5 weken zwanger en bloedverlies na gemeenschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sheila82, Jan 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hoi,

Ik ben nu 5 weken zwanger, vorige week was mn nod.
    Het zou ook kunnen dat ik vandaag mijn nod heb omdat ik de cylcus voor deze vandaag ongi zou moeten worden...

Vanochtend hebben mijn vriend en ik gemeenschap gehad. Ongeveer klein uurtje daarna had ik paar druppels rozig bloedverlies. Het werd steeds iets meer en nu heb ik nog steeds bloed, iets donkerder maar nog wel rozig, ook beetje ongi krampen maar dat heb ik langer, had ik ook bij vorige zwangerschap in het begin.
    Ik verlies geen stolsels ofzo, wel beetje slijmachtig bloed ofzo.
    Het bloeden lijkt weer iets minder geworden te zijn..

Ik hoor wel eens dat je kunt gaan bloeden na de sex.
    Duurt het bloeden dan vaker zo lang? Ik heb het vanaf een uur of 11.30uur vanochtend maar het lijkt nu wel minder te worden. Echt super veel bloed is het ook weer niet maar toch wel redelijk veel..

Ik maak me zorgen, heb in september een mk met 8,5 week gehad...

Kunt u me meer vertellen? Over bloed na sex gehad te hebben/ waar ligt dit dan aan, is het bij mij dan gevoelig ofzo? En heb je dan ook beetje ongi krampen als je bloed verlies hebt na gemeenschap?

Bedankt alvast!

Groetjes

Onzekere sylvia

2. Sheila82

Hoi,

Ik denk toch dat het mis is, vandaag nog steeds bloed, vandaag wel minder. het lijkt op een lichte menstruatie. Gisteren ook wat sliertjes/stolsels verloren maar geen grote dingetjes ofzo, leek meer op weefsel ofzo.
    23 januari ga ik naar de vk. Ze kon nu toch niks zien zei ze.
    vandaag weer test gedaan en die was nu bijna negatief, veel lichter weer dus ik ben bang voor het ergste, dat het weer fout is...
    Ik had wel verwacht dat ik dan meer zou bloeden en meer kramp zou hebben want dan valt allemaal best nog mee. ben nog wel misselijk en duizelig en mijn temp is s ochtends 37,1 c nog steeds..

Voel er wel hel rot onder....dat het weer fout is...
    Komt eigenlijk ook vooral door de test die nu wel erg licht is dat ik denk dat het echt mis is...

We zijn aan het denken voor een afspraak bij de gyn, de vk kan ons geloof ik een verwijskaart geven begrijp ik?

Alvast bedankt

Groetjes

Sylvia

3. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi sylvia,

Hoe gaat het nu?
    Het is inderdaad heel normaal dat je bloedverlies hebt na gemeenschap. Je baarmoedermond is nu heel goed doorbloed en heel kwetsbaar.
    Dit bloedverlies hoeft niet te betekenen dat het misgaat!
    Je moet zowiezo je verloskundige bellen dat je bloed verlies hebt! en vertel dat je vorige keer een miskraam hebt gehad. Ze kunnen eventueel kijken met de echo, het is nog wel vroeg. Maar proberen kan!

Heel veel sterkte.
    Imke

4. Sheila82

Hoi,

Ik heb geen bloedverlies meer, gisteren en vandaag nog wel beetje bruinig, echt maar heel weinig.
    Dus: zaterdag na gemeenschap is bloeden begonnen, zondag nog hetzelfde, maandag nog een beetje, dinsdag klein beetje spotting (2 keer)
    Woensdag heel klein beetje spotting en vandaag heel klein beetje bruinverlies.
    het rare vind ik dat het minder is dan een normale menstruatie, kon eigenlijk wel doen met 1 maandverband op en dag de eerste twee dagen omdat het niet eens superveel was.
    krampen vielen ook mee. Normaal heb ik zeker wel 3 a4 dagen bloedverlies en nu dus maar 2 (en ook nog eens minder..raar dus)
    ben ook nog wel misselijk, gevoelige beetje pijnlijke tepels, beetje opgezette buik..
    test op mn nod was wel donkerder dan de testen die ik week erna heb gedaan...dus omdat die testen nu nog maar licht positief zijn, heb ik het idee dat het toch fout zit...
    Dinsdag heb ik een echo..
    Ik weet echt niet wat ik ervan denken moet, al verwacht ik dat het fout is..:(
    Verloskundige weet van mn eerste miskraam, heb nu nl weer dezelfde, dus dat is fijn.

Groetjes

Sylvia

5. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi sylvia,

Geef de moed nog niet op, meestal is het zo dat als het niet goed gaat je meer bloedverlies hebt dan je normale menstruatie en nu is het minder, veel minder eigenlijk.
    wacht de echo af, ik ga ontzettend voor je duimen!

Liefs imke
    laat je even weten hoe het was?

6. Sheila82

Ik ga het in ieder geval dan maar afwachten....hoop natuurlijk dat het goed zit.
    Mijn temperatuur is ook omlaag gegaan..dus dat is ook niet helemaal goed...Of hebben mensen die bloedverlies hebben, een pseudo menstruatie ofzo ook een aantal dagen een lagere temperatuur? En dat de test minder positef is?
    Vind het gewoon vreemd omdat het bloedverlies zo meeviel, minder dus als een gewone menstruatie..
    Maar een test die lichter is geworden en een lagere temperatuur is wel betrouwbaar toch..pfff...nog wel beetje spannend ook al denk ik bijna zeker dat het mis is...

Ik laat het wel weten!

Groetjes

Sylvia

Share This Page