slaaptijden er in brengen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Justy, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    het onderwerp zegt het al. Mijn vraag is concreet: wanneer brachten jullie vaste slaaptijden er in en van hoe laat tot hoe laat zijn die slaaptijden?

Alvast bedankt!

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Vanaf ongeveer 3 maanden ging mijn dochter op een vast tijdstip 's avonds naar bed (eerst was dat altijd heel laat, toen werd het langzaam steeds vroeger, nu met 5,5 maand zitten we op 19.30/20.00 uur).

Ze slaapt weleens nachten door tot ongeveer 6 uur, half 7, maar de laatste dagen wordt ze weer twee keer per nacht wakker voor een voeding. Ik voed haar dan en dan gaat ze weer verder slapen.

Overdag eigenlijk geen vaste tijden. Meestal is ze drie uur echt wakker en begint ze dan moe te worden. Bij de eerste signalen van vermoeidheid leg ik haar in de reiswieg. Soms slaapt ze 1,5, 2 uur, soms maar een half uurtje.

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hier brengt zoonlief ze erin
    sinds een week ongeveer:
    21.00- 05.00
    05.30- 08.00
    10.00- 11.00
    14.00- 16.00
    18.00- 19.00

maar die slaaptijden veranderen constant eigenlijk.
    kijk naar je kind die brengt vanzelf ritme en soms gooien ze dat ritme weer om.

4. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik heb hier nog steeds geen vaste slaaptijden, behalve 's avonds natuurlijk. Hier werkt het totaal niet om vaste tijden in te voeren. Ik breng mijn dochter naar bed als ze in dr ogen begint te wrijven, te gapen of te staren en dan haal ik haar eruit wanneer ze wakker is. Als ze al snel wakker wordt dan laat ik haar nog even liggen en dan moppert ze soms wat of kletst ze wat en dan valt ze weer in slaap.

Zo werkt het hier tenminste het beste. Ik zit daardoor ook nog op wisselende slaaptijden en de lengte varieert ook. Mijn dochter doet het er prima op :) Ook neem ik haar gewoon overal mee naar toe (altijd al gedaan) en slaapt ze dus ook prima in de auto, in de kinderwagen of in de box als we bij iemand zijn. In haar eigen bedje maakt ze meestal wel langere slaapjes. Over het algemeen zitten we wel meestal op 1 ochtend slaapje en 1 a 2 middag slaapjes.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Nog steeds niet (9 maand)
    Hij gaat lekker slapen op zijn verzoek. Maar hij heeft er wel een redelijk ritme in gekregen vanaf zo'n 4 maand. Dan was het steeds 2 uur wakker, uurtje of 2 slapen, etc. Nu is het ergens tussen 10&11 erin, en tussen 3&4. Maar dat hangt ook wat af van de schooltijden van de oudste, en hoe de nachten lopen.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

O ja, ik heb mijn dochter het slaapritme zelf laten bepalen. Op een gegeven moment werd ze 's avonds steeds eerder moe.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.244
    16.622
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vaak gaat dat pas een beetje lopen als ze om en nabij de 1 jaar zijn.Althans zo ging het bij de 2 oudste kinderen hierzo.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik breng mijn kinderen naar bed als ze moe zijn en geef ze eten als ze honger hebben. Ik kijk dus niet echt naar de klok. Niet echt, want nu met afhalen T van de speelzaal en M van school, probeer ik het wel een beetje te timen. Maar goed, ook dan gaat S echt niet slapen omdat ik het wil ...

Op een gegeven moment kwam er bij M en T wel wat meer structuur in, met name bij T. Maar ook dat had te maken met afhalen M / zelf naar speelzaal gaan. Ik denk dat die structuur kwam tussen 6-12 maanden.

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hier ook altijd op haar eigen verzoek maarrr

Sinds 12 weken oud slaapt ze vanaf 19.00/19.30u, tot minstens 08.00u. En ook zij doet mee aan het weekend en slaapt dan tot 09.15u (joehoee!!)

Sinds een week slaapt ze nu al elke dag op dezelfde tijdstippen overdag, vindt het erg bijzonder want dat was tot nog toe niet. Nu al dus ong. een week van 10.45-12.15 en van 14.00-16.00.
    Dan is ze rond 18.00u ook weer moe maar wil dan toch niet slapen dus houden we haar nog uurtje bezig met spelen/douchen/knuffelen en om 19.00u wil ze wel slapen.

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    oh nou als ik dat zo allemaal hoor dan hoef ik nog geen moeite te doen vaste slaaptijden er in te brengen, haha jeetje wat laat allemaal dat die baby's een vast ritme krijgen! (uitzonderingen daar gelaten).

Het maakt mij verder ook niet zo veel uit maar dacht dat het voor hem misschien beter zou zijn om wat structuur te hebben...

Ik had hem net geprobeert op bed te leggen (hij is al de hele dag wakker) maar het is niet gelukt. Heb een aantal keer tussendoor getroost, dan was hij weer even stil maar ging hij toch weer huilen. Dit zo'n 4 keer achjter elkaar dus nu er maar uit gehaald.

ik neem hem ook overal mee naartoe en hij slaapt dan ook overal maar echt als het hem uit komt.

T vreemde is ook dat hij soms zowat de hele dag slaapt en de andere dag echt de hele dag wakker is. Herkennen meer mensen dit?

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

De hele dag wakker en dan weer een dag slapen herken ik heel goed. Ik denk dat ze dan een 'groeidagje' heeft, dat ze meer slaap nodig heeft.

12. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    leg jij haar dan ook steeds op bed of slaapt ze dan gewoon bij je of in de box ofzo?

13. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik herken het ja! Hier sliep ze sowieso tot 3 maanden niet in haar bedje overdag, het was toen alleen of in de kinderwagen of in de box maar het liefste op mij ;). Dacht echt dat ik het fout deed en zo geen structuur voor haar creeerde. Ineens na de 3 maanden wilde ze overdag wel in het bedje maar ook niet bij ieder slaapje.

Soms was ze bijna een hele dag wakker met mini haze slaapjes en soms sliep ze zowaar de hele dag. Was geen mouw aan vast te knopen. Ik ben ook gewoon lekker mee gegaan in haar ritme! Dat is nu uiteindelijk geresulteerd in een lekker tevreden meisje wat een vaste avond slaaptijd heeft, tussen 19.00 en 19.45 met een uitzondering daargelaten en ze geeft nu gewoon aan wanneer ze dus wil slapen. Als we onderweg zijn doet ze gewoon dr oogjes dicht :)

Als ze eens een keer niet wilde slapen (idd, bijvoorbeeld zo'n groeidagje) en ze wilde ook niet beneden in de box of kinderwagen dan pakte ik wat te drinken, schoof de salontafel tegen de bank aan en ging lekker met haar op mn borst op de bank liggen. Tv aan en ik dutte zelf ook wel eens lekker weg ;)

Geloof het of niet maar ik mis die tijd nu zó! Toen dacht ik dat ze NOOIT in dr bed zou slapen en ze nooit een structuur zou krijgen.. Had ik er toen maar extra van genoten ;)

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb nooit vaste slaaptijden gedaan, nouja rond de 9 maanden sliep ze altijd wel om 11.30 na de boterham, tot ze wakker werd, maar verder keek ik bij kleine kindjes niet op de klok, maar naar 't gezichtje. Mn zoon slaapt goed en veel, maar als ik hem om 10 uur op bed leg omdat het "slaaptijd is" dan slaapt hij echt niet. Leg ik hem weg bij vermoeidheidssignalen, dan slaapt hij prima!

15. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier ook niet echt vaste slaaptijden gehad. Ze heeft een tijdje gehad dat haar dag gewoon echt om 19 uur klaar was. Maar nu is het ook rustig 20 uur. Echt naar bed bij moe zijn. Inmiddels slaapt ze overdag gemiddeld 2 grote slaapjes, maar dat kan volgende week zomaar weer anders zijn.

Het geeft mij zelf heel veel rust om haar te volgen, en dat maakt dat het haar ook meer rust geeft.

16. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    op deze leeftijd zijn ze hooguit 1,5 u wakker, soms 1 uur, soms 2 uurtjes. einde van de middag/begin avond slapen ze vaak maar een klein uurtje.

ze slapen eigenlijk tussen elke voeding in nog wel.
    ik let op de slaapsignalen die ze geeft; een gaap, aan haar oor zitten, jengelen...
    als ik dat niet doe en ik leg haar op bed, is ze gewoon niet moe en gaat ze tegenstribbelen (en terrecht).
    als ik te lang wacht met op bed liggen dan is ze vaak oververmoeid en lukt t slapen haar ook niet goed.

hier dus:
    04:00-06:00; 1e voeding, direct verder slapen tot 09:30
    09:30 voeding
    11:00 ongeveer naar bed tot 14:00 (moeten haar vaak zelfs wakker maken)
    14:00 voeding
    15:30 naar bed tot 16:30
    en dan pas weer rond 18:30/19:00 u naar bed.

vandaag ander ritme:
    geslapen van 09:40 tot 11:10 en van 12.45 tot 15:45.
    straks gaat ze ook nog een klein uurtje en dan wrsch weer om 19:30.
    vandaag flessen om: 4 u / 8:15 / 11:45 / 15:45 / +- 18:45 / 22:00

kijk naar je kindje en de vermoeidheidssignalen...en wat ik al eerder tipte, als hij wakker wordt na 45 min nog even laten liggen...ze hebben dan een licht slaapmoment, en kunnen de slaap zomaar weer hervatten voor nog eens 45 min of langer!

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Overdag slaapt ze nog altijd in de kinderwagenbak in de huiskamer. Straks zal ze er te groot voor zijn en dan ga ik kijken of ik haar overdag ook in haar bedje kan leggen.

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ons zoontje is nu 13 weken en hij gaat savonds na de fles van 1800/1900 naar bed. Slaapt tot de laatste fles waarvoor we hem wakker maken tussen 2200/0000, en dan tot 500. Om 500 neem ik hem in bed en slaapt hij verder tot 700 voor de volgende fles. Na deze fles leg ik hem op bed en slaapt hij tot de fles van 1100.

Daarna is het een zooitje en doen we maar wat hahaha

19. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Whahha snap helemaal dat je het zo voelt ( dat t een zooitje is) ukoldatje, dat gevoel heb ik ook weleens. Maar goed zolang ze het er goed op doen....

Ja dat is het ook een beetje. Als hij zo een wakkere dag heeft dan kan ik hem op bed leggen wat ik wil (ook bij signalen van moe zijn) maar slaapt hij dus niet....

20. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    De eerste 7 maanden is het hier altijd 'op verzoek' geweest, echt regelmaat als in ieder keer op hetzelfde tijdstip was er niet. Na 7 maanden gingen ze alledrie vanzelf naar 2x slapen per dag en dan kon ik ook echt op de klok vertrouwen dat ze moe waren.

Deel Deze Pagina