Hoi allemaal, Onze dochter is nu 10 dagen oud en heeft sinds gisteren geen zin meer of geen energie meer om te drinken. Ze slaapt al bijna 2 hele dagen en drinkt maximaal 40cc per keer, ik moet haar echt wakker maken. Een flesje van 60cc was eerder geen enkel probleem, dat had ze zo leeg. Nu ben ik toch een beetje ongerust want ze krijgt nu te weinig binnen volgens mij. Komt dit vaker voor, is dit normaal en moet ik het even accepteren of wat vinden jullie? Edit moderator: verplaatst naar Voeding -> Flesvoeding
Is ze helemaal niet wakker geweest deze 2 dagen? En verder, heb je niet het idee dat er wat anders aan de hand is. Baby's slapen natuurlijk heel veel en het zou kunnen dat jouw kindje dit even nodig heeft. En het is ook weer niet zo dat ze helemaal niets drinkt. Ik zou anders voor alle zekerheid even de verloskundige bellen.
inderdaad contact opnemen met vlos, huisarts of cb. Als je kindje minder gaat eten heb je kans dat het in zo'n kringetje komt: Minder eten, minder energie, nog minder kunnen eten, nog minder energie etc...
Wat de anderen al zeiden. Direct! je verlos of huisarts bellen. is niet goed als een kindje zo jong niet meer genoeg tot zich neemt.
Het probleem heeft zichzelf opgelost gelukkig! Ze drinkt sinds zaterdag steeds iets meer, de vk is maandag extra komen wegen en ondanks dat ze nog niet drinkt wat ze zou 'moeten' drinken, was ze 90 gram aangekomen! Voor haar waren die mindere dagen dus even voldoende blijkbaar en had ze haar punt bereikt volgens de vk. Nu drinkt ze bijna elke fles van 80cc leeg, dus we zijn weer gerust