Bv vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Wen86, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hoi,

Ik heb een paar vraagjes.

1. Ik masseer nu de harde plekken al weg met warmte en water. Dit helpt redelijk goed. Een plek blijft toch zitten. Wat kan ik doen?
    Ik masseerde al een keer de borst tijdens het voeden maar toen ging mijn zoontje zich verslikken en gaf heel veel voeding terug. Moet ik leegkolven?

2. Ik vind het lastig wanneer ik van borst moet wisselen als hij aan een borst goed drinkt. Hij komt dan (als ik toch wissel) toch weer eerder voor een voeding aangezien hij dan soms de tweede borst niet wil pakken en toch niet genoeg drinkt. Wat kan ik het best doen?
    Nu merk ik wel eens dat hij sneller loslaat of gaat sabbelen en dan de tweede niet wil.

3. Soms is hij erg druk met zijn hoofd en loopt dan te schudden. Dit neemt wel af tijdens de voeding en is ook niet steeds bij elke voeding. Ik heb wel het idee dat ik een snel toeschietreflex heb en veel voeding heb. Ik weet ook dat hij een erg kort tongriempje heeft, maar hij heeft het niet steeds. Ook laat hij regelmatig windjes tijdens het drinken (ik voed met tepelhoedje).

4. Mijn tepels zijn wat lichter (beetje bleek), maar hebben geen glans voor zover ik weet. Is dit ook spruw? Bij mijn zoontje zie ik niks. Ik heb geen pijn of jeuk.

5. Ik merk dat ik soms nog wat stuwing heb (zoontje is van 6-1) wat kan ik het best doen. Alleen laten drinken of toch kolven (maar ben dan weer bang voor overproductie).

Ik merk dat ik best een beetje onzeker ervan wordt.
    Hij drinkt voor de rest goed, heeft veel goede plasluiers en ook poepluiers. Hij is goed op temperatuur en slaapt goed. Voor een voeding is hij goed wakkeer en komt zelf ook soms voor extra voeding (proberen namelijk elke 3 uur te voeden).

Alvast heel erg bedankt.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

1) Ik zou inderdaad 1x na de voeding leeg kolven en deze plek goed masseren. Ook onder de douche kan je masseren. Blijft deze harde plek aanwezig, ga dan voor de zekerheid even langs je huisarts.

2) Bied 1 borst per voeding aan. Laat deze borst "leeg" drinken. Bied de 2e borst alleen aan las je kleintje niet tevreden lijkt na 1 borst.

3) Ik weet niet wat je vraag is bij deze. Maar onrust kan vanalles zijn. Het kan inderdaad je TSR zijn. Je kan proberen om het eerste TSR met de hand op te wekken en dan je kleintje aan te leggen. Heb je er wel eens aan gedacht om het tongriempje te laten knippen? Dan kan je hoogst waarschijnlijk zonder tepehoedje voeden.

4) Zolang je geen pijn hebt, steken in je borst tijdens het voeden, geen rode tepels of witte waas en je kleintje ook geen witte plekjes of aanslag heeft in de mond, dan is het geen spruw.

5) Zolang de stuwing geen pijn doet, alleen je kindje voeden op verzoek. Je lichaam gaat zich vanzelf aanpassen aan de hoeveelheid die je kindje nodig heeft.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina