Niet genoeg aan 4x240cc

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sukkie, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Het kan wel zijn dat ze even uit haar doen is omdat ze ander schema heeft. Wellicht kan je het een paar dagen proberen en dan kijken of het werkt? Zo werkt dat hier wel als ik met iets nieuws of ander eet ritme ging beginnen.

Nee wakker maken heeft geen zin. Als hij gaat huilen heeft meneer honger anders hoef ik echt niet proberen hem een fles te geven haha. Hij kwam vannacht opeens om drie uur dus hij zit nu al op 500 cc ipv 500 cc over een hele dag.

2. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik kan haar niet 's nachts laten huilen, dan wordt mijn andere dochter ook wakker. Daarbij komt dat ik nu gewoon wel gemerkt heb dat ze dit gewoon nodig heeft. En met rijstebloem erbij red ze het tot nu toe prima. Dus ik laat het zo, is voor haar ook rustiger.

3. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Dat is natuurlijk! Doen wat goed voelt

4. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Nou, nog even een laatste aanvulling op deze interessante discussie:). Vorige week op CB geweest. Dochterlief is 65 cm en 6700 gram. Ik vroeg of 4x240cc nu echt zo extreem veel was voor haar. Ze gaven aan dat ze dit, gezien haar gewicht, best mag hebben.
    Maar nu komt het. Ze kreeg die dag ook haar derde spuit en sindsdien drinkt ze 4x180cc.:$
    Moet zeggen dat dat wel veel relaxter is omdat je wat meer ruimte hebt als ze zich een keer extra meld. Zo zie je maar weer dat een kindje zelf wel aangeeft wat het nodig heeft.

p.s. dat extra melden heeft ze nog niet gedaan hoor, maar het idee dat het kan is wel fijn.

5. misa

misa Niet meer actief

Eens. Ik zou ook naar 5 flessen gaan. Voor sommige kindjes gaat dat gewoon beter. En misschien ook voeding voor hongerige baby's gaan gebruiken.

Maar krijgt ze 240+8 scheppen? Dat 'mag' toch helemaal niet ivm dat het slecht is voor de nieren om meer dan een liter binnen te krijgen?

6. misa

misa Niet meer actief

Ooh, ik heb niet alles gelezen, maar ik zie nu al dat ik dubbele dingen heb gezegd. :)

7. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    mijn dochter van 5 maanden wil maar 3 flessen van 210/7 waarvan de laatste met rijstebloem. ze eet al wel een heel potje fruit en groente van 4 maanden.
    als ik haar 4 flessen van 180/6 aanbied, drinkt ze er maar 2 leeg en van de andere 2 laat ze dan best veel staan.

8. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    OT: Dan is ze precies even groot en zwaar als mijn dochter :)

Misschien had ze gewoon een paar groeispurtjes en is het nu tijd om de groeicurve een beetje af te buigen! Hoe oud is ze nu?

9. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ze is vier maanden oud. Zit met zowel lengte als gewicht bovenin de curve:). Ze zal het inderdaad misschien even nodig hebben gehad.

10. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi Sukkie

Mijn dochter zit ook op 4 flessen hoor en dit mag inderdaad gewoon van het CB. Mijn dochter krijgt 4 flessen van 210cc en om 10:00 fruit en om 17:00 groente en hier doet ze het perfect op. Ze slaapt de klok al volledig rond van 19:00 tot 07:00. Het ene kind is gewoon anders qua behoefte als het andere. Mijn dochter is nu 64 cm en 7 kg dus voor haar gewicht mag ze het ook allemaal best wel hebben. Gewoon doen wat voor jou en je kindje het beste lijkt :D

11. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik heb de voeding nu weer iets opgehoogd naar 210cc. Vond 180cc te weinig aangezien ze een liter mag hebben, dan komt ze ruim 200cc te kort!! En heb me bedacht dat als ze aan 210cc niet meer genoeg heeft dat we ook over gaan op vast voedsel. Heb ook het idee dat ze er al wel aan toe is. Hoop dat we het nog kunnen rekken tot 5 maanden i.v.m. allergien.

12. MamavanJayden

MamavanJayden Actief lid

13 feb 2008
    251
    1
    18
    Mijn zoontje heeft ook een hele lange tijd 4 x 210 met 7 scheppen gehad en hij is er echt niet slechter van geworden. Sinds hij opvolgmelk drinkt krijgt hij weel 4 x 180 met 6 scheppen want dit vult meer. Als ze hier echt geen genoeg aan heeft kun je forte proberen.

13. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ze krijgt al voeding met johannusbroodpitmeel er in i.v.m. spugen. Maar moet zeggen dat het nu goed gaat. We hebben nu een ander probleem.....tandjes....:(

14. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik heb hier toch nog een vraag over.

Waarom ben je nu toch weer gaan ophogen ipv een extra voedingsmomentje als je bang bent dat ze te weinig krijgt?

En ze komt geen 200cc te kort hoor. Liter is de max, maar er is ook nog een minimum. Ik denk niet dat je daar zo bang voor moet zijn.

Succes met het doorkomen van de tandjes. Das ook geen pretje.

15. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik zou ook zeggen: Voeding voor hongerige baby's!

Zo hebben wij het bijna 2 maanden gerekt. Gisteren voor het eerst begonnen met groente. Heeft hij niets van op maar wel kunnen proeven iig.

16. Megan82

Megan82 Actief lid

30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    pppfff lastig hè? Zeker omdat iedereen er een andere mening over heeft. Vetrouw gewoon op je eigen gevoel, jij weet zelf wat het beste voor je kindje is. Ik geef je groot gelijk dat je niet constant wil aanrommelen met je kind en gewoon wil dat het voldaan is en lekker kan slapen zonder honger.

Ik ben ook met 4 maanden begonnen met groente geven, omdat ik ook zo'n hongerige baby heb. Ze slaapt heerlijk en krijgt gewoon nog haar 4 flessen van 210/7 en daarnaast zo'n 60 gram groente. het CB zegt dat dit ook meer mag zijn en je de flessen voorlopig zo mag blijven geven omdat de groente extra is en de flessen essentiël. Mijn dochter is helemaal blij met haar hapjes en was er echt aan toe.

succes!

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hmm moeilijk hoor. Enige wat ik wilde toevoegen is dat het helemaal niet raar is als je kindje opeens niet meer doorslaapt. Mijn zoontje is met 6 weken klokje rond gaan slapen maar wil nu rond half 5 weer een voeding. Nu geef ik borstvoeding dus ik kan niet ophogen al zou ik willen, maar goed ik dacht misschien vind je het prettig om te weten dat dat normaal is.
    Mijn zoontje is nu 4 maanden ook, hij heeft zo'n 5 a 6 voedingen op een dag.

Deel Deze Pagina