Niet gaar vlees gegeten

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Saskia86, 30 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia86

Saskia86 Actief lid

7 dec 2015
    163
    22
    18
    Vrouw
    Hoi hoi,

Ik heb een vraag. Ik heb van de chinees kip en varkensvlees op. Hij leek mij niet helemaal gaar ( beide rozig van binnen) met mijn stomme kop wel opgegeten omdat andere zeiden dat het van de chinees gewoon altijd gaar is. Maar nu erg bang dat ik bijv listeria heb opgelopen. Of is dit erg vergezocht?? Dit kindje is zo gewenst en zon wondertje voor ons! Stom van mij om toch te eten!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Saskia86,

ik begrijp je bezorgdheid. toch denk ik dat je het echt los kunt laten. Kip kan een beetje rozig zijn inderdaad en varkensvlees ook. Het kan dus ook zijn dat het toch gaar was. De kans dat het niet gaar was is er natuurlijk ook, maar de kans dat dan precies in dat stukje listeria zit is heel erg klein. En dan ben je ook niet meer in je eerste trimester, dus de kans dat je kindje er mee besmet wordt is ook weer heel klein. Zolang je je niet ziek hebt gevoeld van de week, geen zorgen. Volgende keer gewoon niets eten dat je niet vertrouwd hoor, luister naar je eigen gevoel!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina