Gefeliciteerd! Tja je kunt vanalles doen. Als hetheel goedkoop moet, gs je op een gratis dag simpel trouwen. Niet bijzonders, eventueel een etentje. Is ws nog goedkoper dan geregistreerd partnerschap. Ga je later alsnog een goed trouwefeest geven als je wilt en kunt!
ts gp kan ook lekker goedkoop als je wilt en het is hetzelfde als trouwen, je kunt ringen uitwisselen en je hebt een trouwboekje en je zegt ook ja en hebt getuigen daarna zijn we uit eten geweest en thats it. wij zijn dus ook gptjes, goedkoop en moest ff gebeuren voor het formele gedeelte maar heb niet zijn achternaam genomen...toen dacht ik daar niet zo bij na maar nu wil ik dat dus wel heel graag! Wat zou het kosten om mijn achternaam toch te veranderen naar zijn achternaam?? iemand enig idee? ????????????
Wij zijn beiden al eerder getrouwd geweest met alle toeters en bellen. Dus een groot feest hoeven wij nu niet. Wij gaan morgen voor een 1e afspraak naar een gemeentekantoor en hopelijk meteen in ondertrouw en dan zsm trouwen ( kosteloos en snel). Dit omdat we van elkaar houden maar zeker ook voor ons kindje. En nu ik niet meer dezelfde achternaam draag als mijn dochter , wil ik niet nog een kindje die niet dezelfde achternaam heeft (is op 1 of andere manier ineens belangrijk).
Bedenk wel dat het gp in veel landen niet erkend wordt. Zelfs in bijv de VS niet. Mocht je daar dus ooit heengaan om bijv. te werken dan kan je partner geen greencard krijgen op basis van het feit dat het je partner is. Ik geef maar een voorbeeld. Voor die landen ben je dus gewoon vriend en vriendin en geen officiele partners.
Kan sowieso in je achtertuin, maar dan moet daar een officiele trouwlocatie van gemaakt worden en dat kost wat. Vriendin van mij gaat trouwen volgend jaar en wilde dat graag in de achtertuin doen. Kosten: 1200,-! Nouja, dan maar op het gemeentehuis.
Dan had jouw zwager het gezag nog niet aangevraagd toen 'het mis ging'. (?) Want gezag kan echt niet zo maar afgenomen worden, dan moet er echt wel wat meer gebeuren dan de ouders van de vrouw die dat komen opeisen. Mijn vriend heeft het gezag over ons zoontje en mocht mij iets overkomen dan blijft dat gezag bij hem hoor, daar kan niemand aan komen.
Wij zijn ook voor een geregistreerd partnerschap gegaan. Trouwen doen we later pas. Voor ons allemaal gratis op die dag scheeld ook alweer...was geloof ik op een dinsdag Alleen moesten wij het ongeboren kindje nog wel erkennen en dat heb je niet als je getrouwd bent. Zou het nog ff navragen als ik jou was.
wij zijn niet getrouwd, ook niet echt van plan eigenlijk kindje heeft hij erkent en krijgt zijn achternaam. verder zie ik niet echt meerwaarde om dan geregistreerd partners te zijn. in elk geval krijgt hij nog wel het gezag, maar dan zal het denk ik wel goed moeten zijn
mijn ouders zijn gescheiden en later beide hertrouwd. samen kregen ze nog een dochterje. dus toen heten mn moeder (nieuwe) vader en zusje het zelfde alleen ik droeg nog de naam van mn biologiche vader, dit vond ik niet leuk. een aantal jaar later heeft mijn (stief)vader me geadopteerd en heten we allemaal het zelfde. dat is de reden dat ik graag straks te achternaam van mn partner zou willen dragen