Alle kinderen die buiten het huwelijk geboren zijn moeten worden erkend door de man, en de moeder moet het gezag delen met de man, om dit soort situaties te voorkmomen. Ook als je naderhand trouwt. Het gaat erom of het kind binnen het huwelijk geboren is of niet. "Een echtgenoot wordt geacht van rechtswege de vader te zijn (of zoiets, ik weet niet meer de precieze bewoording)" en in geen enkele andere situatie gaat dat automatisch.
De notaris maakt een testament, niet de advocaat. Maar notaristarieven zijn ook vrij. Je kunt gewoon een aantal kantoren bellen en vragen naar hun standaard tarief voor een testament, en dan de goedkoopste kiezen.
Wij hebben een jaar nu GP, en ik draag zijn naam al. Maar t voelt voor mij toch niet 100 procent en ik noem m ook niet mijn man. Dus heb ik hem gevraagd om te trouwen en nu gaan we volgend jaar eindelijk trouwen. Wij hebben ook geen groot budget maar denken wel uit te komen ermee.
Onze trouwceremonie wordt idd voor spek en bonen maar zou door de ambtenaar wel leuk worden gedaan. Voordeel nu is dat ik mijn zoontje 'getuige' kan laten zijn. Ik ga een formulier maken waar hij op kan meetekenen.
Ja, als wij ooit ons GP om laten zetten naar een huwelijk doen we het ook zo. Voordeel, je kunt overal trouwen want het hoeft geen officiele locatie te zijn. Je kunt dus een ambtenaar inhuren en gewoon in je achtertuin trouwen of zo!
Wij zijn ook niet getrouwd. We hebben wel een samenlevingscontract en een testament. Mijn vriend zal de kleine erkennen. Als we ooit gaan trouwen dan willen we het ook goed doen. En mijn kinderwens is groter dan mijn wens om te trouwen.
De man heeft wel een poot om op te staan als je na de geboorte gelijk ouderlijk gezag aanvraagd als man zijnde. De dag na de geboorte ook voor mijn vriend het ouderlijk gezag aangevraagd en binnen twee weken was dat geregeld. misschien brengt deze link wat meer duidelijkheid wat ik bedoel, lees dan ouderlijk gezag en verzoek indienen bij de rechtbank. Afstamming ouderlijk gezag en voogdij | Aangifte geboorte, erkenning en gezag | Rijksoverheid.nl Als je dit doet tijdens de geboorte aangifte van de kleine, (dus van te voren als vrouw zijn de de papieren tekenen enzo) dan scheelt dat in de kosten. Het word dan als een afspraak gezien. Althans dat was bij mijn vriend zo.
Wij verwachten ook een kindje en hebben nog niets vast staan. Wij gaan voor GP, dit omdat ik graag net als mijn kindje de achternaam van mijn vriend wil dragen en we simpelweg nu het geld niet hebben voor een bruiloft. Want als we trouwen willen we het ook goed doen. We moeten dan wel nog naar de geboorte voor het erkennen en aangifte maar dat is de moeite ook niet
Hier ook niet getrouwd. Gewoon samenlevingscontract en testamenten bij de notaris geregeld. Mijn vriend had onze zoon na de geboorte gewoon aangegeven en het gezag bij de rechtbank aangevraagd. Dus alles is geregeld net zoals het bij getrouwde mensen geregeld is. Ja jammer dat ik niet dezelfde achternaam als mijn zoontje draag maar ach als dat het enige is. Nee trouwen voel ik niks voor dus wij laten het lekker zo!
Maar een testament regl je nu bij eenmadvocaat of een notaris.. Sorry voor mijn offtopic vragen ts...
Wij hadden een zaak en daardoor hebben we toen ook maar gelijk de testamenten laten doen. Maar je moet idd naar een notaris om het te regelen
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wij zijn ook niet getrouwd. We hebben nu een samenlevingscontract en testamenten. Nu de kleine man er is en de achternaam van mijn vriend heeft begint het bij mij te kriebelen. Ik wil er ook 'bij horen'. Wij willen uiteindelijk wel ooit trouwen, maar nu nog niet. Ook omdat we nu het geld er niet voor over hebben. Als we trouwen willen we dat namelijk wel groot vieren met al onze vrienden en familieleden en niet even snel op maandagochtend.