Steeds maar willen klimmen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linda10280, 27 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    pffff....de titel zegt het eigenlijk al.
    Damiën wil steeds vaker gaan klimmen.
    Hij is nog geen anderhalf (16 maandjes nu) en al zo lekker eigenwijs!
    Hij klimt dus al op en af van de bank.
    Tja...kan ik niets tegen doen en laat hem dat ook maar lekker doen.
    Hij ziet het z'n zus immers ook oen.
    Ik let natuurlijk altijd op...maar goed...ik zie niet altijd alles.
    Laatst maakte hij een klappert van de bank af met als resultaat een grote dikke bult.
    Maar tuurlijk klimt meneer er daarna gewoon weer doodleuk op.
    Hij doet dit nu ook met de eetkamer stoelen.
    Die zijn natuurlijk hoger dan de bank en heb 'm liever nog nie op die stoelen.
    Maar hoe hou je dat in gods naam tegen?
    Hij heeft nog niet door dat als hij z'n kont er niet goed op heeft zitten hij er af valt.
    Wij hebben een computer staan in onze woonkamer met 1 van onze eetkamer stoelen ervoor.
    En ja hoor....elke dag (wel 50x) is het weer raak...is hij doodleuk aan het staan op de stoel en vind hij het geweldig om m'n beeldscherm aan, uit, aan, uit te doen.
    Het is nu zelfs zo erg dat ik m'n dochter d'r stoeltje uit de woonkamer plaats en in de gang zet (als ze 'm niet gebruikt) omdat hij 'm gebruikt om dichter bij het aanrecht te komen. (open keuken)
    M'n messenblok staat al niet meer op het aanrecht omdat meneer het zelfs voor elkaar krijgt om de eetkamer stoelen naar het aanrecht te douwen en er daarna vrolijk boven op staat.
    Ik weet dat dit er allemaal bij hoort...maar pffff.....ik zou eerlijk gezegt alles willen vast maken aan me vloer of niets meer in me woonkamer hebben staan.
    Hij is behoorlijk hardleers en vind het natuurlijk helemaal geweldig om mama eens flink op stang te jagen.
    Ik laat me 9 van de 10x niet kennen...maar word er zo ontzettend moe van om 'm de hele dag door alleen maar meneer van de stoelen te halen voordat hij zichzelf bezeert.
    En ben natuurlijk hartstikke duidelijk tegen 'm...ik kijk 'm aan en zeg dan ook duidelijk NEE.
    Tot soms zelfs een tik op z'n kont (luier) met daarachter weer een duidelijk NEE, mag niet.
    Iemand nog ideeen?
    Zo zie je maar weer dat je echt niet "ervaren" bent omdat je meerdere kinderen hebt.
    Ben elke dag weer opnieuw aan het leren aaarrrggggg

pfff...heb nu ook weer vreselijk last van mijn hormoontjes denk ik zo hihi :oops:

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    haha ik zie echt een manneke

mijn oudste klom ook altijd overal op , ik vreesde dan ook gebroken ledenmaten

maar raar die heeft hij nog nooit gehad de wildebras :)

en dat al 13 jaar niet ;) en nog steeds een wildebras vol met blauwe plekken

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ahh leuk zo'n klimgeit :) Hoewel voor jou wat minder als ik het zo lees, kan me je gevoel helemaal voorstellen hoor.

Mijn dochter is ook zo'n klimmer, wil overal op! Ik rem het niet af maar begeleid haar er wel in hoe ze het zo veilig mogelijk kan doen. Neemt niet weg dat ik ook niet af en toe mijn hart vasthoud van schrik..

4. Niet meer actief

Ik heb een meid, die af en toe denkt dat ze een knul is geloof ik. Zij deed dit ook en al ruim voor 16 mnd zelfs! Hoe hou je het tegen. Volhouden, Nee, weghalen bij plaats delict en bij 3 keer heel boos kijken en in de hoek. Werkt hier steeds beter.

En verder.. stiekem van genieten natuurlijk! Want wat is er nou heerlijker om te zien hoe je kindje van 16 mnd een oplossing bedenkt om ergens op of af te komen (muv zich laten kletteren op de grond)

5. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik vind het verder ook prachtig om te zien hoe creatief ze kunnen zijn :D
    Dit maakte ik met m'n dochter helemaal niet mee op deze leeftijd.
    Vandaar dat ik ook regelmatig met m'n handen in het haar zit
    En ja hoor...zelfs nu (tijdens dat ik dit typ) pakt hij een speelgoed autoen probeert daarop te staan om dichter bij het aanrecht te komen!
    Ik kan natuurlijk niet alles tegenhouden.
    Hij ziet alles weer af van zijn grote zus.
    Die mag dan wel en hij weer niet.
    Dat is natuurlijk ook moeilijk om te begrijpen voor me mannetje ;)
    Yeps...en daar gaat ie weer haha
    Hij ligt straks lekker in z'n bedje en dan heeft mama weer 2 uurtjes rust ;)
    Nu ga ik even me meissie naar school brengen :)

6. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik heb er hier ook zo eentje, luisteren wat is dat?!?

Nee, helpt niet, in de hoek daar blijft ze echt niet staan hoor, een pak op der luier/kont lacht ze me gewoon in mijn gezicht uit, ze ziet het echt als een spel, lekker uitdagen en daar is ze heeeeel goed in!
    Maar ze is dan ook echt voor niets en niemand bang en zit overal aan en klimt overal op, rent weg, ja heeeeeeeeeeeeeeel vermoeiend is dat, heb ook het idee dat ik heel de dag politieagentje aan het spelen bent ipv moeder, maar ja, je moet ze toch grenzen meegeven toch, dus gaan we maar weer vrolijk verder, al valt dat af en toe niet mee!

Dus tips, nee die heb ik helaas niet voor je!

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Onze dame van nog geen 14 maanden klimt ook graag overal op. Ze weet nu hoe ze zelf de bank op en af kan op een veilige manier. Verbieden had hier geen zin dus dan maar helpen oefenen om het zo veilig mogelijk te doen.

Deel Deze Pagina