Mijn dochter krijgt vanaf haar,geboorte h.a voeding van friso. Dat komt omdat mijn borstvoeding niet lukte en de vk deze voeding bij zich had. Vorige week was ik op cb voor controle. Ik gaf dus aan dat ze h.a voeding heeft. Zegt die vrouw/dokter dat ik wel kan gaan overstappen naar standaard. Dus ik daar deze week mee begonnen. Resultaat: een baby die weigert te drinken als ik haar de fles aanbied. Als ze 2 slokken neemt keihard huilen,afzetten en slaan met haar armen. En wat ze ervan drink spuugt ze allemaal uit. Ze laat flessen dus ook staan. Ik ben er nou helemaal klaar mee! En ben gisteren naar de winkel gegaan om haar weer h.a voeding te geven. Dus haar laatste fles alleen met h.a gegeven en ze was rustig met drinken,dronk ook alles op en heeft niks uitgespuugd. Ik denk dus dat ze standaard voeding niet aan kan. Zijn er meer moeders die dit ook hebben meegemaakt?
Ja hoor, er zijn zat baby's die het beter doen op HA, dus gewoon blijven geven! Nieuwste 'mode' op CB's is om HA niet meer aan te raden. Gebaseerd op 1 onderzoek, maar niet gebaseerd op ervaring van veel moeders.
Tja, als je kindje niet wil, dan wil ze niet. Zou ook kunnen dat ze het gewoon weigert, omdat het anders is dan wat ze gewend is en ze het vies vind. Hoeft geen kwestie van niet aankunnen te zijn, want het gaat maar om een paar slokjes zeg je. Hier heb ik echt melk moeten verdunnen bijvoorbeeld om mijn oudste dochter water te leren drinken. Ze vond het echt vreselijk. Als je het toch zou willen, dan zou je het kunnen mengen. Eerst 1 schepje vervangen door de standaard en gaat dat 1 dagen goed, dan 2 schepjes vervangen enz. Onze kinderen zitten het eerste half jaar op HA ivm allergieën van de vader. Dan doe ik het toch maar voor de zekerheid... En met een half jaar oud gaan ze over op standaard.