Hallo voedingsdeskundige, Ons zoontje is nu ruim 10 maanden en nooit een fan geweest van fruit. Ook andere zoetere dingen wil hij niet. Roosvicee gaat er alleen in als ik heel weinig roosvicee erbij doe en het goed aanleng met water. Fruit wil hij gewoon niet hebben, ook niet als ik het door de melk doe. dan neemt hij een paar slokjes en trekt een vies gezichtje en drinkt niet meer verder. als ik alleen melk geef , dan is er geen probleem. Ook avond eten vind hij lekker. Danoontje kan nog net , maar hij heeft liever naturel yoghurt. Hoe moet ik mn zoontje nu fruit geven? Heb al verschillende soorten fruit geprobeerd , ook op verschillende manieren gegeven. ik heb ook geprobeerd om fruithapje op brood te doen , maar dit hoefde hij ook niet echt meer na 3 stukjes brood. Hij heeft duidelijk geen zoete voorkeur, een lange vinger hoeft hij ook niet, maar een kaasstengel vindt hij wel lekker. (een kaasstengel geven we hem niet hoor!! maar hij had er eentje gepakt met de feestdagen) Hij heeft toch wel fruit nodig? Oja hij heeft dit nu zo ongeveer 2 maanden. Daarvoor ging een klein fruithapje er nog wel in. (maar niet van harte) Bedankt voor het meedenken! Groetjes Ella
Hoi Ella, Je kan je zoontje op verschillende manieren fruit geven. Bij sommige kindjes gaat het het beste als je het in stukjes aanbiedt (google maar eens op de rapley methode). Je kan ook eens proberen of het uitmaakt of je het zelf maakt of potjes geeft. Je kan ook eens soorten fruit in de blender doen en er een smoothie van maken (Friso heeft ook Fruitsmoothies in het assortiment) Ook afwisselen met soorten fruit is belangrijk. Blijf het gewoon aanbieden, het kan even duren voordat een smaak gewend is. Groetjes Linda
Dankje! ik ga maar eens proberen om stukjes fruit te geven. Met welk fruit kan ik het beste beginnen? om in stukjes te geven?
Hoi, Je kunt beginnen met banaan, appel, kiwi, sinaasappel. Even kijken hoe het gaat! Groetjes Angelique