niet gereageerd, sorry!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door zilvervosje, 16 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi allemaal,

Ik had een tijd terug een post geschreven over mijn verschrikkelijk leuke dochter van bijna 6, waarvan we vermoeden dat ze ADHD zou hebben. Ik kijk niet zo vaak op het forum en zag dat er prachtige, lieve en slimme reacties waren waar ik veel aan heb. Ik had er alleen nog niet naar gekeken en kon er niet meer op reageren omdat het onderwerp gesloten was.

Bij deze dus, enorm bedankt! Jullie input helpt behoorlijk en we gaan zeker kijken naar opties. Dat het wellicht ook iets anders of in samenhang met ADHD kan zijn, is een heel waardevolle. Wij vermoedden (maar vindt iedere ouder dat niet :)) dat onze dochter inderdaad bovengemiddeld slim is. (Dit is er zoéén die, bij Pippi Langkous voorlezen, zachtjes aan me vroeg "mama, die papa van Pippi... die was toch piraat? En nu is hij koning in Afrika? Maar dat is niet zo hè? Die ligt gewoon op de zeebodem, die is dood. En Pippi heeft dit maar als verhaaltje bedacht?" Dat ik zelfs even dacht... tja, daar heb je een punt.)

Ik vond het zo lief dat jullie het beeld bevestigden en herkenden, en ook hoe je je soms voelt als moeder die dacht het te weten en het gewoon soms toch echt niet weet. Als je kind "anders" is en je even geen antwoord hebt en gewoon worstelt.

Inmiddels is onze dochter "oudste kleuter" in haar klasje en gek genoeg knapt ze wat op. Nog steeds heel druk en praatgraag en nauwelijks bij te sturen, maar minder boos. Haar positie staat nu vast, zij kán het al en mag de juf helpen. Meer verantwoordelijkheden en niet meer opboksen tegen meisjesclubjes waar ze net wel/niet bij hoort. Het helpt, maar ze is natuurlijk ook nog gewoon haar drukke Elizabeth Taylor/Jochem Meyer zelf. We gaan op zoek, met jullie verhalen in het achterhoofd.

Enorm bedankt voor het meedenken en jullie mooie reacties! :)

Zilvervosje

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Fijn dat je nog even iets laat horen! Altijd prettig om meerdere kanten te zien, lijkt me. Ik hoop dat jullie iets verder komen.

Deel Deze Pagina