Ik zou geen kv bijgeven en gewoon volledig op verzoek. Je kleine redt zich er wel mee hoor! Overigens vind ik 7 voedingen niet veel hoor! Hier ook nog wel 6 voedingen terwijl ze genoeg bijvoeding krijgt. Hier ook nog geen doorslaper, maar kv is daar ook geen garantie voor.
Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die nog zo vaak voed. Ik zie hier op ZP zo vaak voorbij komen dat kindjes van 3/4 maanden nog maar 5 voedingen hebben (ook met bv). Ook in mijn omgeving (ik ben de enige die bv geeft) zit men aan max. 6 voedingen. En die kindjes slapen natuurlijk ook allemaal door. Bij mijn dochter duurde het heel lang voor zij doorsliep (tot 8 maanden volledige bv) dus ik ga er vanuit dat dat bij mijn zoontje ook zo is. Maar je ontkomt niet aan opmerkingen dat kv beter is voor doorslapen. En tja, als je dat van verschillende mensen hoort dan ga je twijfelen.
over het cb is genoeg gezegd...vind het echt belachelijk sorry maar mijn zoontje zit dan wel op 6 voedingen en slaapt door MAAR dat komt omdat ik wel op verzoek heb gevoed...wat er toe heeft geleid dat zoontje zelf zijn schema heeft bepaald...ook vaste tijden dit alles in combi met de regelmaat regel enz Maar mn vriendin haar dochter is 6 mnd en komt nog 2x per nacht....ondanks flesje kv!! dus het zegt niks... Ik zou zeker niet op kv overstappen om de reden over het doorslapen en minder voedingen...straks blijft je kindje snachts komen...en dan...allemaal voor niets... op zich is je kindje ook nog heel jong..en door dat je op schema voed kan hij niet regelen...of doe je dat wel? Want daarmee regelt ie weer (mijn ervaring) meer voeding...andere hoeveelheden...en ineens liet mijn zoontje een voeding vallen... ja het is zwaarder te verteren, hoor ik ze zeggen...alleen het is geen garantie...er zijn ook zat bv kindjes die snel doorslapen
gewoon op jezelf vertrouwen! werd ook tegen mij gezegd,,,ik ben lekker doorgegaan met bv en de kleine groeide de ene keer meer dan de andere keer. halen ze wel weer in! niet alle baby's zijn zwaar en hoeft ook niet! verder is de kleine tevreden en dat is een goed teken. kijk maar naar poep- en plasluiers als die ok zijn, niets aan t handje! vertrouw op jezelf en je kindje!!
ow en ik voed met 5 maanden echt nog tegen de 7 keer (soms 8) hoor! en dan twee borsten per keer, soms met uurtje ertussen wat ik tel als 1 keer...
Wat een fantastisch advies van het CB . Dat is toch te triest voor woorden? Voor een grote hoeveelheid vrouwen is het geven van borstvoeding aan hun kindje ontzettend belangrijk. Als er vrouwen bewust kiezen voor kv, so be it. Maar als het CB slechte adviezen geeft over borstvoeding dan kan ik daar zó boos om worden. Alsof doorslapen het hoogste doel is wat je kan behalen als ouder en baby . Ik ben er voorstander van om een lactatiekundige plaats te laten nemen op een consultatiebureau. TS: Je bent goed bezig hoor! Als jij graag borstvoeding wilt geven, vooral doorgaan . Als je goed en professioneel advies wilt krijgen dan kan je het beste contact opnemen met een lactatiekundige in je woonplaats. Zij luistert naar je verhaal, kijkt met je mee met voeden en geeft dan praktische tips om het borstvoeden en de groei van je zoontje te verbeteren. Bij ons plaatselijke borstvoedingscentrum kunnen we ook wegen. Misschien ook bij jou in de buurt? Succes!!