het gebeuren). Daarna durfde ik de stoel niet meer te gebruiken. We hebben een zitverhoger gekocht, maar hij kan zelf heel goed op en af de stoel klimmen. Ook komt hij wel redelijk goed bij de tafel dus gebruiken we hem niet zo vaak. De stoelverhoger wordt alleen ingezet op het moment dat we niet willen dat hij eerder van tafel gaat.
Haha, snel op turnen doen maar! Grappig die verschillen (Dl propt zich gewoon op haar knieeen in het zitje, en dan draait ze op een of andere manier tot ze zit.)
Haha die foto. Geweldig Hier nog maar sinds een maand. Geen idee waarom we zo lang die plank aan dat stoeltje hebben gehouden want het is geen klimmer of ontsnapper.
Hier met 2 jaar en 2 maanden op een gewone stoel aan de eettafel. Tot die tijd zat hij in de kinderstoel met blad ervoor, maar op een dag klom hij op een gewone stoel en zat daar zo goed op dat we na 2 dagen aankijken de kinderstoel hebben weggehaald. Nooit problemen gehad.
Hier ook al ruim een half jaar zonder beugel, riempjes heb ik nooit gebruikt. Ze klimt er al een hele tijd zelf op en af en op gegeven moment dus maar de beugel eraf gehaald ... al kon ze met beugel ook prima erin en eruit klimmen