Niet gehele cyclus tempraturen, kan dat?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by liesbeth11, Feb 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liesbeth11

Jan 6, 2009
    7
    0
    0
    Ik heb een vraagje en wie heeft voor mij een antwoord..

Vorig jaar 1 januari zijn we serieus begonnen met het 'klussen' voor een baby, 1 jaar daarvoor al gestopt met de pil. Omdat het helaas nog niet zo mag zijn dat ik zwanger ben heb ik nu 3 maanden mijn temp. bijgehouden. Hierin is een prima stijging van de temp. te zien (en cyclus tussen de 26 en 28 dagen). Na zaadonderzoek (alles goed) hebben we 13 feb. de eerste afspraak in het ziekenhuis. Volgens de HA heeft het geen zin meer om mijn temp. bij te houden, de andere 3 keren waren goed. Zelf vind ik het wel handig om te zien of de eisprong is geweest dus wil wel door gaan maar het liefst niet heel de maand. Dit om mezelf iets meer rust te geven en er niet elke dag mee bezig te hoeven zijn (hoever dat gaat lukken ;)).

Kan ik gewoon de eerste 7 dagen van mijn cyclus overslaan en pas daarna gaan tempen? Of gaat FF dan geen ei aangeven?

Alvast bedankt voor het antwoord!

2. happymama

happymama Niet meer actief

ik ben nu ook de 3e dag begonnen met temp las wel dat t beste is vanaf dag 1

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

Jul 19, 2008
    11,130
    1
    0
    Gelderland
    Als je al zolang een regelmatige cyclus hebt, dan kun je inderdaad wel wat minder vaak tempen.
    FF zal in de meeste gevallen dan evengoed nog wel een kruis geven, maar maakt dat kruis zoveel uit? Als je maar aan je temp kan zien dat hij geweest is, toch?

Je kunt dus inderdaad de eerste 7 dagen overslaan, en daarna pas beginnen.
    Ook zou je na een duidelijke tempstijging alweer kunnen stoppen met tempen, als je dat zou willen.

Succes! Ik hoop dat het nu snel raak zal zijn voor jullie!

4. liesbeth11

Jan 6, 2009
    7
    0
    0
    Dank je wel voor de reactie!

5. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Ik begin nu pas op dag 10 (heb mijn ei tussen dag 14 en 19) en eigenlijk wil ik als mijn eisprong is aangegeven niet meer tempen maar dat lukt me niet. ;)

6. jolien27

jolien27 Lid

Dec 1, 2008
    8
    0
    0
    enschede
    Hoi Liesbeth,

Na 3 maand temperaturen zegt de huisarts id dat het niet meer verder hoeft. Dat was tenminste bij ons wel het geval. Wij zijn ook al bijna een jaar gestopt met de pil en aangezien ik nog steeds niet zwanger ben zijn we vorige week met de curve naar de huisarts geweest. Ben nu nog wel aan temperaturen, maar heb nu net ook voor het eerst ovulatietesten gekocht. Dit kan je natuurlijk ook doen ( Hoef je in het weekend geen wekker meer te zetten :D ) De huisarts zei dat ik rond dag 19 de eisprong had, terwijl wij dachten rond dag 15.. Hebben er dus mischien wel een paar maanden naast zitten klussen. Lees ook dat je deze week na het ziekenhuis heen moet, wij hebben 18 maar de eerste afspraak bij de gyn. Hoe heb de het zaad laten testen dan?

groetjes jolien

7. veronika

veronika Niet meer actief

Mijn ervaring met FF is dat hij een aantal dagen (volgens mij ook drie) met lage temp nodig heeft om bij 3 dagen hoge temp een kruis te zetten voor je ei.

Maar ik sluit me aan: als je zelf maar weet wanneer je ei is?

En misschien (doe ik zelf ook) neem je een risico door maar "aan te nemen" dat je zelf ook wel weet wanneer je ei is. Dan zou dus hele maand tempen wel verstandig kunnen zijn.

Wel interessat dus: Jolien, op wat baseert je ha het dat je ei op dag 18 zou zijn?

8. jolien27

jolien27 Lid

Dec 1, 2008
    8
    0
    0
    enschede
    Hoi Veronika,

Mijn ha heeft mijn curve bekeken, en zag toen meteen een heel duidelijke cyclus met eisprong. heb een cyclus van 30 a 33 dagen, en hij zag meteen de lijn van wanneer de eisprong was geweest. (begin lage temp, en na dag 19 hogere temperaturen ) Wel handig als je niet zo goed weet hoe je die curve moet aflezen, je leest er zoveel over en het gaat maar om 0,2 graden, wat ik er ook wel vaker als verschil tussen heb zitten. Maar toen de ha het zei, dan zie je het ook meteen..

Groetjes jolien

9. liesbeth11

Jan 6, 2009
    7
    0
    0
    Wij hebben het zaad laten testen via de HA, die wilde dat eerst doen voordat hij ons ging doorverwijzen. Wel lekker dat we dat nu weten maar dan krijg je de vraag.. waar ligt het dan aan?
    Voordat ik ging tempen heb ik 2 maanden ovulatietesten gebruikt. Ik werd hier nogal zenuwachtig over.. kreeg vaak in heel mijn cyclus maar 1 test met 2 streepje (ook nog vaag). Soms die ik bij andere meiden hier op het forum meerder positieve testen, dat had ik dus niet. Misschien ligt hier wel het probleem. Mijn temp. curve zijn wel goed, dus dat is dan weer raar. Hoop vrijdag bij het antwoord te krijgen bij ons eerste bezoek in het ziekenhuis.
    De drie temp. kaartjes die ik heb heb ik mijn eisprong tussen de 13de en 15de dag... verschil een beetje. Door rond die tijd te tempen heb ik het idee dat ik 'nog iets' kan doen..

iedereen succes!

Share This Page