Niet gemotiveerd om af te vallen!

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 1 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik moet nodig een paar kilootjes afvallen! Alleen het grote probleem bij mij is dat ik totaal niet gemotiveerd ben. Ik neem me altijd voor om maandag te beginnen, dat gaat dan 1 dag goed maar de volgende dag kan ik toch dat ene lekkere chocolaatje niet laten liggen:(. En dan is natuurlijk het hek van de dam, en gooi ik al mijn goede voornemens meteen weer over boord. Zo val ik natuurlijk nooit af!

Hoe raken jullie gemotiveerd, en nog belangrijker hoe blijven jullie gemotiveerd?

Waar ik ook ontzettend tegen op zie is telkens het gevoel van honger hebben. Ik heb hier een boek van Sonja Bakker liggen maar als ik bijvoorbeeld naar de avondmaaltijden kijk zakt de moed me meteen in de schoenen. Ik zie het totaal niet zitten om alles precies af te wegen, en na het eten nog steeds met een honger gevoel te zitten.

Klaag, klaag! Zucht ;).. Ik weet het, als ik wil afvallen moet ik er inderdaad wel wat voor doen. Maar misschien helpen jullie tips en trucs het toch een beetje dragelijk te maken?

xxx

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    .... kleding, zomer, spijkerbroeken van merken! dat is mijn grootste motivatie... echt kleding, en dat ik er gewoon echt beter uit zie.... en het fijn vind naast m'n vriendinnen te lopen als we op stap zijn ipv. me doodongelukkig te voelen..

het blijft altijd toch persoonlijk....

3. Aura

Aura Niet meer actief

Sorry bedoel het niet lullig...maar dan wil je het ook niet echt...als je iets echt wil, kan je het ook daar heb je onze tips en trucs niet voor nodig.....
    Ik zou gewoon afwachten tot je het wel echt wil en echt je schouders eronder kan zetten en dan pas gaan beginnen anders ga je jojo-en en dan is het hek pas echt van de dam.
    Het is net als stoppen met roken, je moet het gewoon doen en erachter staan......kunnen geen nicotine pleisters tegenop.

4. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ik was ook zo!:)
    Wat bij mij wel werkt, veel foto's bekijken van mijn slankere periode. Zo wil ik (ongeveer) weer zijn!
    Ook volg ik geen dieet, niks voor mij om speciaal te koken en af te wegen. ik vul gewoon alles wat ik eet in op caloriechecker.nl.
    Werkt heel simpel.

Zo krijg je vanzelf in de gaten wat veel en weining calorieen bevat.
    Ik zorg er voor dat ik rond de 1200 kc per dag zit.

En merkte binnen een paar dagen al resultaat!Dat motiveert:)

5. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    ik ben nu 20 kilo afgevallen door gewoon normaal gezond te eten en meer te bewegen dus geen snoep, chips, frisdranken, patat, snacks meer, maar veel groente fruit eten en veel varieren! en eigenlijk moet ik zeggen dat ik nooit echt honger heb ik probeer 6 keer op een dag iets te eten bijv fruit of een cracker of een boterham etc. en dat lijkt bij mij het beste te werken niet jezelf gaan uithongeren dit werkt averechts!

mijn motivatie is;

alle kleding kunnen kopen die ik leuk vind
    mijn gezondheid
    veel beter in mijn vel zitten
    er veel beter uitzien!

toen ik eenmaal een paar kilo afgevallen was merkte ik dat ik nog meer motivatie kreeg!
    wat bij mij ook helpt ik heb een foto van dat ik nog 20 kilo zwaarder weeg dan nu die vind ik echt verschrikkelijk!! daar kijk ik vaak naar en denk ik ow ik ga er weer voor want zo wil ik nooooiiit meer worden

heel veel succes!!

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    zomervakantie (met andere woorden in bikini) is mijn grootste motivatie. Als ik teveel wil opscheppen of ze denk ik nog geen 4 maanden meer tot de zomer en dan moet ik weer in bikini.

7. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    ik vul ook altijd mijn calorien op internet in bij voedingscentrum en dan eetmeter vind ik persoonlijk veel makkelijker en sneller dan die calorieenchecker.. je kunt daar ook je gewicht steeds bijhouden als je bent afgevallen!

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik snap je wel.. ik ben namelijk net zo als jou haha..
    ik wil het HEEEEEEEEL graag maar het lukt gewoon niet om een dieet vol te houden...

ik denk dat je het best eerst een begin kunt maken, door cola weg te laten.. jus weglaten op je middageten. of light jus kopen.. een lege fles vullen met water en die in 1 dag opdrinken (daar gaat je honger gevoel ook van weg)..

dat is wat ik doe.. + naar de winkel gaan en echt GEEN snoep meer kopen.. daar heb ik thuis dan weer spijt van (echt zoo dom).. maarjah als je het niet in huis hebt dan kan je het ook niet eten.. en dan grijp je vanzelf wel naar een appel of ander stuk fruit !! en lekker iedere avond, of morgen. wanneer jij de tijd heb, een half uur of langer gaan wandelen..

je moet gewoon met de kleine dingen beginnne. en zodra je daaraan gewend bent, kan je andere dingen gaan doen..

9. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Kijk daar heb ik wat aan! Ik zal ook eens mijn calorieen bij houden op internet, zo krijg ik inderdaad ook een beetje inzicht in hoeveel calorieen ik per dag naar binnen werk, en hoe ik dat kan verminderen.

Bij mij is het ook een stukje ongeduld denk ik. Ik heb wel vaker geprobeerd te lijnen, maar ik heb het gevoel dat ik gewoon heel langzaam afval en wanneer ik na een tijdje geen resultaat zie is het extra moeilijk om door te zetten!

Frisdranken etc. drink ik eigenlijk zelden, omdat ik het nooit in huis haal. Water drink ik dan weer wel veel, dus dat is al een stap in de goede richting. Ook heb ik me voorgenomen om elke avond, of ochtend een uurtje te zumba'en. Ik heb van die dvd's. Misschien niet zo motiverend als in de sportschool maar die mogelijkheid heb ik momenteel niet.

Hoe doen jullie dat met avondeten? Eten jullie nog steeds hetzelfde of halen jullie ergens extra magere recepten vandaan?

10. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    hier ook problemen om een dieet vol te houden... sonja bakker is voor mij echt te weinig. heb dan de hele dag honger! nu doe ik weight watchers en mag veelmeer hebben dan bij sb. nu heb ik geen honger meer en dus ga ik ook niet meer zoeken naar ongezonde dingen....
    wat ook helpt is dat weight watchers ook een soort van mars en bounty ed heeft en die hebben weinig punten. zo kun je verantwoord snoepen!

succes!

oh ja en idd wanneer je kleinere maat kleding aan hebt, voel je je wel echt super trots! daar ga ik nu ook weer voor!

11. Female

Female Niet meer actief

Hoihoi

Ik heb een paar weken terug een soortgelijk topic geopend.
    Ik wil heeeel graag nog 2 kg eraf voor ik tevreden ben én een strakke buik.

Na 1000 nieuwe pogingen, veel ge-jojo en aanmodderen heb ik nu als motivatie het volgende bedacht:
    De hele maand maart (dus vanaf vandaag) ga ik 'smorgens en 's avonds buikspieroefeningen doen en dat icm gewoon niet veel snoepen en goed op eten letten.
    Ik heb een soort papier gemaakt waar ik per dag opschrijf wat ik gegeten heb en afvinken als ik de oefeningen gedaan heb.
    En een foto erboven geplakt van vóór de kindjes in bikini (kwam ik vd week weer tegen dus komt goed van pas) :):D
    Ik denk dat ik me 1 of 2 keer per week ga wegen op een vaste dag.

Einde vd maand ga ik kijken of ik verschil merk en of ik me lekkerder voel.

Dus ben benieuwd.

Veel succes meid! ;)

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Die knop moet om! Je moet de motivatie zoeken, waarom wil jij afvallen? Stel je zelf en doel en doe het gewoon!

Ligt je omgeving in dat je graag wilt afvallen, dan kunnen ze hier rekening mee houden.

Zorg dat je lekkere maar verantwoorde tussendoortjes in huis hebt, verban wat lekkers naar de zaterdagavond en geniet daar van! Dat mag ook!

Wat ik anders doe, ik heb 6 eetmomenten. S'ochtends ontbijt ik met een schaaltje yoghurt en 40 gram muesli , tussendoor fruit, lunch: 2 boterhammen met mager beleg, tussendoor fruit of een plak ontbijkoek, avond maaltijd, 3-5 kleine aardappels, veel groenten en mager vlees, pasta etc zitten veel callorieen in, je kunt ook soep met een salade eten. En op AH staan veel slanke recepten.

Kom anders eens bij ons clupje in de algemene clups kijken.. 10 kilo afvallen.. Ik denk dat je daar veel tips en steun zult vinden!

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat een handig topic zeg! ik ben ook bezig met afvallen... na de geboorte van mijn tweede dochter was ik bijna 15 kilo aangekomen en woog dus 80 kilo..!! pfff het allerhoogste getal wat ik ooit gewogen heb in mn leven...
    zwaar gefrustreerd geraakt na een dagje shoppen in maat 40/42
    ik heb vanaf toen gezegd tegen mijzelf, deze zomer wil ik weer 2 maten minder hebben!!! heb een leuke jeans gekocht in maatje 38... en die moet ik deze zomer weer passen... gaat wel de goede kant op!!!

14. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hier precies hetzelfde verhaal mora27! Ik shop nu ook in maatje 40 a 42 en vind het echt verschrikkelijk. Dit omdat ik vrij klein ben, en ik daarom echt een propje lijk:(. Als ik foto's zie van een paar jaar geleden vraag ik me echt af waar het mis is gegaan, want voor de zwangerschap was ik ook al te zwaar eigenlijk. Maar nu dus proberen om het er weer af te krijgen en inderdaad weer terug te gaan naar een maatje 38!

Deel Deze Pagina