voedingschema 6 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door augurkjes, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Hallo,

Ik ben van de week bij het consultatieburo geweest en daar vertelde ze me dat ik brood, groente, fruit, yoghurt, enz moet gaan geven.

En ik gaf eerst 6 flessen en zo nu en dan fruit of groente en ik mag er nu nog maar 4 gaan geven.

Nu ging ik even op google wat zoeken erover en kwam ik allemaal tegen dat brood nog helemaal niet goed is voor een baby van 6 maanden oud. Maar ik geef het haar al de hele week en ze vind het toch lekker.

Ook krijgt ze nu dus minder drinken en voreg ik me af hoeveel drinken moet ze binnen krijgen? Ze weegt 8150 gram en is 71 cm lang.

Maar moet ze echt al zoveel eten? want heb het idee dat ik ze nu de hele dag eten en drinken aan het geven bent, en nu ze meer vaste voeding krijgt gaat het ten koste van haar melk fles die drinkt ze een stuk slechter nu.

Wat is nu dus eigenlijk het gene wat ze echt moeten/mogen met de 6 maanden?

Bedankt alvast

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je kindje mag van de opvolgmelk maximaal 800 ml per dag drinken. Het maakt niet uit of je dat verdeelt over 4 of 5 voedingen hoor. Brood mag gegeven worden vanaf 6 maanden, dat kunnen de darmpjes nu ook aan. Belangrijk is dat je kindje kennis maakt met verschillende smaken. Dat doe je door minimaal 3 dagen achter elkaar in oplopende hoeveelheid 1 smaak aan te bieden. Pas wanneer je kindje alle smaken een beetje kent, zou ik beginnen met yoghurt. Het hoeft niet allemaal tegelijk.
    Je kindje heeft ongeveer 1 liter vocht per dag nodig.

Groeten Eveline

3. augurkjes

super bedankt :D hebben nu een aardig ritme te pakken en komt ze mee aan de 720 ml drinken ongeveer van haar melk. En dan de yoghurt doen we zo af en toe na het eten komt er dan no appart bij.

En zitten nog wel op de 5 flessen want ze krijgt nog een late fles om 11 uur steeds anders word ze midden in de nacht wakker en om 11 uur word ze er vaak zelf voor wakker en die mochten we schijnbaar niet meer geven maar doen het nu toch gewoon.

SUper bedankt in ieder geval

4. augurkjes

Ik zit trouwens even nog een keer te rekenen. Maar ze krijgt per dag 900 ML aangezien ze de nacht fles nog nodig heeft? Is dat echt heel erg of moet ik echt flink gaan afbouwen? Want gisteren geprobeert maar ze heeft er echt behoefte aan en diksap enz spuugt ze vaak weer uit?

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het is wel beter om af te bouwen naar 800 ml opvolgmelk.

Groeten eveline

6. augurkjes

OKee bedankt :D

Nou het is wat hier ;) sinds ik dit topic heb geplaatst krijgt ze nog maar met moeite 3 flessen op ;) Maar ze is erg verkouden en hoest veel denk dat het daardoor komt.

Maar erg bedankt voor je advies :D

Deel Deze Pagina