Overstuur maar niet willen drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lachewijffie, 5 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lachewijffie

9 mrt 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Mijn dochtertje is nu een week oud en krijgt alleen borstvoeding. Dit ging harstikke goed en ze is al goed gegroeid, plast en poept wel bijna na elke voeding. Alleen sinds vandaag is ze ontzettend onrustig na de voeding. Ik heb nu al 5 keer de borst gegeven in 3 uur en had het idee dat ze wel verzadigd was TOTDAT ze begon te krijsen en weer te zoeken nat de borst. Niks anders troost haar. Heb haar nOg nooit zo horen huilen.. Wanneer ik haar weer wil aanleggen hapt ze als een wilde om dr heen. Ze krijgt de tepel wel maar zuigt niet aan. Ze schudt dan erg met haar hoofd ook en graait maar met haar handjes, hele lijfje kronkelt. Net nu de kraamhulp weg is.. Word er zo onzeker van.

Ze spuugt niet opvallend veel verder en met krampjes lijkt hetbook wel mee te vallen. Herkent iemand dit? Kan iemand advies en tips geven aan een onzekere nieuwe mama?

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Het klinkt in ieder geval overduidelijk als pijn! Weet je zeker dat het geen krampjes zijn? Kijk dan ook eens naar de symptomen van (verborgen) reflux, dat kan het ook heel goed zijn. Ze willen dan vaak heel graag drinken, omdat het de pijn ook verzacht, maar tegelijkertijd zorgt dat dus ook weer voor onrust en heel veel overstrekken en huilen....
    Sterkte, hopelijk gaat t snel beter!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zou goed een regeldag kunnen zijn, die krijg je meestal als de kraam net weg is :(
    Kunnen ook krampjes zijn, en dan werkt aan een borst zuigen heel pijnstillend. Als ze zo vaak wil, probeer dan eens in de 2a3 uur na een voeding steeds alleen de laatste borst aan te bieden. Ze krijgt dan drupjes lekker vette heel verse melk, die heel kalmerend en pijnstillend werkt.

4. lachewijffie

9 mrt 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Ze geeft gelukkig goed geslapen en is daarmee al erg gekalmeerd! Ik let nu erg op het sanleggen em of ze niet teveel lucht meehapt in haar paniek. Ik laat haar ook de borst zo leeg mogelijk drinken zodat ze idd niet alleen voormelk krijgt. Het is toch spannend en onzeker zo zonder een fantastische kraamhulp die je helpt. Gelukkig kunnen mama's onder elkaar ook veel steun bieden! Bedankt!

Deel Deze Pagina