Niet geboden, toch bedrag afgeschreven door vakantieveilingen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tinusje, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Je kan gelukkig snel bellen. snap heel goed dat je boos bent ook omdat je het niet kan storneren. Ik ben benieuwd wat ze zeggen, hou je ons op de hoogte?
     
  2. horselover

    horselover Fanatiek lid

    24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Je kan bellen!!! Ben heeeel erg benieuwd zeg..
    Wat een vervelend iets zeg, en wat een bedrag!
     
  3. Tinusje

    Tinusje Bekend lid

    Net gebeld en een vriendelijke mevrouw heeft mijn verhaal aangehoord en in de computer gezien dat ik inderdaad sinds september 2009 niet meer meegedaan heb aan veilingen.

    Haar advies was om een mailtje te sturen met daarin een kopie van het bankafschrift en de uitleg erbij, zodat iemand van de financiele afdeling er morgen mee aan de slag kan.

    Zo gezegd, zo gedaan!

    Ik hoop maar dat het een foutje is en dat er niet een of andere malloot met mijn gegevens aan de haal gegaan is :( (al zou ik niet weten hoe..)
     
  4. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief


    ik zit even te denken als ze ziet dat jij niet meegedaan hebt aan een veiling zou het wel ene fout zijn toch? ook al zou een ander hebben geboden dan kunnen ze toch zien dat dat rekeningnummer bij jou hoort en niet bij die andere persoon? dat kan jij ook wel aantonen. hoop dat je snel je geld weer terug hebt
     
  5. Tinusje

    Tinusje Bekend lid

    Ha meiden,

    Vandaag weer telefonisch contact gehad met vakantieveilingen. Het bedrag is inderdaad onrechtmatig afgeschreven en wordt naar mij teruggeboekt. Ze onderzoeken nu hoe dit heeft kunnen gebeuren, want het kan zijn dat iemand met mijn rekeningnummer aan de haal is gegaan. Niets anders dan lof voor de afhandeling door vakantieveilingen, ze vonden het zelf ook echt heel vervelend!

    Ik heb ook nog even mijn bank gebeld en daar werd aangegeven dat er in ieder geval niet via internet-bankieren gewerkt is, dus mijn gegevens zijn nog helemaal beveiligd.
    Omdat er verder geen geld afgeschreven is, gaat de mevrouw van de bank er vanuit dat ergens een fout cijfertje is ingevuld en dat er geen sprake is van fraude. Mocht het nog een keer gebeuren, dan moet ik meteen weer bellen gaan ze alsnog een fraude-onderzoek in gang zetten.

    Wat het storneren betreft: ook al was er geen terugboekingstermijn (wat de mevrouw van de bank erg vreemd vond), dan nog kan het bedrag teruggehaald worden, alleen dan niet door mezelf, maar via de bank.

    Ik ben weer gerustgesteld, maar heb echt wel een paar dagen in de rats gezeten.

    Bedankt voor al jullie reacties!
     
  6. lovelyme

    lovelyme Fanatiek lid

    12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Wat fijn dat het allemaal goed gekomen is zeg!!
     
  7. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Fijn dat je het geld terug hebt gekregen! Het is heel logisch dat er geen terugboekingstermijn was, want bij eenmalige incasso's (zoals deze) kun je niet storneren. Heel vervelend voor jou in dit geval uiteraard! Alleen de bank kan dan inderdaad iets voor je betekenen, want zij moeten dan een betalingsonderzoek doen.
     
  8. mv3hartendiefjes

    mv3hartendiefjes Niet meer actief

    wat fijn dat alles is toch nog is goed gekomen
    hopelijk heb je snel je geld terug
     
  9. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    GElukkig is het goedgekomen!

    En erg fijn dat ze van vakantieveilingen er ook niet raar of moeilijk over gedaan hebben!
    Je hoort af en toe verhalen!!!
     
  10. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief

    het zal vast wel gaan om iemand die een cijfer verkeerd heeft ingevuld..

    wij hebben nu bijna een jaar digitenne. en iedere maand kregen we een rekening dat het bedrag (8,50) niet van onze rekening kon worden gehaald.. we vonden dat echt stom want er staat altijd echt meer dan genoeg op.. maar we hadden er verder niet over nagedacht..

    totdat mijn vriend vorrige week opeens zei.. staat er wel het goede rekening nr op.. en ja hoor.. we hadden 2 cijfers verwisseld.. 17 inpl 71... echt dom, zoiets heb je zelf niet in de gaten...
     
  11. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Fijn dat het zo goed is opgelost.

    Ben idd toch benieuwd wat er fout is gegaan. :)
     
  12. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    wat fijn dat het goed is opgelost. gelukkig maar
     
  13. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    fijn dat het is oplost! En dan ze zo goed meewerkten. Je hoort idd veel andere verhalen.
     
  14. Tinusje

    Tinusje Bekend lid

    Ik had inderdaad ook allerlei vervelende verhalen gelezen en was er al op voorbereid dat ik niet zomaar mijn geld terug zou krijgen, maar ik wil nogmaals zeggen dat het echt heel goed is opgelost met excuses en de toezegging dat ze me op de hoogte zouden brengen als ze weten wat er mis is gegaan.

    De mevrouw van de bank dacht inderdaad dat het om een verkeerd cijfertje zou gaan, want als men echt kwaad wil hadden ze veel meer met mijn rekeningnummer gedaan.

    Nou ja, opgelost dus en ik ga mijn bankzaken nog beter in de gaten houden dan ik al deed :)
     
  15. Kiwi08

    Kiwi08 Fanatiek lid

    30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    fijn dat het goed is gekomen
     

Deel Deze Pagina