"Echt" gaan proberen zwanger te worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vida83, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vida83

    Vida83 Lid

    30 mrt 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, Ik ben eens komen kijken op dit forum om ook eens met 'gelijkgestemden' te kunnen praten, lezen en meeleven :) mijn verhaal in een notendop: Sinds begin 2009 vrijen mijn man en ik onbeschermd (pilloos sinds 2008). In 2010 resulteerde dat in een vroege miskraam (7 wkn). Omdat ik zeker wilde weten dat alles goed was in mijn buik en ik het toch wel vreemd vond dat we 'nog' niet eerder zwanger waren geworden, gingen we naar de gyneacoloog. Na een aantal testen lijkt het er bij goed uit te zien (hormonen en uiterlijk baarmoeder) maar is manlief weinig vruchtbaar (<5% leven, waarvan weinig goede cellen).
    We hebben daarop besloten 'gewoon' door te gaan met onbezonnen vrijen (zijn 27 en 30) maar nu begint het toch te kriebelen om er echt 'werk' van te maken. We hebben half mei de eerste afspraak bij de uroloog.

    Ik ben nu ongesteld en wil in de aankomende cyclus graag eens vrijen op dag/tijd (hebben nu een paar keer per week sex, soms 4 dagen achtereen, soms een week niet). Hebben jullie tips? hoe kan ik dat het makkelijkst en meest prive meten? Mijn lief is bevattelijk voor 'pressure' dus wil hem eigenlijk (nog) niet vertellen dat ik het bijhoud en wanneer ik het meest vruchtbaar ben. Hoe houden jullie je hoofd koel? ik lees vaak dat als er sprake is van verminderd vruchtbaarjheid dat je beter er helemaal niet mee bezig kunt zijn.. maar hoe doet een mens dat???!

    Bedankt voor jullie leestijd en eventuele reactie!
     
  2. buufke

    buufke Actief lid

    3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Hey Vida!!

    Wat goed van je dat je je lekker lotgenoten opzoekt!
    Ik weet niet of wij goed vruchtbaar zijn want wij zijn net pas begonnen (3e ronde) Mijn vriend heeft wel een dochter uit een eerder huwelijk, dus ik weet dat hij vruchtbaar is ;) hihi
    Alleen zijn wij niet meer de jongste, Ik 34 en hij 37, maar moet vooralsnog geen probleem zijn.

    Maar om je een beetje mee op weg te helpen......Eerst ff een vraagje. Heb je een regelmatige cyclus?? Zo ja, dan kun je uitrekenen wanneer je eisprong is. Volgens mij kun je dat op deze site uitrekenen. In de week van je eisprong vrij je om de dag (schijnt het beste te zijn) De zaadcellen leven nog ongeveer 2-3 dagen en je eitje is ongeveer 12 uur vruchtbaar. Dus om de dag moet dan helemaal goed zijn.
    Om de druk bij je mannetje niet op te voeren, verleidt je hem zelf gewoon om de 2 dagen. Mits hij je verleidt natuurlijk....en het is helemaal niet erg om eens een keertje meer te "klussen". ;)
    Zo ongeveer 10 dagen na je eisprong is de innestelling als je bevrucht bent iig. En 14 dagen na je eisprong kun je gaan testen.
    Zo heb ik het in ieder geval allemaal begrepen, hahaha.

    Nou meid, ik hoop dat je hier wat aan hebt en alvast heeeeeeel veel succes!!! Ik duim gezellig met je mee voor een mooie afloop ;)

    liefs Buufke
     
  3. Vida83

    Vida83 Lid

    30 mrt 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Buufke, dank je wel voor je lieve reactie! Ik denk dat ik er vooral mee bezig ben uit angst dat het niet lukt. De arts heeft ook aangegeven dat onze kans om natuurlijk zwanger te worden erg klein is.
    Ik heb geen regelmatige cyclus. Het varieert van 28 tot 31 dagen. Kun je je eisprong voelen? en ben je dan al te laat voor bevruchting of kun je juist dan zwanger worden?

