Verward.. innesteling of menstruatie? Risico buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door RJMZlove, 20 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RJMZlove

RJMZlove Lid

20 sep 2024
    20
    6
    3
    Vrouw
    Oke in het kort:

Zo lang als ik kan terugdenken én zien in mijn app (8jaar) heb ik een LF van 11 of 12 dagen. Heel regelmatigr cyclus, stipt op tijd altijd. Late eisprong, altijd dag 16 of 17.

Deze keer dag 17 (volgens de ovulatie test waarmee ik gecheckt heb én omdat ik die elke maand luid en duidelijk voel, geen teijfel over mogelijk). Vandaag is dag 24.
    Eergisteren (dus dag 22) ineens bloeden. Geen druppels, wel tampon nodig. Krampen hielden aan. Sinds dag 20 (maandag) zeurende krampen, ik dacht al: gek.
    Nu vandaag zo goed als geen bloed meer. Testen (uiteraard) omo wit.

Ik redeneer toch goed als ik zeg:
    1. Dit was een innestelingsbloeding (kan dat toch dikke 2 dagen met ruim bloedverlies gepaard gaan?).
    2. Mijn lijf is van slag ineens en dit was een veel te vroege menstruatie l.
    3. Buitenbaarmoederlijke zwangerschap is het risico?

Ik heb al een zware BB gehad, 1,5L bloed in mijn buik, kritiek een spoed OK gehad waar eileider is verwijderd. Zo ver ik weet vergroot je de kans op BB nadat je er al ene hebt gehad?

Gezegend met 2 gezonde kindjes, dit zou nummer 3 worden.
    Mijn plan is om maandag morgen (2 dagen voor NOD nogmaals te testen met een early. Of ik moet het al langer volhouden haha.

Wijsheid om, mocht ik ergens komende week positief testen, zsm echo te maken om te zien waar de zwangerschap zit?
    Bij mijn eerdere twee zwangerschappen heb ik die wel gehad puur ter controle om een buitenbaarmoederlijke uit te sluiten..

2. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je teveel analyseert. Het kan een ovulatiebloeding zijn, contactbloeding, vroege menstruatie, innestelingsbloeding. Niemand heeft het antwoord. Ik zou gewoon even afwachten en als je op dag dat je normaliter ongesteld wordt niet ongesteld bent een test doen. Ben je zwanger bel je vk gelijk op om te overleggen over bbz. Meestal krijg je dan rond 5-6 weken al een echo

Sado vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina