naweeen bij een tweede

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door wolchu, 18 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ben nu 30 weken zwanger en vroeg me af of het klopt dat er bij de tweede vaak meer last is van naweeen. had dit bij de eerste bijna niet

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij de eerste nauwelijks gehad, bij de tweede was het wel echt vervelend ja en bij de derde..? Bijna erger als dat ik de weeën vond ;) Vond het zo vervelend toen! Normaal neem ik bijv ook nooit paracetamol en heb wat ik zo om mij heen hoor een behoorlijk hoge pijngrens, maar met die vervelende pijn zat ik echt aan de max van wat ik aan pijnstillers mocht en dat was eigenlijk nauwelijks te doen. Gelukkig duurde die piek van pijn maar even hoor, maar nee: had liever nogmaals bevallen :p

Schijnt inderdaad zo te zijn wat jij zegt, al hoorde ik ook dat de snelheid van de bevalling er mee te maken kan hebben. Heb alleen geen idee wat daar van waar is ;)

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Bij beide geen last gehad van naweeen. Hopelijk bij de derde ook niet.

4. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen last van gehad en ben echt snel bevallen van de tweede, in anderhalf uur.

5. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn bevalling duurde lang en ik had flinke naweeën, had ook heel wat paracetamol nodig.
    Ik wist niet dat dat bij een tweede erger kan zijn.. Oh boy!

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ja bij nr2 had ik wel naweeën geen pretje maar ach. Ik vond het samentrekken van de bm tijdens het voeden ook veel pijnlijker.

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik bij de eerste hele maal niet bij de tweede heb ik liggen huilen tijdens de voedingen zoveel naweeën maar het positieve op dag 5 was mijn baarmoeder niet meer te voelen

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Nauwelijks naweeën gehad, bij de eerste en bij de tweede niet.

9. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    1ste nauwelijk, 2de zeer vervelend en zeer lang duurde een aantal dagen. 3de (tweelingzwangerschap) pijnlijk en niet fijn eerste 2 dagen pijnstillers geslikt

10. Maia

Maia Niet meer actief

Bij allebei nauwelijks gehad, al was het bij de tweede wel iets meer.

11. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Heb er bij beide geen last van gehad, echt totaal niet. Sprong de eerste dag na de bevalling alweer vrolijk in het rond :)

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij de eerste helemaal niet, bij de tweede inderdaad wel. Vooral tijdens voeden. Maar met paracetamol was het eigenlijk weer helemaal weg. Raad je dus aan om zodra het opkomt een paracetamol te nemen, dan is het volgens mij prima beheersbaar. Mijn vk en kraamverzorgster raadden dit ook aan.

13. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Bij de tweede veeeeel erger! 3 dagen maximaal paracetamol geslikt!

14. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij de eerste een beetje menstruatie-achtige buikpijn gehad.
    Bij mij 2e waren het echt naWEEEN, pffff, wat was dat ellendig zeg! Ik had een snelle bevalling gehad van een groot kind (4520 gram), dus ook alle ingredienten voor flinke naweeen.
    Ondanks maximaal paracetamol heb ik de eerste 24 uur niet kunnen slapen van de pijn en heb veel moeten puffen en zuchten om de pijn door te komen. Langzaam werd het minder (vooral nog tijdens het voeden) tot het met dag of 5 vrijwel verdwenen was.

Nu bij 3e zag ik eerlijk gezegd het meeste op tegen de naweeen. Bevallen lag ik niet van wakker, maar om daarna nog dagen te moeten creperen? Had er echt geen zin in ;). Gelukkig waren de naweeen bij nr 3 stukken minder (wel paracetamol nodig gehad dag of 3-4), tenminste nog gewoon kunnen slapen... Nu duurde die bevalling een stuk langer en was mijn jongste minder groot/zwaar als nr 2, wellicht dat het daarom wel meeviel.

Veel succes!

15. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    zal zorgen dat ik pijnstilling heb voor als het nodig is we zien het wel! zie echt op tegen de eerste dagen na de bevalling eigenlijk meer dan de bevalling zelf! maar komt wel goed

16. juf85

juf85 Niet meer actief

Ja ik heb nu dus naweeën! In mn buik en onderrug. En eerst ook in mn bovenbenen (had tijdens de bevalling ook beenweeën).
    En tijdens het voeden doet mn buik ook pijn.

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Bij de 1e geen naweeën gehad, bij de 2e wel. Maar was eigenlijk binnen 24 uur wel over en met pcm erg goed te doen.

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Af-schu-we-lijk! Ik heb liggen gillen in bed, het deed zon pijn. Een paar paracetamol hielpen wel (ik slik nooit pijnstillers dus die werkten heel goed ;)).

Ik ben nu heel bang voor de naweeën van de derde :(

19. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ja gelukkig slik ik ook echt bijna nooit pijnstilling. we gaan het zien. volgends gyn word kindje ook behoorlijk groot. dus ga uit van fiks na weeen dan kan het alleen maar meevallen

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ja ik had bij de 1e ook nergens last van.
    Bij de tweede had ik naweeën en vond dat echt niet prettig.
    Bij de derde kan ik het niet meer zo herinneren en bij mijn 4e kindje was het ook vreselijk pfffff.

Deel Deze Pagina