Welke hobby?

Discussion in 'De lounge' started by Holadiee, Feb 15, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Holadiee

Holadiee Bekend lid

Jun 4, 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Hoi allemaal!

Ik wil graag iets hobby-achtigs gaan doen. Iets waar je lessen voor kunt volgen. Bijvoorbeeld schilderen of spaans, maar die voorbeelden zijn het nou juist net niet!

Heeft iemand suggesties?
    En dan ben ik ook wel benieuwd wat jij voor hobby-dingen doet... :D

2. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,838
    7,464
    113
    Naaien :) 10 jaar geleden ook 2 jaar naailes gevolgd, was heerlijk, maar nu ontbreekt het helaas aan tijd om naailes te volgen, maar ik naai nog steeds wel regelmatig

Holadiee likes this.
  3. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Volgens mij ben je een hobby mens of gewoon niet. Ik hou van lezen, hardlopen, in de tuin bezig zijn, etc. Toch ver doe ik mijn tijd vaak met dingen die nou juist niet mijn hobby zijn, klussen in en om huis, huishouden, boodschappen, etc.
    Ik heb een tijdje taarten gemaakt maar daar was het hobby gevoel ook snel weer af.
    Zou je echt een hobby kunnen ontwikkeling als niet hobby mens?

4. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

Dec 1, 2015
    2,874
    5,638
    113
    Brood bakken. Regelmatig een workshop volgen om nieuwe technieken en ideeen op te doen.
    Altijd heerlijk vers gebakken brood in huis waarvan je weet wat er in zit, dus geen onnodige suikers, e-nummers enz.

Holadiee and Uuz like this.
  5. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

Mar 14, 2015
    3,030
    2,030
    113
    Misschien gewoon eens zoeken wat er aan cursussen in de buurt wordt gegeven. Weet niet of daar goede verzamelwebsites voor zijn?

6. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    #6 Debaky, Feb 15, 2018
    Last edited: Feb 15, 2018
    Mijn hobby is Fotografie en dan met name Urbexen.

Kun je cursussen voor volgen maar zelf onderzoeken is ook erg leuk.

Holadiee and HvO like this.
  7. HvO

HvO Niet meer actief

Fotografie!

Kun je zonder cursussen doen en lekker veel zelf ontdekken!

Uuz likes this.
  8. A new day

A new day Actief lid

Mar 6, 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Gitaarlessen! Superleuk, je leert snel en kan t thuis ook doen met je kids.

Holadiee and Uuz like this.
  9. Louloute

Louloute Niet meer actief

Naaien!

Holadiee likes this.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn hobby is schrijven (ik blog voor een bedrijf) en politiek volgen (klinkt als een gekke hobby, maar vind het interessant om alles te volgen.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn hobby is schrijven (ik blog voor een bedrijf) en politiek volgen (klinkt als een gekke hobby, maar vind het interessant om alles te volgen.

Holadiee likes this.
  12. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

13. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Mijn leven is 1 grote hobby :D Ik doe historisch onderzoek, lees, schrijf, bespeel een instrument, fotografeer/bewerk foto's, (moes-)tuinier, knutsel, train de hond, hou een receptenwebsite bij, enz.

Holadiee and pippa26 like this.
  14. Holadiee

Holadiee Bekend lid

Jun 4, 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Haha, dat wordt hem niet! Tenminste, als ik mijn trommelvliezen heel wil houden! :roflmao:

Stampertje1 likes this.
  15. Holadiee

Holadiee Bekend lid

Jun 4, 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    En wat naai je dan zoal? Je eigen kleding? Of borduur je of wat moet ik me er dan bij voorstellen?

16. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Hier is hardlopen toch wel een van m’n grootste hobby’s, vind het heerlijk om met kneiterharde muziek op even m’n hoofd leeg te rennen.

Daarnaast kan ik enorm genieten van lekker koken, bakken, lezen, hockeyen en wijn drinken.

17. Holadiee

Holadiee Bekend lid

Jun 4, 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Sow, super! Dat is inderdaad nogal wat! Ik lees ook erg graag, en ik schilderde vroeger ook veel. Maar wat moet ik met al die schilderijtjes? En bovendien heb ik er met die kinderen weinig tijd voor. Dat is ook de reden dat ik les wil, zodat ik echt een uur per week met mijn hobby bezig kan zijn, zonder gestoord (letterlijk en figuurlijk;)) te worden.

Fotografie lijkt me wel wat, maar dat is ook zo’n uit jezelf zelfstandig daarmee bezig zijn. Op zo’n momenten kan ik daar geen rust voor vinden omdat ik dan vind dat ik moet opruimen, stofzuigen, de was doen of wat dan ook...

Ik heb geprobeerd om via internet te zoeken, maar dat lukte niet. Dus het leek me efficienter om eerst de hobby te bepalen voordat ik ga googlen...

Maar bedankt voor de reacties allemaal!

18. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,838
    7,464
    113
    Ik naai vooral heel erg veel voor mijn dochter (jurken, korte broeken, rokjes), en ondertussen ook voor mijn jongste zoon (shirtjes) en voor mezelf (rokjes en jurken, eerder ook wel broeken, maar die draag ik niet zo veel meer). Het is de bedoeling om ook voor de oudste meer te gaan naaien, shirts zijn zo gemaakt, en ik vind het leuk dat het origineel is. Nu ik het langer doe wordt het ook echt mooi en netjes, wat het nog leuker maakt.

19. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Iedereen kan zingen!

20. deesjuh

deesjuh Niet meer actief

Fotografie

Share This Page