6de ziekte of hand, mond en voetziekte?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frummeltje31, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Hallo,

mijn dochtertje is sinds gisteren ziek. Ze heeft hoge koorts, maar is niet verkouden ofzo. Ook geen diaree of spugen. Gisteren wilde ze niet eten en bijna niet drinken. Vandaag eet en drinkt ze prima, maar nog niet als vanouds.

Nu zag ik dat ze wat hele kleine blaasjes op haar handjes en voetjes heeft. Maar ik zag niets in of bij haar mondje.

Wat kan dit zijn?? Ik dacht eerst 6de ziekte of hand, mond en voetziekte, maar ik weet het even niet meer. Sowiezo ga ik morgen de huisarts bellen...

2. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Toen mijn dochter het had had ze echt hele kleine blaasjes op haar handen en voeten en 1 grote blaas in haar mond. Je kan helaas aan allebei niet zoveel doen en de dokter doet er ook niet veel mee. Hier heeft ze vooral veel vla en afgekoelde soep gegeten. Kreeg wel een lidocaine-spulletje voor haar maar dat was zo smerig dat ze het echt niet wilde.

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn heeft dat ook gehad, allebei. Bij de 6e ziekte had hij alleen vlekjes op zn lijfje, maar bij HMV juist op zn handen, voeten en rond zn mond. Dat waren ook niet echt vlekken, maar meer zweertjes zoals bij een koortslip. En daarna ging hij vervellen op zn handen en voeten en zelfs zn nagels vielen eraf (er zat een hele mooie nieuwe nagel onder)

4. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    nou om het even te laten weten, ze heeft dus de hand, mond en voetziekte.

Gelukkig geen zweertjes in haar mondje, tenminste ze drinkt en eet gewoon en is ook niet meer huilerig. Wel haar handjes en voetjes zitten onder en een beetje op haar armpjes. Mijn schoonzus werkt op de kinderopvang en zag het gelijk, handig hoor, zo'n schoonzus!! :D

Deel Deze Pagina