    Jullie zijn nu drie rondes 'bezig'. vind je het spannend? of zet je het bewust opzij om er niet 'teveel' mee bezig te zijn? Ik vind het moeilijk want oh wat kan een wens vurig zijn :)
    In ieder geval ook heel veel geluk en succes!
     
  4. Y30

    Y30 Fanatiek lid

    11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland

    Hoi Vida,

    Een wens kan inderdaad heel vurig zijn, daar weten de meesten meiden hier alles van. En ik moet je bekennen dat het kletsen hier op het forum het voor mij alleen maar erger heeft gemaakt. Ik ben nu helemaal bijna nergens anders meer mee bezig :D.

    Omdat je cyclus onregelmatig is, zou je ovulatietestjes kunnen gebruiken, gewoon verkrijgbaar bij drogist. Dan kun je wat gerichter mikken:D. Ik denk wel, als je nu al weet dat het moeilijk zal zijn om via natuurlijke weg zwanger te worden...dan zou ik niet te lang zelf blijven proberen. Je zult namelijk wel gaan merken dat het ook best een teleurstellend proces kan zijn, witte testen als je net zo veel hoop had enzo. Dit is al zo voor stellen bij wie alles prima zou moeten kunnen, dus gun het je zelf om hulp in te schakelen als het een na een aantal maanden nog niet is gelukt.
     
  5. Vida83

    Vida83 Lid

    30 mrt 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is waar, maar de hoop op een tweede keer raak heb ik wel, immers ik houd vast aan het idee dat als het één keer lukt, het vast nog wel een keer lukt. Ik kijk uit naar het bezoek aan de uroloog. Heb de hoop dat er iets 'eenvoudigs' gedaan kan worden, zoals hormonen ofzo. Mocht daar niks uitkomen, dan gaan we het ziekenhuistraject in en kunnen we gelijk beginnen (gezien we al een tijd op de lijst staan).

    Om het los te laten zou je dus eigenlijk fora moeten mijden... maar hoe moielijk als je juist wilt delen! ik blijf nog even, vind het nu al leuk ;) Dank voor je tip over de testen, dat ga ik proberen!

    Groetjes,
     
  6. Vida83

    Vida83 Lid

    30 mrt 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    potverdikkie, hoe toevel toevallig kan zijn..een vriendin belt net om te vertellen dat ze zwanger is! hartstikke leuk en ben echt blij voor ze.. maar toch een beetje dubbel gevoel..
     
  7. sallie01

    sallie01 Actief lid

    9 jun 2009
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Vida,

    Je geduld is al wel op de proef gesteld zeg!

    Als je wilt weten wanneer je eisprong is, zou je ook kunnen temperaturen. De berekeningen op zwangerschapssites zijn vaak heel algemeen en elke vrouw is toch weer anders. Temperaturen is een goedkope en nauwkeurige manier om te berekenen wanneer je je eisprong hebt. Je moet dan wel elke morgen vóórdat je opstaat, je temperatuur opnemen. De dag nádat je je eisprong hebt gehad, is je temperatuur ongeveer 0,3 tot 0,5 graden hoger dan normaal.
    Het is dan al te laat om te 'klussen' maar als je het een paar maanden bijhoudt, krijg je goed inzicht in je cyclus.
    Ik hoop dat je er wat mee kunt!
    Succes! ;)

    Liefs Sallie
     
  8. zafira

    zafira Fanatiek lid

    18 feb 2010
    1.956
    125
    63
    zuid holland
    Je zou ook ovulatietesten kunnen gebruiken omdat je cyclus 28 a 31 is hoef je niet zo heel lang te testen. Alleen niks tegen je man zeggen dan he.
     
  9. Vida83

    Vida83 Lid

    30 mrt 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, dank jullie wel voor jullie reacties. Vandaag loopt (als het goed is) mijn mestruatie af, daarna ga ik mijn cyclus meten met ovutesten. kan dat ook overdag, of moet dat in de ochtend??
    Groetjes,

    @sallie, ik zie in je onderschrift 'ronde 18 raak!' gefeliciteerd! Mag ik vragen hoe jullie het hebben aangepakt? was er een verklaring voor dat het wat langer heeft geduurd?
     

Deel Deze Pagina