Niet gesprongen ei, na menstruatie!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Priscil1986, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    Hoi meiden,

Ik heb deze vraag al in een ander topic geplaats,maar kreeg geen reactie, dus vandaar dat ik hem hier maar plaats.. Hier zijn natuurlijk mmm experts ;)

Ik zit vandaag op dag 6 van mijn cyclus.
    Wij zijn vanochtend bij de gyn geweest. En kreeg een inwendig echo, daar zag de gyn dat er nog een ei aanwezig was. Hij is dus vorige maand niet gesprongen. Het eitje is zon 22 mm.

hebben jullie ervaringen mee? Wat kan de reden zijn? De gyn was dr wat onduidelijk over.. Vandaar dat ik bij jullie uit kom :)

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als er nu nog een follikel te zien is, dan is dit geen ei. Dit is een doorgegroeid eiblaasje, dat na de eisprong niet gesprongen is. Het groeit dan uit tot een cyste. Hij gaat niet meer springen en er zit ook geen goede eicel meer in. Een cyste is gevuld met vocht.

Cystes kunnen je lichaam hormonaal gezien in de war schoppen. Over het algemeen verdwijnen ze vanzelf weer, meestal na een menstruatie. Soms duurt het een paar maanden voordat 'ie weg is.

3. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Jippie, niks meer aan toe te voegen, verhaal helemaal duidelijk

@ Priscil, succes en sterkte ermee

4. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Sluit me ook aan bij jippie.

Succes verder

Liefs mien

5. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    Bedankt voor de reacties dames.

De gyn zei juist dat het wel een eitje was, maar dat hij niet is gesprongen. En hij vertelde me dat hij bij de echo geen cystes of poliepen of iets dergelijks zag. Maar als ik het goed begrijp blijft dit wel even zitten en wordt het uit eindelijk wel een cyste? Die weer afgebroken word?
    Is het dan ook zo dat ik deze maand geen eisprong krijg?

Sorry hoor ben nog een leek hier in.. :)

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het is een doorgegroeid eiblaasje (follikel). Een follikel groeit tot een bepaalde grootte, springt open tijdens de eisprong, het vocht en de eicel komen dan naar buiten. Het kan voorkomen dat een eiblaasje niet springt, maar doorgroeit tot een cyste. Je hormoonwaarde die ervoor moet zorgen dat je een eisprong krijgt, is te laag geweest.

Een cyste kan ervoor zorgen dat alles hormonaal in de war geschopt wordt en dat je deze keer geen eisprong of pas heel laat een eisprong krijgt. Het kan ook zijn dat je er lichamelijk gezien geen last van hebt en alles wel naar behoren werkt. Dat is even afwachten. Wat is het plan van aanpak nu dan?

7. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    Ok bedankt voor de informatie, merk wel dat jij al heel wat ervaring heb in de MMM.

Vandaar dat mijn temp van vorige maand niet echt overtuigend was 'na mijn eisprong'. Hij is dus helemaal niet geweest :)
    Ik ben benieuwd hoe mijn cyclus deze maand verloopt. Mijn temp ligt nog wel hoog, normaal zit ik rond de 35.7 en nu zit k al een paardagen op 36.1-36.2. Vind ik ook zo appart.
    Wacht maar even af. Hou mijn temp goed bij, en doe ook ovulatie testen.

Tja.. plan van aanpak. Ik heb afgelopen cyclus wel bloed laten prikken, 'na mijn ei sprong'. En zag alles er mooi uit. Helemaal geen afwijkingen. En mijn vriend zijn zwemmers zijn nagekeken, waren ook wel goed alleen niet allemaal even snel. Vond het vreemd ( nu k er op terug kijk) dat hij eigenlijk niet verder keek naar dat ei blaasje. Was niet zo heel erg zei hij, kon ook met medicatie te verhelpen zijn. Hij wil graag eerst een hsg maken. Maarja dat kan pas in mijn volgende cyclus, omdat er nu geen plek meer was. Heel jammer!

Nog een vraagje.. Is dit eiblaasje van afgelopen cyclus of kan dat dr ook al langer zitten?

sorry voor al mijn vragen hoor..

Deel Deze Pagina