Hoi allemaal, Eindelijk (al 3 dagen!) gestopt met roken! Ik zit nu in ronde twee en verwacht het weekend me eisprong. Ik kon nooit stoppen met roken, maar ik heb er nu echt een goed gevoel bij! Ik doe het voor iets belangrijks.... Ik heb altijd gezegd ik stop als ik zwanger ben, maar ik weet ook dat je er moeilijker door zwanger raakt. Meer mensen die zijn gestopt met roken omdat je zwanger wilt worden? En, hoe gaat het? Groetjes!
Hoi hoi, Ik rook vandaag mijn laatste en vanaf morgen ben ik een niet-roker (als het lukt) Maar inderdaad zoals je al zegt, je doet het voor een goed doel! En dat hou ik in gedachte. Ik heb wel nicorettekauwgom gehaald voor de echt moeilijke momenten want ik ken mezelf, dan ga ik weer ergens bietsen totdat ik zelf weer in een tankstation verdaag om te halen. Heb al eerder een poging gedaan maar dat is al lang geleden en had ik geen plannen om zwanger proberen te worden. Goeie stok achter de deur nu. Ben benieuwd hoe het ons zal vergaan...hou je ons op de hoogte, doe ik ook! Liefs!
Ik ben sinds 01-01-2007 gestopt met roken, cold turkey! 8) Zonder Nicorettekauwgum en/of pleisters! Op eigen krachten gestopt. Geen boek gelezen, helemaal niets! Gewoon omdat IK het wilde Om verschillende redenen heb ik deze staafjes vaarwel gezegd (kinderwens was er nog niet). Ben voornamelijk gestopt, omdat de ziekte 'K' doodsoorzaak nr. 1 is en roken bovendien ook veel ... heel veel centjes kost! Mijn eerste stoppoging mislukte, slechts 8 maanden vol gehouden Nu ga ik richting mijn 2e stopjaar! Ik heb in de tijd dat ik gestopt ben nog geen 1 trekje genomen van een sigaret Aan geen enkel moment heb ik toegegeven om een sigaret op te steken, zoals na het eten, tijdens een gezellig etentje/uitgaan, 's ochtends Hoe ik dit volhou? Antwoord: pure & zuivere wilskracht 8) Zolang je maar wilt. Nu heb ik er alleen maar profijt van dat ik ben gestopt, want nu is er wel een wens! Natuurlijk is het moeilijk in het begin. Want meiden, jullie moeten niet vergeten dat de 'zwakte' (lees: toegeven aan een sigaret) alleen maar ontstaat in die grijze hersenmassa. Ooit (toen je begonnen was met roken) hebben je hersenen opgeslagen dat je lichaam nicotine heeft verwerkt. Deze zogenaamde 'receptoren' onthielden die dosis nicotine. Zodra de nicotinetoevoer ophoudt, krijg je inderdaad last van 'bijverschijnselen'. Zoals onrustig worden op vaste momenten waarop je normaal gesproken je sigaretje deed. Of het heel moeilijk krijgen tijdens (feestelijke) gelegenheden en/of stressmomenten. Wees gewoon sterk en geef niet toe aan deze momenten! Stoppen met roken is op zich natuurlijk een hele uitdaging, zeker voor mij aangezien ik bijelkaar bijna 17 jaar heb gerookt Maar er staan zoveel meer positieve dingen tegenover! Het scheelt je een stuk quality life. Je huis/jijzelf/kleding stinkt niet meer naar rook. Je hebt een fris giecheltje enne... die vakantie naar een zonnig eiland gaat niet in rook op! Ben je bang dat je kilo's aankomt als je wilt stoppen? Niet doen! Dat tast alleen maar je wilskracht aan. Het is een slap excuus om door te gaan met roken. Omarm die extra kilo's die erbij zullen komen. Zorg ervoor dat je een (geestelijke/lichamelijke) plan de campagne hebt om die kilootjes tot een minimum te beperken. Ik ben destijds heel goed gaan opletten dat ik niet tussendoor ging 'snaaien' (snoepen dus). Dat is echt killing! Niet meer ontbijten/lunchen en avondeten dan nodig. Snack een appeltje of iets anders gezonds. En maan jezelf tot de orde als je zo'n zwak 'ik-heb-nu-echt-trek-in-een-sigaret'-moment hebt door tegen jezelf te zeggen 'Ik heb geen sigaret nodig. Ik ben sterk genoeg'. En echt ladies: het werkt! Al met al ben ik hooguit 3 kilootjes, schonere longetjes en zeker 2000,- euro rijker! Succes met stoppen! Ter afsluiting een ervaring tussen kind en rokende ouder (kennis van mij). De destijds 8-jarige dochter van de moeder in kwestie kwam huilend de woonkamer binnen gerend waarop de moeder geschrokken vroeg wat er aan de hand was. De dochter hield vervolgens een pakje sigaretten omhoog (met daarop de tekst 'Roken is dodelijk') en zei met dikke tranen rollend over haar wangen tegen haar moeder: 'Mama, ik wil niet dat jij en papa doodgaan!'.
