Dag meiden, Ik heb zojuist weer een echo gehad in het ziekenhuis. En daar kreeg ik het slechte nieuws te horen dat het vruchtje niet is gegroeid ten opzichte van vorige week en dat ik er van uit kan gaan dat het een miskraam wordt. Wat een klap in mn gezicht weer, vooral omdat ik twee weken geleden ook te horen kreeg dat het een miskraam zou zijn maar toen steeg mn hcg met een verdubbeling binnen 50 uur. Nu is de echo dus qua beeld vrijwel het zelfde als vorige week en dokter zegt dat het waarschijnlijk een missed abortion is. Ik maakte me al een week lang enorme zorgen om dagelijk licht bloedverlies. Dat was dus achteraf nergens voor nodig want het bloed komt niet ui de baarmoeder maar van mijn vaginawand en baarmoedermond af. Die is gewoon heel gevoelig, eigenlijk een zwangerschapskwaaltje in mijn geval. Hoe cru is het dat het dus daar helemaal niet aan lag maar dat het vruchtje niet goed genoeg groeit. Dokter zegt dat er een wonder voor nodig is om dit nog een goede zwangerschap te laten worden. Dus ik heb de hoop nu maar opgegeven. Ze hebben hcg geprikt om te kijken wat mn waarde nu is en als dit daalt dan hebben ze goede hoop dat het natuurlijk loskomt. Want curreteren zal lastig worden omdat het vruchtje op een hele moeilijke plek is ingenesteld. Hoog vlakbij de ingang van de eileider. Al met al weer ongelofelijk rot. En vraag me soms echt af of het ons ooit gegund zal worden.
Ik wil je heel veel sterkte wensen... Je had zo anders het nieuwe jaar in willen gaan. Ik hoop dat jullie in het nieuwe jaar meer geluk hebben meid. *Knuffel*
Hè meis Helaas hebben wij precies hetzelfde verloop van zwanger worden - zijn - miskramen / ma als jullie. Het is allemaal zo heftig vooral die weken waar jij nu in zit. Stress / spanning / niet slapen etc Het wordt er niet beter op maar wil je vertellenden je je op een dag weer beter voelt. Nu moet je de kracht halen om hier doorheen te komen. Er is nog een kans dat het goed komt, als het jou goed doet om hier aan vast te houden doe dat dan! Ben jij iemand die zich beter voelt door zich voor te bereiden op het ergste doe dat dan. Leeft het vruchtje nog? Had het nog een hartslag? Die moet er met 7 wk wel zijn namelijk. Heel veel sterkte meis en vooral veel praten met je mannetje dat doet je goed. Mensen om je heen zullen sommige dingen niet begrijpen dus probeer steun bij elkaar te zoeken. Ik hoop dat je snel uitsluitsel hebt, dat vond ik zelf minder pijnlijk dan die 6 weken met spanning. Ik was bijna 12 en vanaf week 6 klopte er al dingen niet aan de zwangerschap. Heel veel sterkte gewenst van een naamgenoot.
Nee er was enkel een vruchtzak te zien die past bij 5 weken. En er had nu idd wel een vruchtje te zien moeten zijn. Dus daarom ga ik er vanuit dat het over is. Dokter zei dat zelf ook dat enkel een wonder dit nog zou kunnen redden. Weet je wat ik het ergste vind... Dat het gewoon minder pijn doet dat de vorige miskraam omdat ik er eigenlijk alweer vanuit ging dat het niet goed zou gaan. Misschien zelfbescherming hoor. Maar ben er gewoon murw door nu. Elke x krijgen we maar enkel rotnieuws in dat stomme ziekenhuis. En toch ga je het weer proberen want de wens voor een kindje is zo groot dat je alle pijn, verdriet en en onzekerheid er maar voor lief bij neemt. Wat een zwaar traject dit zeg. Soms kan ik zo jaloers worden op vrouwen die natuurlijk zwanger raken en na een "normale" zwangerschap bevallen van een gezond kindje. En dan voel ik me echt even zo zielig waarom het ons niet gegund is. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik gun iedereen een gezinnetje en het is geen afgunst, maar jaloezie uit een eigen groot verlangen.
Ohh meid, wat verdrietig. Herkenbaar wat je zegt, dat je er al vanuit gaat dat het weer mis gaat. Echt uit pure zelfbeheersing. Alles wat je schrijft is zo herkenbaar. Zit zelf ook in de mmm. Zondag positief getest en toch mag het dit keer weer niet goed gaan, kan een 3e (al dan nu wel vm) op m'n lijstje zetten. Het vertrouwen op een goede afloop wordt nu toch wel heel erg klein. Heel veel sterkte en hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.
Heel veel sterkte. En wat een rotdag om zoiets te horen zeg. Helaas weet ik hoe je je voelt, en het is gewoon zwaar klo-te en iets anders kan ik er helaas niet van maken. Ik duim stiekem toch nog op een wonder voor jullie.
Wat ontzettend naar en verdrietig. Ik wil je heel veel sterkte toe wensen in deze zware periode!! Ik hoop dat je uiteindelijk toch ook nog de mooie kant mag meemaken met een gezonde zwangerschap en prachtig kindje! En als die tijd komt dan word het alleen nog maar mooier!!! Sterkte meis!!
Helaas, hcg is gehalveerd. Sinds vanmiddag ook vreselijke krampen en helder bloedverlies. Het is in ieder geval duidelijk nu. Woensdag weer naar het ziekenhuis om te kijken of het schoon is en wat de opties nu zijn. Dokter wil nu onderzoeken omdat dit de tweede miskraam is. Merk dat ik echt een beetje murw ben en niet zoveel voel nu. Zal wel later komen. Met vlagen word ik heel boos op me lichaam. Voelt echt alsof mn lichaam me in de steek laat. Bah! :x