steken in lies.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door djezelf, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Hai,

Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben. Helemaal super, maar nu heb ik sinds vandaag steken in mijn lies, of eigenlijk er net boven.
    Op het forum ben ik aan het zoeken geweest, maar het enige wat ik tegen kwam ging over buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Tja daar schrok ik van en hoop dat dat niet hetgeval is bij mij natuurlijk.
    Ik hoop dat jij misschien enig idee heb wat het zou kunnen zijn?

Gr. Debby

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Debby,

Steken in de liezen. Waarschijnlijk is het gewoon de groei van de baarmoeder en daardoor worden de banden opgerekt. Je baarmoeder heeft aan de bovenkant banden die naar je bekken toe gaan. Deze banden zijn een soort elastieken die door de groei van je baarmoeder opgerekt worden. Dit gaat niet soepel maar schroksgewijs, het oprekken en kan daardoor wat steken geven in de liezen.

Dit is onder andere een oorzaak, er zijn velerlei oorzaken. Zoals een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, buikpijn wat niet samenhangt met de zwangerschap, miskraam, spierpijn, etcetera. Al deze andere oorzaken gaan gepaard andere klachten zoals bijvoorbeeld: toename van pijnklachten, bloedverlies, andere ontlasting.
    Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap leidt meestal tot een toename van de buikpijn en echt beroerd of ziek gevoel.

Wat je kan doen? Eigenlijk afwachten, een warme douche of kruik gebruiken en zonodig een paracetamol. Mochten de pijnklachten toenemen of je krijgt er andere klachten bij, dan zou ik je adviseren om te overleggen met je verloskundige of huisarts.

Succes en gefeliciteerd,
    Japke

Deel Deze Pagina