Hallo Melina01 Ik ben ok 4,5 maand geleden gestopt met roken omdat ik zwanger wil worden. Vond het niet moeilijk om te stoppen, want het is voor het "goede doel". Succes met stoppen en je kan het!
@Melina: Hier gaat het redelijk goed! Moet wel eerlijk zeggen dat ik al wat hulp heb gekregen van enkele kauwgoms, alhoewel ik die ook niet graag pak want ze zijn echt vies! Gister wel even wat moeilijke momenten gehad en ik had het vanmorgen na het opstaan ook wel verwacht maar dat viel gelukkig erg mee. Hoe gaat het met jou?
ik ben ook sinds 1maand gestopt met behulp van nicotinepleisters en ik moet zeggen ik heb totaal geen moeite gehad 8) daarom ben ik na 3weken ook met de pleisters gestopt en ik moet zeggen het valt toch reuze mee hoor alle stoppers veel succes gewenst en volhouden he
Ik was 2 maanden geleden gestopt met pleisters en vond t wel oke gaan. Dus na paar weken met pleisters gestopt maar toen is het wel mis gegaan...eerst een of twee sigaretten en langzaam maar zeker weer veel te veel. Dus nu weer sinds kort met hulp van pleisters gestopt. Ik moet wel toegeven dat ik het lastig vind en vooral geen bal aan om niet te roken. Ook al weet ik dat het slecht is en wat alle voordelen zijn. Maar ja wat wil je na vele jaren wel roken... Iedereen succes met het afleren van deze stomme (en stiekem leuke) gewoonte!
Ik heb er vandaag 1 gerookt....... o, o, o. Ik stop gewoon weer.... Het ging goed, maar dan ga ik er weer te makkelijk over denken. 'dan denk in, het gaat zo goed, ik kan er wel 1 roken'. ja fout dus! Mooi dat het goed gaat bij jou! Beter kouwgum die vies is, dan roken . succes!
Ohhh stout! Nee hoor, ik begrijp je helemaal! Als ik nu op het werk was geweest had ik er zeker ook 1 gerookt...heb daarom ook een paar dagen vrij genomen om even de eerste dagen niet in verleiding te komen. Heb toch vrije dagen zat. Gisteravond had ik het even zwaar en nu op het moment ook wel. Precies wat sharon zegt....wat is een sigaret toch heerlijk...zucht. En inderdaad, de voordelen zijn zoveel beter maar toch... Maar ik blijf volhouden! We doen het ergens voor dames! De kans om zwanger te worden halveert zo'n beetje als je rookt en ik wil mezelf niet kwalijk hoeven te nemen dat het niet lukt of dat er wat mis is met een kindje omdat ik gerookt hebt. Kom op, we kunnen het!
Jaaaaaa, het is me gelukt. Ben nu een maand gestopt met roken na 10 jaar leven met een sigaret. Ben super trots, maar op sommige momenten is het toch wel lastig! Groetjes Banjabes
Mijn mannetje en ik zijn samen gestopt met roken. We zijn nu 8 maanden gestopt en hebben er weinig tot geen moeite mee We waren 5 rondes bezig met zwanger worden en steeds zonder resultaat. Toen stopte we halverwege ronde 5 met roken en toen 6 weken later ronde 6 dus was ik ZWANGER! Toeval of niet wij hebben er een goed gevoel bij om te stoppen met roken. Heel veel succes!
Goed hoor dames! Ik heb vandaag gezondigd Heb er eentje gerookt bij mijn moeder maar ik vond er helemaal niks aan. Eigenlijk alleen maar positief. Heb wel moeilijke momenten gehad dit weekend. Morgen weer werken en dan weer bij mijn rokende collega's zitten. Wij zitten nog allemaal bij elkaar in het 'rookhok' en er zit niemand meer in de kantine Ga ik dus ook niet doen maar ik zal sterk in m'n schoenen moeten staan denk ik, ook al viel die sigaret vandaag heel erg tegen. Maar goed, ik hou in gedachte dat ik het echt wel voor een serieus doel doe.